tnViking Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Er ikke helt sikkert om dette er den rette plassen å legge dette. Det som er tingen er at jeg skal vist ha skadet en MBP til en "klassekamerat" i April-Mai (Husker ikke dato), da jeg tok armen min rundt han, på skulderen, slik som kompiser gjør, og lendte meg framover slik at jeg dregde han etter meg. Dagen etterpå da jeg kom på skolen ble jeg tilkalt ned til rektor og rektor sa at jeg hadde ødelagt hannes MBP fordi jeg slo han i sekken, OG i magen? Og da hadde chassiet på MBP bøyd seg, altså den var bøyde innover på begge sider, WTF? Bare fordi jeg gjorde slik at han lendte seg framover? Og da fikk jeg en anmerking på oppførselen min, jaja jeg hadde ingen fra før av (Snill gutt jeg ), pluss at jeg fikk brev med meg hjem der det stod noe som dette: Bla bla bla, har skadet MBP til bla bla bla.Skadene som er blitt påført den er at skjermen er knust, bakplaten på skjermen er bøyd innover (Mot HK/ Tastatur), platen under er også bøyd innover (Mot HK) og det kan være skader på HDD. Dette skal ha forekommet da Bla Bla Bla slo BlaBlaBla i sekken og magen uten grunn. BlaBlaBla... Må bare si at denne "klassekameraten" har noen spesielle behov som igen av oss andre medelever vet om og at han på en måte er ett "englebarn" og rektor og lærer trur altid på han pga dette "behovet" ? 31. juli så møtte jeg han og faren på gata og faren sa at det billigste for dem var at de tok det på deres forsikring og at jeg betalte deres egenandel pluss noe annet? Det har gått 2-3 månder uten at jeg har hørt noe fra dem, og den 31.7 så møter jeg dem og de sier jeg må betale? Jeg har verken fått sett denne ødelagte MBP eller regning fra forsikrings selskapet deres, noe som rektor og lærer ikke hadde sett helle, de bare stolte på han. Men jeg nekter å betale noe før jeg får bevis på at jeg skadet hannes MBP med å lene meg på han. Jeg har jo selv en MBP der jeg har tatt av panelet under og prøvd å bøyd ut en bulk, UMULIG uten varmeapparat. Den er jo laget sånn at den skal tåle "mye" av dagligdags bruk, f.eks i en sekk der en matboks pluss mange bøker ligger å presser mot den. Og jeg fant denne videoen der noen prøver å ødelegge en MBP: Som man kan se der så er det veldig vanskelig å ødelegge en MBP. Idag så fikk min mor en melding fra faren at om vi ikke betalte innen 1. sept så skulle de anmelde forholdet til politiet. Men da tenkte jeg at jeg kan jo anmelde eller tipse deres forsikrings selskap for forsikrings svindel siden jeg tipper 99% at det er mitt navn som står i den forsikrings rapporten, om det finnes en da. Kan være litt skriveleif her siden jeg kopierte mye av denne fra tråden min på freak.no Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg hadde nektet å betale. Du kan da umulig ha påført de skadene MBP har fått. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Politiet er ikke et inkassobyrå så akkurat det trenger du ikke bekymre deg for... Men han påstår at du skadet den uten at den gikk i bakken eller lignende? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 De har bevisbyrden på sin side. Nikk og smil og si at de får hilse Onkel Blå. Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Politiet er ikke et inkassobyrå så akkurat det trenger du ikke bekymre deg for... Men han påstår at du skadet den uten at den gikk i bakken eller lignende? Det han påstår er at jeg har slått til sekken hannes, der MBP skal ha ligget, og da har den blitt skadet. Skaden skal være at begge sidene er presset mot midten, altså toppen og bunnen, som ett timeglass? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Det som er tingen er at jeg skal vist ha skadet en MBP til en "klassekamerat" i April-Mai (Husker ikke dato), da jeg tok armen min rundt han, på skulderen, slik som kompiser gjør, og lendte meg framover slik at jeg dregde han etter meg. Dersom han hadde sin MBP i sekken, og denne sekken havnet mellom dere to når du gjorde dette, er det ikke umulig at den har fått seg en trøkk og blitt ødelagt. Med all respekt å melde, jeg husker godt hvordan skolegården fungerer, og jeg mistenker at du pynter litt på historien her. Når det er sagt, skal du selvsagt ikke betale noe som helst uten å få se dokumentasjon på kravene. Dersom profilen din stemmer og du er 15 år er det mulig det blir dine foreldre som blir stilt økonomisk ansvarlig, men dette vet forumets jurister bedre enn meg. Uansett så bør det altså foreligge dokumentasjon her. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Dersom dette skjedde på skolen er det skolen som skal betale uansett. Arbeidsmiljøloven, bitch! 1 Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Dersom han hadde sin MBP i sekken, og denne sekken havnet mellom dere to når du gjorde dette, er det ikke umulig at den har fått seg en trøkk og blitt ødelagt. Med all respekt å melde, jeg husker godt hvordan skolegården fungerer, og jeg mistenker at du pynter litt på historien her. Jeg pynter nok ikke på historien, jeg er en snill gutt Jeg vet hvordan han har brukt å hatt maccen i sekken sin, bak 5 bøker som sikkert gir 10cm med besykttelse. Men denne saken blir mest sansynligsvis anmeldt, men blir sikkert henlagt veldig fort, siden dette er ord mot ord. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Dersom dette skjedde på skolen er det skolen som skal betale uansett. Arbeidsmiljøloven, bitch! Hva er det du babler om? Dersom han hadde sin MBP i sekken, og denne sekken havnet mellom dere to når du gjorde dette, er det ikke umulig at den har fått seg en trøkk og blitt ødelagt. Med all respekt å melde, jeg husker godt hvordan skolegården fungerer, og jeg mistenker at du pynter litt på historien her. Jeg pynter nok ikke på historien, jeg er en snill gutt Jeg vet hvordan han har brukt å hatt maccen i sekken sin, bak 5 bøker som sikkert gir 10cm med besykttelse. Men denne saken blir mest sansynligsvis anmeldt, men blir sikkert henlagt veldig fort, siden dette er ord mot ord. Det blir vel også henlagt fordi det ikke er en politioppgave overhodet. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Som elev på skolen er du dekket av arbeidsmiljøloven, så du kan ikke stilles ansvarlig for slike ting. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Det er så langt i fra sannheten at det er flaut at du skriver det på juss-forumet. 3 Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Det er så langt i fra sannheten at det er flaut at du skriver det på juss-forumet. Mener du det jeg har skrevet eller Shruggie? 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Shruggie. Sorry at det kunne misforstås. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå