Gå til innhold

BK: Møt Bokfinken, Knut !


Anbefalte innlegg

Kjempefin komposisjon på bildet ditt og fin diffus bakgrunn :) men litt lite som TerjeSolheim nevner.

Når jeg trykker på bildet for å se full størrelse så er den fulle versjonen av bildet mye mørkere en forhåndsvisningen.

Har lagret bildet på PC og åpnet den i ACDSee og bildet ble nå mye bedre enn jeg fikk i nettleser der bildet ble litt mørkt.

Er det noen andre her som får en mørkere fremvisning av fullversjon av bildet enn forhåndsvisning?

 

Er bildet lagret med ProPhoto RGB, Adobe RGB eller sRGB?

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempefin komposisjon på bildet ditt og fin diffus bakgrunn :) men litt lite som TerjeSolheim nevner.Når jeg trykker på bildet for å se full størrelse så er den fulle versjonen av bildet mye mørkere en forhåndsvisningen.Har lagret bildet på PC og åpnet den i ACDSee og bildet ble nå mye bedre enn jeg fikk i nettleser der bildet ble litt mørkt.Er det noen andre her som får en mørkere fremvisning av fullversjon av bildet enn forhåndsvisning?Er bildet lagret med ProPhoto RGB, Adobe RGB eller sRGB?

Jammen hadde jeg klart å lagre bildet i ProPhoto RGB, så det hadde nok gått litt fort i svingene.

I min nettleser som er Safari kan jeg ikke se forskjell så det er kanskje også en forklaring hvorfor jeg ikke har oppdaget dette.

 

Takk for den hyggelige og konstruktive tilbakemelding, LAEN ! :)

 

Lenke til kommentar
Kjempefin komposisjon på bildet ditt og fin diffus bakgrunn :) men litt lite som TerjeSolheim nevner.Når jeg trykker på bildet for å se full størrelse så er den fulle versjonen av bildet mye mørkere en forhåndsvisningen.Har lagret bildet på PC og åpnet den i ACDSee og bildet ble nå mye bedre enn jeg fikk i nettleser der bildet ble litt mørkt.Er det noen andre her som får en mørkere fremvisning av fullversjon av bildet enn forhåndsvisning?Er bildet lagret med ProPhoto RGB, Adobe RGB eller sRGB?
Jammen hadde jeg klart å lagre bildet i ProPhoto RGB, så det hadde nok gått litt fort i svingene.I min nettleser som er Safari kan jeg ikke se forskjell så det er kanskje også en forklaring hvorfor jeg ikke har oppdaget dette.Takk for den hyggelige og konstruktive tilbakemelding, LAEN ! :)

 

Har slitet med samme problem selv, bilder som er lagret i ProPhoto RGB blir hos meg mørke og matte og ser ikke så bra ut på PC skjermen. Sluttlagrer nå alle mine bilder i sRGB slik at det er kompatible med fargerom på alle PC skjermer.

 

Har du mulighet til å legge ut samme bilde lagret i sRGB?

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Ser nå at du har lagt ut bildet i sRGB og hos meg så ble full versjon av bilde nr to mye bedre og friskere enn det førte bildet, dette gjelder ikke bare nettlesere da det er ingen PC skjermer som kan vise fargeromet til ProPhoto RGB.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Ser nå at du har lagt ut bildet i sRGB og hos meg så ble bilde nr to mye bedre og friskere enn det førte bildet, dette gjelder ikke bare nettlesere da det er ingen PC skjermer som kan vise fargeromet til ProPhoto RGB.

Fint at du bekrefter dette og takk også for info angående fargerommet ProPhoto RGB :) !

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...