jaha Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Hallo! Jeg har nå et kjempeproblem!!! Skjermen min holder på å dø tror jeg. Her er hele historien: Jeg hadde vært borte ca. en times tid, med datamskina stående på. Da jeg kom hjem, så så jeg på skjermen at den var helt grå. Jeg begynte da å lure på hva som hadde skjedd. Jeg restarta maskina, men skjermen var akkurat den samme. F..n og tenkte jeg. Jeg har en annen skjerm tilgjengelig akkurat nå, så jeg skulle pøve den da. Den var akkurat som den orginale skjermen min!! Helvete......... Da var det skjermkortet da kanskje. Jeg har ikke sett noe på det, men hva kan være galt?? Er det skjermkortet? Er det AGP porten? Eller er det noe annet? Håper at noen kan hjelpe meg. Skjermen er en Daewoo 710, skjermkortet er et Creative GeForce 256 Annhiliator. Takk. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Kan vel kanskje utelukke skjermen. Prøvd annet skjermkort? Resette cmos? Lenke til kommentar
jaha Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 har ikke prøvd annet skjermkort enda. skal prøve å få tak i ett snart. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Hvordan resetter man CMOS da? Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 18:03, jaha skrev:Hvordan resetter man CMOS da? Som regel en jumper, som heter CMOS reset eller lignende og er i nærheten av Bios-batteriet på hovedkortet. Slå av maskinen og trekk ut kontakten Flytt CMOS-jumperen. Husk å flytte jumperen tilbake før du starter maskinen på nytt. Hvis du ikke finner jumperen kan du prøve å ta ut bios-batteriet i noen minutter i stedet. Ellers kan du også hente manualen til hovedkortet på leverandørens hjemmeside. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Viktig å slå på maskina med CMOS-jumperen i reset-posisjon, ellers får du ingen effekt. Nok berre å slå den på og så av igjen.. :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Man trenger ikke slå på maskina når man har biosjumper i resetposisjon,det er faktisk ikke bra og ha i strømkabelen i det hele tatt. Det holder og sette den i resetposisjon mens maskina er av og strømkabelen ute i ca 5-10 sekunder , og deretter slå den på. Da skal bios være "nullstilt". Dette da biosinnstillinger "drives" fra biosbattteri og ikke er avhengig av om maskinens strøm er slått på eller av. husk strømkabelen til maskinen skal også være trukket ut når du resette bios. jeg har ressettet bios mange ganger på denne måten og det er sånn man skal gjøre det. _________________ [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-11 21:50 ] Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 ...vel på mitt Asus A7V hovekort så stod det i manualen at man skulle sette på strømmen mens jumperene r i reset-posisjon. Men da jeg skulle sette jumperen i reset-posisjon, så var det ingen "pinner" til å sette jumperen på, merkelig... Jeg fikk det til å funke med å kortslutte med et skrujern *tihihi* Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
lilo Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 EG HAR AKKURAT SAMME PROBLEM!!! geforce 3 2000 du bruker? vel uansett.. røsk ut skjermkortet. sett det inn igjenn... se om dette funker =) eg må gjere dette HVER dag på skolen med maskina mi funker HVER gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå