Gå til innhold

Weight Gainer, Creatine og Proteinpulver, når og hvor mye?

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Kompissen min har vært spinkel hele livet, veier 58 kg og er 183 cm.

Vi skal nå få ham opp i vekt og trenger litt hjelp!

Har vært på storinnkjøp av Bigg mass, Creatine monohydrate (Creapure), og Whey Tech proteinpulver.

Trener 3 ganger i uka. Rundt kl. 3, Pluss litt andre fysiske aktiviteter et par andre dager i uka.

Da er spm.

Når skal han ta disse tilskuddene, og hvor mye?

Veldig fint om noen setter opp en ryddig og oversiktlig liste slik at han lettest mulig kan følge den.

Til info:

Har bare store scoops og t-skje til å måle med så fint om dere forklarer ut ifra det, og hvor mye en t-skje tar i gram :wee:

Tusen takk! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creatine monohydrate skal man ta 1 til 1 og en halv t-skje hvis jeg ikke husker feil. Ta det f.eks. om morgenen, kvelden eller etter trening. Men kun en gang om dagen. Utenom oppladningsperioden, står mer om dette på selve pakka. Proteinpulver pleier jeg selv å ta om morgenen og rett etter trening, samt noen (2-3 ganger i uka) ganger før jeg legger meg og også et mellommåltid (varierer mellom klokka 1400-1600). 30-40 gram burde holde, den skjea jeg har er på 30 gram så da er det ganske enkelt.

Eller så burde han spise riktig og sånn ca. hver 3. time og få i seg helst "oats" (ex. havregryn) og masse proteiner. Burde også ligge på 8-12 reps hvis han skal få større muskler.

Edit: Weight gainers har jeg dessverre ingen erfaring med, men hva står det på pakken? Er alltid lurt å lese bruksanvisningen på pakken ;)

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Kreatinet står enkelt beskrevet på pakken. Når det gjelder de andre tilskuddene kan du ta de når som helst, men hvor store doser kommer jo helt ann på hva du spiser ellers. Om du har et bra kosthold trenger du ikke proteintilskudd i det hele tatt. Ikke bruk mengdebeskrivelsen på pakken når det kommer til proteintilskudd. Produsenten har null peiling på hvilken mat du får i deg ellers, og de har stort sett ønske om at du overdoserer fortest mulig så du kan kjøpe nytt. Du får rett og slett bare lese deg opp om kosthold når det kommer til trening, det er den beste anbefalingen jeg kan komme med om du er usikker.

"Weight gainers" er forsåvidt det samme som rent proteintilskudd, bare med store mengder sukker i. Noe unødvendig for de aller fleste, men det er min mening.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...