Gå til innhold

[Løst] hvilket år ble Canon EF 50mm F1.4 USM publisert?

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på hvor gammel Canon EF 50mm F1.4 USM fordi jeg vurdere å kjøpe den. men hadde vært kijpt og det kom en nyere versjon av objektivet noen månder etter jeg hadde fått den. Noen som vet hvilket år Canon EF 50mm F1.4 USM er fra og om det eventuelt kommer en ny versjon? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og om det eventuelt kommer en ny versjon? :)

Om det kommer en ny versjon vil ingen vite det på forhånd siden produsentene holder denne type informasjon tett inntil brystet.

Det er nok endel andre Canon objektiver som trenger oppussing før 50mm'tern, samt noen annonserte objektiver som må settes i produksjon, så tror ikke den blir byttet med det første.

Lenke til kommentar

Hei jeg lurer på hvor gammel Canon EF 50mm F1.4 USM fordi jeg vurdere å kjøpe den. men hadde vært kijpt og det kom en nyere versjon av objektivet noen månder etter jeg hadde fått den. Noen som vet hvilket år Canon EF 50mm F1.4 USM er fra og om det eventuelt kommer en ny versjon? :)

Juni 1993 som nevnt over her er riktig. Til info så kan du gå inn på Canon Museum og se dato på når "ALLE" objektiver og kameraer ble lansert. Her er info om det du spurte om: http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/standard/ef_50_14_usm.html

Lenke til kommentar

Hei jeg lurer på hvor gammel Canon EF 50mm F1.4 USM fordi jeg vurdere å kjøpe den.

Det regnes fortsatt som et bra objektiv med god pris/ytelse, men hadde som flere andre Canon-primes i mellomklassen fortjent en oppgradering. Jeg har ikke sett noen rykter om ny versjon, men det er ingen garanti. Vil imidlertid tro at det er andre objektiv som de regner som viktigere.

Lenke til kommentar

Bare løp og kjøp. Dette er et topp objektiv for prisen. Har brukt den for portrett på crop-kamera. Har ikke angret en dag på at jeg kjøpte dette. Skal nå gå over til FF og håper det yter bra som lyssterkt allround-objektiv. Prisforskjellen opp til 50 1,2 er litt for stiv!

Lenke til kommentar
Bare løp og kjøp. Dette er et topp objektiv for prisen. Har brukt den for portrett på crop-kamera. Har ikke angret en dag på at jeg kjøpte dette. Skal nå gå over til FF og håper det yter bra som lyssterkt allround-objektiv. Prisforskjellen opp til 50 1,2 er litt for stiv!

Helt enig: Veldig bra objektiv - spesielt sett i forhold til pris! Det er lite, lett, skarpt, med god dynamikk og flotte farger.

Eneste lille "drawback" er at USM-motoren kan ta kvelden ved slag/støt mot frontelementet: Vær føre var og benytt alltid solblender (Jeg kjøpte meg en helt OK kopi for 2,5$ på Ebay).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...