Jonasga Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Heisann! Jeg vet det er veldig mange like innlegg, men siden jeg er helt blank, så fant jeg ut at det beste var å lage mitt eget innlegg! Jeg har store planer om å kjøpe meg en datamaskin så fort som overhodet mulig! Jeg har satt en pris lapp på 12 tusen +- uten skjerm, mus og tastatur! Datamaskinen skal brukes til bare Gaming! Kabinett og sånne greier trenger ikke å være noe fancy, det er mest mulig ytelse jeg er ute etter, og jeg vill at denne PCen skal holde ut noen år ;p Siden jeg er heilt blank når det kommer til innkjøp av ulike deler og sånn. Så vet jeg rett og slett ikke hva deler jeg trenger for å få bygget en komplett pc. Så jeg har store behov for en full liste av alle mulige deler, fra skjermkort til ledninger(?).. Vist noen er så hyggelig å kunne hjelpe meg med å sette opp en full liste over alle delane jeg trenger så hadde det vært konge! Er ikke så bra skreve, så om dere lurer på noe så spør! Takk på forhånd. Jonas Endret 23. august 2012 av Jonasga Lenke til kommentar
Jonasga Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Takk for svar! Lurte på en ting.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746578 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751757 Hvilket er best? Når det kom til Hovedkort, prosessor og ram. Kom jeg fram til dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757242 (trenger jeg noe ekstra kjøling på prosessoren?) Strømforsyning: Corsair GS 700W PSU Harddisk: OCZ SSD Agility 3 series 2.5 120GB Seagate Momentus 1TB Kabinett: Cooler Master HAF 912 Pus Midi Tower Og that's it! Om det er noe som er bedre enn det andre så si fra værsåsnill! Og støtter dissa PC-komponentene værandre? Er det noe jeg mangler bortsett fra CD rom? Takk! Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Takk for svar! Lurte på en ting.. http://www.komplett....aspx?sku=746578 eller http://www.komplett....aspx?sku=751757 Hvilket er best? Når det kom til Hovedkort, prosessor og ram. Kom jeg fram til dette: http://www.komplett....aspx?sku=757242 (trenger jeg noe ekstra kjøling på prosessoren?) Strømforsyning: Corsair GS 700W PSU Harddisk: OCZ SSD Agility 3 series 2.5 120GB Seagate Momentus 1TB Kabinett: Cooler Master HAF 912 Pus Midi Tower Og that's it! Om det er noe som er bedre enn det andre så si fra værsåsnill! Og støtter dissa PC-komponentene værandre? Er det noe jeg mangler bortsett fra CD rom? Takk! 680 er bedre enn 670 med en 10-15% margin. men i den prisklassen burde du heller kjøpe dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756301 er et 670 med VELDIG mye bedre kjøler og diverse deler en evga kortet du hadde der. jeg anbefaler dette msi kortet høyt siden det kan klokkes som faen den oppgraderingspakken er knall og hvis du kjøper msi kortet jeg fant fram passer alt sammen cpu kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803 denne er litt dyr men kjøler som et beist og er stillegående http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657097 denne kjøler greit og støyer ikke så mye og er billig, har en av disse selv og er enkelt å montere. men for best ytelse burde du ta noctua kjøleren. og du burde ta denne ssd: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752104 denne er litt bedre og veldig mye mere pålitelig en ocz disken. Lenke til kommentar
Jonasga Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Tusen takk for et bra svar! Men alikavell så er Zotac GTX 680 hakke vassere enn MSI korte ja? Ok, om jeg skulle gå for GTX 680 så passer det også ikke sant? Jeg vill gå for en av de kjølerane og bytte ut SSD disken. Men hva med strømforsyninga? er 700w nok eller bør jeg ha mer? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Tusen takk for et bra svar! Men alikavell så er Zotac GTX 680 hakke vassere enn MSI korte ja? Ok, om jeg skulle gå for GTX 680 så passer det også ikke sant? Jeg vill gå for en av de kjølerane og bytte ut SSD disken. Men hva med strømforsyninga? er 700w nok eller bør jeg ha mer? hmm 680 er jo klart bedre jeg kjører to av dem så vet hva jeg sier men ta dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749641 istedenfor zotac kortet da de til vanlig koster det samme og zotac kortet(som er et av kortene jeg har, måtte sette på vannkjøling for stockkjølingen suger skikkelig ) er mye mer bråkete og faktisk tregere du burde ta denne strømforsyningen da 650 watt er MER enn nok for ditt oppsett og dette er en bedre strømforsyning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758532 denne strømforsyningen er litt dyrere men helt klart bedre og halvmodulær. hvis du vil kan du kjøpe en hx 850 av meg for 700kr(har kun brukt den i 8 måneder og den er i perfekt stand, den koster 1300 ny) men som sagt er 650 watt mer enn nok jeg kjører 850 med 2 harddisker 2 ssd'er 2 680, massivt overclocka i7 3770k og jeg kan nok ta enda et 680 før jeg bruker for mye watt for psu Lenke til kommentar
Jonasga Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Konge! Tusen takk for all hjelp! Da bytter jeg Zotac med MSI 680! Men prisen vil bli på litt over 12 tusen. Er det en grei pris for heile pcen? (altså alle komponentene) Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg anbefaler Carbide 500R, har dette selv (ny inn kjøpt PC i juli), helt rått på kjøling og stille er det også. Tror ikke det kommer så godt fram i tester av det, men dette kan jeg si kort om kabinettet: Stilrent, faktisk så tar den hvite fargen seg veldig bra ut. kommer med 4 vifter, 2 vifter i front med plastik "filter" og LED lys. 1 stor 200mm vifte i sidedøren med LED, disse står for innsug av kald luft. 1 vifte med LED er plassert bak for utsug av varm luft. Det kommer med en bryter for å skru av og på LED for alle viftene. Det kommer en bryter for å stille alle viftene til lav,medium eller høy hastighet (selv høy hastighet lager utrolig lite støy syntes jeg. Personlig har jeg på laveste hastighet). Det er plass til en 2x120mm radiator eller to vifter i toppen for utsug av luft (jeg har plassert en Corsair 100H i toppen, er strålende fornøyd. Lykke til, jeg misunner deg litt for jeg syntes det er utrolig gøy med selvbygg av maskiner, mend et blir en hobby jeg gjør hvert 5. år :-D Frank Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg anbefaler Carbide 500R, har dette selv (ny inn kjøpt PC i juli), helt rått på kjøling og stille er det også. Tror ikke det kommer så godt fram i tester av det, men dette kan jeg si kort om kabinettet: Stilrent, faktisk så tar den hvite fargen seg veldig bra ut. kommer med 4 vifter, 2 vifter i front med plastik "filter" og LED lys. 1 stor 200mm vifte i sidedøren med LED, disse står for innsug av kald luft. 1 vifte med LED er plassert bak for utsug av varm luft. Det kommer med en bryter for å skru av og på LED for alle viftene. Det kommer en bryter for å stille alle viftene til lav,medium eller høy hastighet (selv høy hastighet lager utrolig lite støy syntes jeg. Personlig har jeg på laveste hastighet). Det er plass til en 2x120mm radiator eller to vifter i toppen for utsug av luft (jeg har plassert en Corsair 100H i toppen, er strålende fornøyd. Lykke til, jeg misunner deg litt for jeg syntes det er utrolig gøy med selvbygg av maskiner, mend et blir en hobby jeg gjør hvert 5. år :-D Frank du bygger også selv? bra jeg gjør det for meg selv ca hver gang intel slipper ny generasjon for digger å bygge men ellers bygger jeg mye for andre.. digger ny hardware lukta enig i carbide 500! ser skikkelig bra ut! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hoy! Minner om at salg ikke er tillatt på forumet. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hoy! Minner om at salg ikke er tillatt på forumet. takk for påminnelse visste ikke det ^^ Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg anbefaler Carbide 500R, har dette selv (ny inn kjøpt PC i juli), helt rått på kjøling og stille er det også. Tror ikke det kommer så godt fram i tester av det, men dette kan jeg si kort om kabinettet: Stilrent, faktisk så tar den hvite fargen seg veldig bra ut. kommer med 4 vifter, 2 vifter i front med plastik "filter" og LED lys. 1 stor 200mm vifte i sidedøren med LED, disse står for innsug av kald luft. 1 vifte med LED er plassert bak for utsug av varm luft. Det kommer med en bryter for å skru av og på LED for alle viftene. Det kommer en bryter for å stille alle viftene til lav,medium eller høy hastighet (selv høy hastighet lager utrolig lite støy syntes jeg. Personlig har jeg på laveste hastighet). Det er plass til en 2x120mm radiator eller to vifter i toppen for utsug av luft (jeg har plassert en Corsair 100H i toppen, er strålende fornøyd. Lykke til, jeg misunner deg litt for jeg syntes det er utrolig gøy med selvbygg av maskiner, mend et blir en hobby jeg gjør hvert 5. år :-D Frank du bygger også selv? bra jeg gjør det for meg selv ca hver gang intel slipper ny generasjon for digger å bygge men ellers bygger jeg mye for andre.. digger ny hardware lukta enig i carbide 500! ser skikkelig bra ut! Har ikke fått noe henvendelse av noen som ønsker at jeg skal bygge for dem ennå, kun forespørsel om bra deler osv. Men jeg syntes jeg må si meg enig i deg, liker ny hardware lukt...bokstavelig talt så må jeg sniffe litt på de nye delene, lukter så godt med fersk elektronikk :-D Neste oppgradering så skal jeg kjøpe fullverdig vannkjøling, er såpass fornøyd med H100 som jeg har i min maskin at da blir det ordentlig vannkjøling Frank Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg anbefaler Carbide 500R, har dette selv (ny inn kjøpt PC i juli), helt rått på kjøling og stille er det også. Tror ikke det kommer så godt fram i tester av det, men dette kan jeg si kort om kabinettet: Stilrent, faktisk så tar den hvite fargen seg veldig bra ut. kommer med 4 vifter, 2 vifter i front med plastik "filter" og LED lys. 1 stor 200mm vifte i sidedøren med LED, disse står for innsug av kald luft. 1 vifte med LED er plassert bak for utsug av varm luft. Det kommer med en bryter for å skru av og på LED for alle viftene. Det kommer en bryter for å stille alle viftene til lav,medium eller høy hastighet (selv høy hastighet lager utrolig lite støy syntes jeg. Personlig har jeg på laveste hastighet). Det er plass til en 2x120mm radiator eller to vifter i toppen for utsug av luft (jeg har plassert en Corsair 100H i toppen, er strålende fornøyd. Lykke til, jeg misunner deg litt for jeg syntes det er utrolig gøy med selvbygg av maskiner, mend et blir en hobby jeg gjør hvert 5. år :-D Frank du bygger også selv? bra jeg gjør det for meg selv ca hver gang intel slipper ny generasjon for digger å bygge men ellers bygger jeg mye for andre.. digger ny hardware lukta enig i carbide 500! ser skikkelig bra ut! Har ikke fått noe henvendelse av noen som ønsker at jeg skal bygge for dem ennå, kun forespørsel om bra deler osv. Men jeg syntes jeg må si meg enig i deg, liker ny hardware lukt...bokstavelig talt så må jeg sniffe litt på de nye delene, lukter så godt med fersk elektronikk :-D Neste oppgradering så skal jeg kjøpe fullverdig vannkjøling, er såpass fornøyd med H100 som jeg har i min maskin at da blir det ordentlig vannkjøling Frank jeg hadde h100 før. men nå kjører jeg full EK waterblocks på alt ? fytti katta å morro det er å montere og kludre med ordentlig vannkjøling.. skummelt var det heller ikke for det er så å si null fare for å skade deler væskene du bruker leder nemlig ikke elektrisitet så hvis du trenger litt tips og triks kan jeg hjelpe deg! og fyi, følelsen når du har vannkjølt hele pcen og ser på mesterverket ditt etterpå er ubeskrivelig! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Njaa, selv om destillert vann ol. ikke leder elektrisitet i utgangspunktet vil det derimot bli ledende med ett det kommer i kontakt med blokker ol. så man behøver jo ikke å utfordre skjebnen. Men, komponenter tåler riktignok mye mer enn hva folk flest tror. Er uhellet ute så vil det meste overleve et bad hvis de får tørke tilstrekkelig. Feilen mange gjør er å fyre opp komponentene for tidlig, før de har tørket fullstendig og konkluderer dermed med at de ikke tålte badet. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 jeg hadde h100 før. men nå kjører jeg full EK waterblocks på alt ? fytti katta å morro det er å montere og kludre med ordentlig vannkjøling.. skummelt var det heller ikke for det er så å si null fare for å skade deler væskene du bruker leder nemlig ikke elektrisitet så hvis du trenger litt tips og triks kan jeg hjelpe deg! og fyi, følelsen når du har vannkjølt hele pcen og ser på mesterverket ditt etterpå er ubeskrivelig! Takk skal ha det i tankene. Egentlig ble jeg såpass imponert over 100H at jeg kunne tenkt å bytte ut til fullverdig vannkjøling, men vil nok la den stå i maskinen 1-2år før jeg tar steget fult ut :-) Frank Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Njaa, selv om destillert vann ol. ikke leder elektrisitet i utgangspunktet vil det derimot bli ledende med ett det kommer i kontakt med blokker ol. så man behøver jo ikke å utfordre skjebnen. Men, komponenter tåler riktignok mye mer enn hva folk flest tror. Er uhellet ute så vil det meste overleve et bad hvis de får tørke tilstrekkelig. Feilen mange gjør er å fyre opp komponentene for tidlig, før de har tørket fullstendig og konkluderer dermed med at de ikke tålte badet. det er sant, men premixed coolants skal aldri overføre elekrisitet. men du ser FORT om det lekker og da er det bare å la det tørke på badet i noen timer så er du trygg har faktisk vaska prosessorer i vasken for morro skyld og tørka dem og de kjører akkuratt like bra etterpå. bare en myte at vann dreper så fort Endret 25. august 2012 av cannibalguppy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå