Gå til innhold

Mulig å utføre "clean install" ved hjelp av Windows pro 7 upgrade?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å benytte meg av Microsofts studenttilbud på Windows 7. På siden står det at det er "Windows 7 Professional upgrade". Vil jeg kunne bruke denne til å utføre en helt ny installasjon av Windows på pc'n min?

Grunnen til at jeg spør er at når jeg laster ned og kjører Windows 7 upgrade advisor så får jeg beskjed om at jeg kun kan oppgradere til Win7 home premium eller win 7 ultimate...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Student tilbud er ofte MSDNAA lisenser og der får man kun tilgang til Pro utgaven. Når du har lastet ned .iso filen kan du bruke den til å enten gjøre en "clean install" på pcen din, eller til å oppgradere fra Vista (men anbefales ikke, clean install er alltid å foretrekke).

Lisensen du får med fra MSDNAA er en Retail nøkkel som kan brukes til begge deler. Men pass på siden MSDNAA lisenser ofte bare har en aktivering. ( i motsetning til 10 på vanlige Technet/MSDN/Retail nøkler).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dersom du installerer en oppgraderingsversjon i form av en clean install, så lar du bare være å taste inn produktnøkkel under installasjon. Etter at du har installert, er det viktig at du forsøker å aktivere. Du vil da få en feilmelding. Når du får denne feilmeldingen ringer du Microsoft på 23 500 500. Fortell dem hva du forsøker å gjøre, og de vil se om de kan hjelpe deg med aktiveringen. Feilmeldingen du får vil være bedre kjent som F061.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...