Gå til innhold

Spotify tjener nesten ingenting på gratisutgaven

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev så er det utelukkende pga. jeg bruker last.fm. Sett dere inn i hvordan den nettsiden fungerer først :)

Jeg forstår problemet så altfor godt. Justin Bieber. Har selv måttet slette et par låter av sukkersøte (til å spy av) Tone "På forsiden av et ukeblad/avis hver jævla dag" Damli som dukket opp via Spotify Radio...

Men alvorlig. Om du bruker last.fm mye gjør ikke et par låter med feil i id3 taggene noen særlig forskjell. Dette er OCD. Jeg lider av det samme, men er på bedringens vei. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers er jo last.fm ganske flinke til å automatisere korreksjon av en del tagger. Jeg har scrobblet cirka 36k låter, og de aller aller fleste ser ut til å være riktig notert. Stort sett kun fra Spotify siden jeg tok den i bruk første gang.

edit:

Your musical compatibility with intenso5 is SUPER
:)

[email protected]

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

elgammel sak men jeg bare MÅ kommentere :p

Alle som misliker å betale 99kr for spotify premium, og ikke vil betale for musikken sin i det heletatt er idioter!!

-frank

Eldgammel kommentar men siden du graver opp så får du svaret oppgulpet også :p

Jeg betaler ikke 99 kroner for en tom spilleliste...

Lenke til kommentar

elgammel sak men jeg bare MÅ kommentere :p

Alle som misliker å betale 99kr for spotify premium, og ikke vil betale for musikken sin i det heletatt er idioter!!

-frank

Eldgammel kommentar men siden du graver opp så får du svaret oppgulpet også :p

Jeg betaler ikke 99 kroner for en tom spilleliste...

Hva mener du med "tom spilleliste"?? :hmm:

-frank

Lenke til kommentar

For lenge siden hadde jeg en god spilleliste med musikk jeg likte på Spotify.

Dette var før de begynte med mye reklame på gratis versjonen og restriksjonene, faktisk ikke så lenge etter lansering.

Så begynte sanger å forsvinne fra lista, region begrensning, halvparten av lista forsvant over natta, til slutt var det ingenting igjen, ikke en eneste sang.

Etter dette kuttet jeg ut Spotify og gikk tilbake til gammelmetoden med Winamp, her forsvinner ikke innholdet mitt i allefall :p

Lenke til kommentar

Tviler på det i dette tilfellet, gutta bak musikken jeg hørte på var svært anal om sine landsrestriksjoner.

Mulig dette er endret på nå, men alt for sent for deres tilfelle, nå har den lokale samlingen min utvokst Spotify på det feltet og mye mer pålitlig også.

Lenke til kommentar

For min del har jeg løst problemet med artister som ikke vil være på Spotify veldig greit. Jeg hører ikke på dem. Og skulle jeg virkelig savne noe, så får jeg alltids finne det via en annen kanal. Lovlig.

Det fungerer fint for meg, ettersom jeg finner det aller meste jeg vil høre på Spotify, men jeg forstår jo at det ikke gjelder alle.

Lenke til kommentar

Det er _litt_ fjollete å skylde på Spotify når det er artistene som holder igjen, men jeg skjønner jo at det ikke hjelper når du ikke får hørt på den musikken du vil.

Tja, de kan jo sette litt hardt mot hardt, eller lage ett lite smutthull, er ikke verre enn en liten stille protest.

Uansett, når slikt skjer så trekker jeg pluggen og går tilbake til pirat, skal bransjen få slutt på det så må de komme med en lovlig måte som funker bedre enn hva jeg allerede har, dette er bevist såpass mange ganger at jeg ikke orker å liste opp eksempler igjen.

Lenke til kommentar

...Etter dette kuttet jeg ut Spotify og gikk tilbake til gammelmetoden med Winamp, her forsvinner ikke innholdet mitt i allefall :p

Er faktisk det å begå en forbrytelse, og å nekte å betale for andres arbeid bra?

Og selvsagt hadde du ikke sanger igjen da alt annet enn Spotify Premium har betydelig begrensninger på seg.fordi det er en de facto trial, eller for de som ikke kan betale for seg, (eks. barn). Så at du mistet spillelistene dine etter 48 timer slik vilkårene for gratisversjonen spesifiserer er ikke rart :p

Og liker du ikke Spotify så er Wimp et NORSK alternativ.

Men å stjele synes jeg du burde slutte med da det ikke lengre er noen moralske argumenter som støtter pirat-virksomhet av musikk.

-frank

Lenke til kommentar

Som sagt, denne renskingen hos Spotify har ingenting med Premium å gjøre, den gangen når dette foregikk så var eneste fordelen med premium var at man slapp reklamesnutter, noe mer kunne de ikke ha da de var ute etter å rekruttere brukere, en slik begrensning ville ikke gi dem noen fordeler.

Problemet er også at den musikken jeg vil høre på kan jeg tråle norske butikker for, uten å få tak på den, så her er det litt protest på gang også.

Jeg kjører WinAMP fram til at de får fingeren ut av ræva og fikser noe skikkelig, de er dessverre langt unna å få til noe skikkelig.

Steam er som nevnt ett supert bevis på at pirat virksomhet er ett tjenesteproblem, IKKE ett prisproblem.

Lenke til kommentar

Tilbøyelig til å være enig med 007CD. Spotify er ubrukelig dersom man hører på annen musikk enn det som finnes på VG-lista top 20. Etter omtrent et år med Spotify Premium gadd jeg ikke fortsette, siden alt for mye av den musikken jeg hører på ikke fantes lengre. Dessuten eide jeg stortsett all den musikken jeg hørte på uansett. Brukte noen hundre på å kjøpe litt flere album i iTunes - og nå kjøper jeg kanskje et nytt album tre-fire ganger i halvåret. Billigere enn Spotify Premium, helt lovlig og musikken forsvinner ikke sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Skal vi se...

Artister jeg har playlists av på Spotify: Paul Simon, Emiliana Torrini, Nina Simone, R.E.M, Talking Heads, Pavement, Tom Waits, Daft Punk, Sleater-Kinney, Bat for Lashes, Band of Horses, Reggie Watts, Wu-Tang Clan, Le Tigre, Massive Attack, Kate Bush, Tricky, Seigmen, The Blues Brothers, Clint Mansell, Seasick Steve, Nouvelle Vague, Jose Gonzales, The Knife, Deftones, Broken Bells, Aimee Mann, Blur, The Pogues, Silversun Pickups, John Frusciante, Echo and the Bunnymen, Dropkick Murphys, The Kinks, Thin Lizzy, Them Crooked vultures, David Bowie.

Artister jeg må ha utenom: Pink Floyd, Led Zeppelin

Hadde du lyst til å spise poenget ditt nå?

Lenke til kommentar

Det er fint at spotify passer for deg. Jeg hører på noe av den musikken du hører på, mens mye av det jeg hører på finnes faktisk ikke i Spotify. Når jeg allerede eier en god del av musikken min, ser jeg iallefall ikke noe poeng i å abonnere på Spotify. Er det vanskelig å forstå?

Edit: VG-lista-kommentaren er selvsagt et sleivspark som er satt veldig på spissen, burde kanskje føyd på et smiletegn for å indikere det? ;)

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...