Gå til innhold

Valg av skjermkort/SSD

Anbefalte innlegg

Jeg bygget en pc i februar, men har litt penger til gode som jeg ønsker å bruke på nytt skjermkort + SSD. Jeg har nå en Zotac 560ti. Hva er det beste valget av GTX 660ti eller GTX670? 660ti er jo rundt 700 kr billigere. Og det vil vel være en betraktelig oppgradering fra 560ti?

Så var det SSD: Intel 330 eller samsung 830?

Takker for raske svar! Tenkte å bestille i kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamer du? Isåfall hvilket spill og hva slags grafikk-innstillinger samt oppløsning ønsker du å spille spillet på GTX660Ti/670 kortet?

Når det gjelder 660Ti mot 560Ti.

660Ti bench marker på spill er ca 2x bedre form av FPS spill på oppløsning 1680x1050 og bare litt bedre på 1920x1080p. Hvis du ønsker å se en større ytelse så vil 670 være bedre.

Jeg tenkte også å gå for 660Ti da det er mye billigere, men fant ut at det ikke ville takle BF3 så bra med høye innstillinger på 1920x1080p.

Om SSD'en, så ville jeg helt klart gått for Samsung 830 disken.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Ville gått for samsung 830 siden den ofte i OEM versjon er del billigere kanskje litt raskere på lese/skrive.

Men begge er gode SSD disker.

Angående skjermkort med mindre du vil selge det gamle, hva med overklokking?

Det er jo ikke så veldig mye bedre, Virker ut som du har Intel Core i5 2500 den er kanskje ikke så enkel å overklokke heller, sånn sett ville jeg ventet med skjermkort om jeg var deg.

Lenke til kommentar

Gamer du? Isåfall hvilket spill og hva slags grafikk-innstillinger samt oppløsning ønsker du å spille spillet på GTX660Ti/670 kortet?

660Ti bench marker på spill er ca 2x bedre form av FPS spill på oppløsning 1680x1050 og bare litt bedre på 1920x1080p. Hvis du ønsker å se en større ytelse en 670 ville være bedre.

660Ti bench marker på spill er ca 2x bedre form av FPS spill på oppløsning 1680x1050 og bare litt bedre på 1920x1080p. Hvis du ønsker å se en større ytelse en 670 ville være bedre.

Er det på grunn av at 660ti er 192bit og 670 er 256? Og det betyr da at de 700 kr. jeg må betale mer er verdt det?

Av spill er det BF3, GTA V når det kommer. Og ja, jeg spiller en god del. Vil helst spille på 1920*1080p da det er best.

Ville gått for samsung 830 siden den ofte i OEM versjon er del billigere kanskje litt raskere på lese/skrive.

Det er jo ikke så veldig mye bedre, Virker ut som du har Intel Core i5 2500 den er kanskje ikke så enkel å overklokke heller, sånn sett ville jeg ventet med skjermkort om jeg var deg.

Betyr det at prosessoren spiller stor rolle når det kommer til skjemkortet. Trodde 2500k ville holde lenge jeg:-) Jeg har min i5 2500k på 3.8ghz nå.

Lenke til kommentar

Er det på grunn av at 660ti er 192bit og 670 er 256? Og det betyr da at de 700 kr. jeg må betale mer er verdt det?

Av spill er det BF3, GTA V når det kommer. Og ja, jeg spiller en god del. Vil helst spille på 1920*1080p da det er best.

Ja, blandt annet. Og ROP's.

Om det er verdt det? Det må nesten du vite. Vil du spille BF3 på fullt for utrolig bildekvalitet når du først kjøper et nytt skjermkort eller? Hvis du vil det, må du nesten kjøpe et GTX670.

Altså, du vil ikke klare å spille BF3 på maks med alle grafikk-innstillinger som MSAA på fullt. Faktisk, så viser det seg at BF3 ikke er særlig spillbart på 1920x1080p, ultra og 4xMSAA.

53fps vil den ligge på ca, som betyr at frameraten vil gå ned til 20, noe som en sikkert ikke ønsker!

Når det gjelder GTA V, så tipper jeg nok det vil klare det, men krever god prosessor for det spillet.

Lenke til kommentar

Om det er verdt det? Det må nesten du vite. Vil du spille BF3 på fullt for utrolig bildekvalitet når du først kjøper et nytt skjermkort eller? Hvis du vil det, må du nesten kjøpe et GTX670.

Altså, du vil ikke klare å spille BF3 på maks med alle grafikk-innstillinger som MSAA på fullt. Faktisk, så viser det seg at BF3 ikke er særlig spillbart på 1920x1080p, ultra og 4xMSAA.

53fps vil den ligge på ca, som betyr at frameraten vil gå ned til 20, noe som en sikkert ikke ønsker!

Når det gjelder GTA V, så tipper jeg nok det vil klare det, men krever god prosessor for det spillet.

Så man må dra på meg gtx680 da? Er nesten litt for dyrt. Tenkte 660ti kanskje var en god løsning da jeg har ca. 3 lapper å bruke på nytt kort.

Lenke til kommentar

680 er etter min mening ikke verdt det. Kjøp et GTX 670 som er fabrikkoverklokket og det vil yte like godt som et vanlig GTX 680. Selv har jeg et 670 fra Gigabyte som kostet 3100kr og yter like bra som 680 ca.

EDIT: Sammen med min 2500K på 3.8Ghz og 8GB RAM kjører det Battlefield 3 på fullt (usikker på MSAA innstillingene) i 1080p i mer eller mindre konstant 60 FPS+.

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

680 er etter min mening ikke verdt det. Kjøp et GTX 670 som er fabrikkoverklokket og det vil yte like godt som et vanlig GTX 680. Selv har jeg et 670 fra Gigabyte som kostet 3100kr og yter like bra som 680 ca.

EDIT: Sammen med min 2500K på 3.8Ghz og 8GB RAM kjører det Battlefield 3 på fullt (usikker på MSAA innstillingene) i 1080p i mer eller mindre konstant 60 FPS+.

Så denne er ok?

Jeg trenger forresten ikke kjøpe ny PSU? har 600W

Lenke til kommentar

600W PSU holder :)

Når det gjelder skjermkortet, spørs hva slags pris du tenkte deg.

Kanskje Gigabyte GTX 670 OC er aktuelt da den har en del vifter som gjør at du kan overklokke høyere. Hvis du ikke vil overklokke, så er jo skjermkortet fabrikkoverklokket. Ellers er det utrolig stille kort selv med 3 vifter, og er bedre enn et vanlig referansekort. Så det gjør at dette kortet ligger rett i ræven på GTX680, og hvis du overklokker Gigabyte kortet litt mer, så ligger det på samme nivå som et GTX680, om ikke bedre!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...