Gå til innhold

Phanteks PH-TC14PE - CPU over 80 grader på full last


forbjok

Anbefalte innlegg

Bygde en ny PC i går med denne kjøleren. Støtte først på problemet at splitter-kabelen som fulgte med var defekt, så kun ene viften gikk, men det har jeg midlertidig omgått ved å koble begge viftene til hver sin CPU-fan header inntil jeg får tilsendt ny splitter.

 

Problemet nå er at når jeg setter i gang Prime95 går temperaturen gradvis opp til den kommer over 80 grader.

 

Lurte på om jeg kunne ha tatt for mye kjølepasta på, så i dag tok jeg av igjen kjøleren, renset den med ArtiClean 1&2, la på ny kjølepasta (Arctic MX-4, som visstnok skulle være blant de beste nå for tiden) - et litt mindre korn denne gangen - og startet opp igjen.

 

Det virket først som om den stabiliserte seg på 65-70, men så begynte den å stige igjen og så ut til å bli liggende på 80-82 grader.

 

Har sjekket at begge viftene går, så det skal ikke være det som er problemet nå. Kabinettet er et Fractal Design Define R4. Viften fremme er satt til å suge inn, mens viften rett bak CPU-kjøleren suger ut luft. CPU-viftene blåser luft gjennom ribbene i retning av utsug-viften bak.

 

Noen som har noen forslag til hva som kan være galt her?

Kan det være kjøleren som er defekt på en eller annen merkelig måte, eller er det jeg som har gjort noe feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...