Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bærbar - IE bruker mye minne.

Anbefalte innlegg

Hei. Har for ikke for lenge siden kjøpt en Asus A53E-SX2054V. Og problemet er at IE streiker ofte når jeg har brukt nettleseren mye. Er ofte innom nettaviser og etter lang tid så får jeg ikke til å skrive noen innlegg når jeg debatterer og jeg kommer ikke innom sider som jeg forsøker å logge meg inn på. Og når jeg er innnom Aftonbladet så hender det ofte at de nederste bildene i hovedsiden ikke vises.

Altså bruker IE utrolig mye minne, er det noe jeg kan gjøre? Problemene løses hver gang når jeg lukker alle vinduene til nettleseren min slik at leserloggen slettes. Men at jeg noen ganger i løpet av dagen må gjøre dette på en så ny maskin skjønner jeg ikke.

Har hatt nøyaktig samme problem på den snart 3 år gamle bærbare de siste seks månendene. Den gang hadde jeg Norton 360 som nettleser og jeg fikk ofte beskjed om at IE som program brukte mye minne. Nå har jeg McAfee og problemet er det samme. Men i motsetning til den eldre maskinen min så har jeg ikke fylt opp den nye med tusenvis av bilder og gamle programmer. Kun antivirus og Spotify. - Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt Nettleser!

Anbefaler Chrome siden den er raskest, rett etter har du Opera og Firefox. Opera har noen fordeler out of the box som for eksempel direkte torrent støtte.

Chrome har også vunnet flere sikkerhetstester (selv om ikke alle er helt 100% sikre).

Hvor mye minne har du tilgjengelig? Har du store spillelister i Spotify?

Antar også at du kun bruker 1 antivirus av gangen og ikke har flere samtidlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er data om maskina: 4 GB ram, 320 GB harddisk, Intel Core i3-2530, Intel HD Graphics 3000. Maskina kostet 3999 og som ny burde den egentlig ikke ha problemer med IE. Jeg bruker bare ett eneste antivirus og jeg har ikke mange spillelister, kun favoritter på Spotify og det er ikke så altfor mange sanger. Men kan korte ned på lista mi. - Hvis ikke det fungerer så bruker jeg Chrome, går det an å overføre favoritter fra IE til Chrome?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...