fiskercool Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Hei Tar for tiden et kurs i elektriske kretser, og fikk utlevert en øving (vist under). Har bestilt bok for elektriske kretser, men får den ikke før neste uke, så har ingen plass hvor jeg kan henvende meg for hjelp, bortsett fra her. Så mitt spørsmål er; noen som kan hjelpe meg, evt. hinte, hvordan jeg skal gå fram? Kan ohms lov, og hørt om kirchofs lov, men er noen år siden jeg hadde det på VGS i fysikk 1. Takker for all den hjelp jeg måtte få. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Okey, noen hint. Oppgave 1: Hvor mange knutepunkt har du på tegning 1? Svarer du rett på denne så bør du se løsninga. Oppgave 2: Samme greia. Regner med du husker at alle strømmene i et knutepunkt er lik null. Da ser du nok løsninga på denne óg. Oppgave 3: Du summerer opp alle spenninger og motstand. Lykke til Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Flott, fikk de til. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå