ola3 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Hei! Har akkurat bygd meg en ny stasjonær pc og valgte Benq RL2450HT som skjerm. http://www.komplett....aspx?sku=657567 Resten av maskinen består i korte trekk av gtx680, 3570k i5 og 8gb minne. Skjermen fungerer ypperlig i spill, men når jeg skal se film i 1080p kvalitet skjer det noe. Innimellom når "kamera" beveger seg oppover/nedover eller sidelengs og ting skjer fort så ser jeg at bildet skjærer og streker oppstår, brytninger i bildet hvis jeg kan forklare det sånn. Noen ganger i midten andre ganger mer øverst i bildet. En annen ting også, sort tekst på nett bærer preg av å være litt grønn og uklar? tips? Hadde først vga til dvi koblet til, byttet til hdmi, ble ikke noe særlig bedre. Nå idag kjøpte jeg en dvi-dvi kabel og kan vel si at det er blitt littegrann bedre enn det var. Fortsatt irriterende og har søkt/endevendt google men finner ingen gode tips enn å bytte kabel/drivere.. Kan noen hjelpe meg? Noen som har samme problemer? På forhånd takk Endret 23. august 2012 av ola3 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg ville testet med et annet skjermkort for å se om det mulig er snakk om en DOA. Hvilken medieavspiller bruker du? VLC? WMP? Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Jeg ville testet med et annet skjermkort for å se om det mulig er snakk om en DOA. Hvilken medieavspiller bruker du? VLC? WMP? bruker vlc, har ikke mulighet å prøve annet skjermkort. Hva er DOA? Lenke til kommentar
oldis Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 DOA=Dead/Defect on Arrival = reklamasjon. Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 DOA=Dead/Defect on Arrival = reklamasjon. men hvordan kan jeg vite om det er en reklamasjon? noen instillinger jeg kan gå inn å sjekke om skjermkortet ikke fungerer som det skal? funker jo bra i spill Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 om det fungerer bra i spill så er det mulig at det er noe annet som ligger i programvaren. Har du siste version av VLC? Jeg vet at enkelte releaser av filmer i 1080p er dårlige og gir ofte dårlig gjennspeiling i avspilleren. Test samme fil du prøver å spille av på en annen maskin og se om du får samme resultat Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 om det fungerer bra i spill så er det mulig at det er noe annet som ligger i programvaren. Har du siste version av VLC? Jeg vet at enkelte releaser av filmer i 1080p er dårlige og gir ofte dårlig gjennspeiling i avspilleren. Test samme fil du prøver å spille av på en annen maskin og se om du får samme resultat har testet en og samme film i youtube i fullhd, hans gamle pc flimret ikke, men min nye gjorde.. fullhd Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 samme browser? det flimrer ikke i youtube lenger etter bytte til dvi-dvi kabel, men i full hd film ellers utenom youtube Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 fortsatt ikke løst.. også brytninger i bildet web surfing på nettsider, går frem og tilbake på sider + scrolling.. Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 ok, funnet ut at det kun er i fullscreen flimringen er, kan se 1080p nedlastede filmer og youtube filmer i normal mode, men med engang det er i fullscreen kommer brytningene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå