Gå til innhold

Er dette en god og fornuftig sammensetning av deler til ca 9600 kr? (ivy bridge)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer følgende deler:

Cooler Master Silencio Midi Tower Sort

LC Power 600W "Silent Giant-Green Power"

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Intel Core i7 3770K Quad Prosessor

Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz LP

Kingston HyperX 3K 240GB SSD 2,5"

Western Digital 2 TB Black 3,5" 6 Gb/s

ASUS Radeon HD 7770 DC V2 1GB GDDR5

LiteOn IHAS122-18 DVD Brenner Sort

Jeg ønsker at pc'en skal være stille, derfor Silencio tårnet og PSU. Føler jeg ønsker å benytte PCI Express 3.0 og trenger da ivy bridge, derfor i7 3700k. SSd til OS disk og vanlig 3,5 som fildisk. Resten er standarddeler (bygger pc fra et standard oppsett på netshop.no)

Jeg innrømmer at jeg om mulig har lagt opp til en heftig maskin jeg kanskje ikke trenger. Jeg spiller ikke heftige spill, bruker photoshop til småting, youtube, musikk og dvd. Jeg er utvikler så det blir noe jobbing, og krever jo en pc som reagerer raskt:)

Er sammensentingen fornuftig hvis du ser kun på delene (noe urytmisk)? Trenger jeg virkelig ivy bridge, og å benytte PCI ex 3.0, holder ikke 2.0?

Takker på forhånd for gode svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5 3570k vil nok antakelig gå greit god mulig du kan gå helt ned til Intel Core i5 3450S.

Asus Radeon HD 7750 1GB Silent er nok en del stillegående og sikkert nok til ditt bruk.

Selv HD7970 overklokket klarer seg fint på PCI-E 16x v2 så i prinsippet kan du kjøpe en brukt maskin her med stillegående kjøler.

Prolimatech Megahalems

Intel Socket 775/1156/1366 er en billig og stillegående cpu kjøler om du ikke vil overklokke noe særlig.

Lenke til kommentar

i5 3570k vil nok antakelig gå greit god mulig du kan gå helt ned til Intel Core i5 3450S.

Asus Radeon HD 7750 1GB Silent er nok en del stillegående og sikkert nok til ditt bruk.

Selv HD7970 overklokket klarer seg fint på PCI-E 16x v2 så i prinsippet kan du kjøpe en brukt maskin her med stillegående kjøler.

Prolimatech Megahalems

Intel Socket 775/1156/1366 er en billig og stillegående cpu kjøler om du ikke vil overklokke noe særlig.

Takk for svar og gode forslag, LMH1:)

Jeg antar at ASUS Radeon HD 7770 er et billigkort, men ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA er ca 900 kr dyrere og betydelig bedre (i alle fall i spilltester) sammenlignet med HD 7770. Men GeForce kjører PCI-E 2. Har PCI-E 2 kontra 3 mye å si i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...