70talls-sofa Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Hei. Noen som VET om det er alkohol i romkule-sjokolade? Har googlet det, men får bare opp masse synsing. Noen som VET sikkert om romkuler inneholder alkohol eller kun essens eller eventuelt vet hvor jeg kan finne ut dette? Madammen, gravid og fin sitter her med en skikkelig "craving" på disse nemlig.. : ) (Kjøpt i Sverige i smågodt-avdelingen, så har ingen pakke med innholdsliste) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Vet du hva produktnavnet er? Lenke til kommentar
Nalenu Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Er kullene inne i pakke embalasje er det vell oppgivd på den. Om kulene bare er i ren aluminiumfolie så ville ikke jeg ha tatt sjansen. Bør heller kjøre safe når det er snakk om svangerskap! 2 Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Nei, vet bare at det er sjokoladekuler med fyll inni som heter romkuler. Du får kjøpt de som smågodt du plukker selv. Jeg kjøpte de i butikken godisfabrikken i Strømstad. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Hvis hun ønsker romkuler er det vel bedre å kjøre til en butikk som selger dem. Der kan du lese innholdsfortegnelsen før du evt. kjøper. Ikke ta sjansen på dem du har om du ikke er sikker. Selv "litt" alkohol i svangerskapet kan gi barnet helseskader. Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Er kullene inne i pakke embalasje er det vell oppgivd på den. Om kulene bare er i ren aluminiumfolie så ville ikke jeg ha tatt sjansen. Bør heller kjøre safe når det er snakk om svangerskap! De er kjøpt som smågodt og har dessverre ingen emballasje : ( Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Hvis hun ønsker romkuler er det vel bedre å kjøre til en butikk som selger dem. Der kan du lese innholdsfortegnelsen før du evt. kjøper. Ikke ta sjansen på dem du har om du ikke er sikker. Selv "litt" alkohol i svangerskapet kan gi barnet helseskader. Kommer ikke til å ta noen sjanser der nei. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Tviler sterkt på at de selger alkohol "forkledd" som sjokolade på godisfabrikken. Lenke til kommentar
Nalenu Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Da er egentlig saken klar, Rom er nå sprit og jeg vet at en romkule vanligvis inneholder 22% alkohol. Jeg ville råde fruen din til å avstå Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Kan aldri vite. Mange romkule-produkter inneholder faktisk litt alkohol. Men det kan sikkert variere. Hvis romkulene kommer fra produsenten Fazer, så er det alkohol i dem. Ifølge Fazer sin hjemmeside, om et produkt som heter Liqueur fills: http://www.fazer.se/Produkter_och_tjanster/Choklad--Konfektyr/Produkter1/ Innehållsdeklaration:Socker, vatten, kakaomassa, kakaosmör, starksprit, mjölkfett, rom, skummjölkspulver (mindre än 0,5%), emulgeringsmedel (sojalecitin), aromer (bl a vanillin, arrak, körsbär), maraschino. Chokladens andel 26%. Alkoholhalt: 2,8 viktprocent. Det er vanlig med alkohol i slike konfekter. Ta ingen sjanser! Endret 23. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå