Gå til innhold

Flimring ved 1080p film.. hjelp!


ola3

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat bygd meg en ny stasjonær pc og valgte Benq RL2450HT som skjerm.

 

http://www.komplett....aspx?sku=657567

 

Resten av maskinen består i korte trekk av gtx680, 3570k i5 og 8gb minne.

 

Skjermen fungerer ypperlig i spill, men når jeg skal se film i 1080p kvalitet skjer det noe. Innimellom når "kamera" beveger seg oppover/nedover eller sidelengs og ting skjer fort så ser jeg at bildet skjærer og streker oppstår, brytninger i bildet hvis jeg kan forklare det sånn. Noen ganger i midten andre ganger mer øverst i bildet.

 

En annen ting også, sort tekst på nett bærer preg av å være litt grønn og uklar? tips?

 

Hadde først vga til dvi koblet til, byttet til hdmi, ble ikke noe særlig bedre. Nå idag kjøpte jeg en dvi-dvi kabel og kan vel si at det er blitt littegrann bedre enn det var. Fortsatt irriterende og har søkt/endevendt google men finner ingen gode tips enn å bytte kabel/drivere.. Kan noen hjelpe meg? Noen som har samme problemer?

 

På forhånd takk :)

Endret av ola3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om det fungerer bra i spill så er det mulig at det er noe annet som ligger i programvaren.

Har du siste version av VLC? Jeg vet at enkelte releaser av filmer i 1080p er dårlige og gir ofte dårlig gjennspeiling i avspilleren.

Test samme fil du prøver å spille av på en annen maskin og se om du får samme resultat

Lenke til kommentar

om det fungerer bra i spill så er det mulig at det er noe annet som ligger i programvaren.

Har du siste version av VLC? Jeg vet at enkelte releaser av filmer i 1080p er dårlige og gir ofte dårlig gjennspeiling i avspilleren.

Test samme fil du prøver å spille av på en annen maskin og se om du får samme resultat

 

har testet en og samme film i youtube i fullhd, hans gamle pc flimret ikke, men min nye gjorde.. :( fullhd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...