Cuneax Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Oppsiktsvekkende tall fra den svenske musikktjenesten. Spotify tjener nesten ingenting på gratisutgaven Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 For min del var den ikke så lukrativ før de gikk i lockdown på den heller. Når hele spillelista di forsvinner på 2-3 dager så frister det heller å kjøre lokal mp3. Lenke til kommentar
Populært innlegg Neppe Skrevet 23. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2012 Når man først ikke skal ha på BH, synes jeg man kan ta av toppen også. 13 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg skulle gjerne ha betalt for Spotify jeg, hadde de begynt å tagge sangene korrekt. For meg som aktivt bruker last.fm til å kartlegge musikken min så er det helt uaktuelt at en sangs artistfelt er f. eks. "Shaggy feat. Justin Bieber" i stedet for "Shaggy" og "(feat. Justin Bieber)" i tittelfeltet. 2 Lenke til kommentar
handir Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 538 til 1360 millioner = 40% stigning? Jøss, det var 40 store prosenter. De er visst verdt mer nå enn da jeg var ung. 1 Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Bare å fjærne free version da vell ? mange som vil betale da tror jeg. 1 Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Bare å fjærne free version da vell ? mange som vil betale da tror jeg. Kanskje det, men tror nok det er en del som går fra å bruke free til premium nettopp fordi de er lei av reklame. Det er heller ikke alle som er villige til å betale for musikken og hadde de fjernet free versjonen hadde de nok enten lastet ned ulovelig eller funnet en annen tjeneste. 2 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) «Oppsiktsvekkende tall fra den svenske musikktjenesten.» Oppsiktsvekkende tall? At brukere som ikke betaler genererer lite inntekter er ikke oppsiktsvekkende, men langt heller meget åpenbart. Så da spør jeg: Hvor er disse oppsiktsvekkende tallene? Kanskje det mest oppsiktsvekkende her er vel at en økning fra 538mill. til 1,36mrd. visstnok er en 140% økning. Jeg ville jo tross alt sagt ~153% økning. Endret 23. august 2012 av Ernie 1 Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Dette er da ikke oppsiktsvekkende i det hele tatt? Tidligere har det jo vært snakk om at Spotify TAPER penger på ikke-betalende brukere. Dersom det nå er blitt slik at de klarer å tjene penger på dem, synes jeg DET er mer oppsiktsvekkende. 1 Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Har aldri prøvd gratisversjonen da jeg alltid har benyttet Android-appen, men er godt fornøyd med å betale 99,- i måneden for å ha tilgang til all musikken jeg bruker, over alt. Håper Spotify finner en mer effektive måte å ta inn penger fra alle gratisbrukerene på slik at artistene tjener mer og flere selskaper hiver seg på. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jepp, dette har de vært åpne om i årevis. Ingen nyheter her. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Nå tjener de vel ikke penger i det hele tatt, så da kan de ikke tjene penger på ikke-betalende brukere. Typisk overskrift på denne av journalister som ikke ved forskjell på omsetning og inntjening (resultat). Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Så rart de ikke tjener penger på folk som ikke betaler penger for å bruke Spotify da. Uansett, definitivt verdt å betale 99kr pr mnd for. Reklamen er jo direkte kreft/AIDS/HIVfremkallende. 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 «Oppsiktsvekkende tall fra den svenske musikktjenesten.» Oppsiktsvekkende tall? At brukere som ikke betaler genererer lite inntekter er ikke oppsiktsvekkende, men langt heller meget åpenbart. Så da spør jeg: Hvor er disse oppsiktsvekkende tallene? Kanskje det mest oppsiktsvekkende her er vel at en økning fra 538mill. til 1,36mrd. visstnok er en 140% økning. Jeg ville jo tross alt sagt ~153% økning. Synes du det er oppsiktsvekkende at gründeren av Wordfeud tjener mer på gratisversjon enn betal da? 2 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det er ikke overaskende at det er så mange som ikek vil betale for musikken, men at det er så mange som helelr hører på reklame enn å betale.. DET skjønner jeg ikke. 2800 "prosent" er en ganske dramatisk økning Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Skulle gjerne ha betalt for Spotify, men de tilbyr svært lite av musikken jeg liker. Jeg bruker heller Digitally importet for å høre på musikk. Lenke til kommentar
Zarbon Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) <slettet> Endret 4. november 2016 av Zarbon 1 Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 De må ha veldig dårlige reklameavtaler når hver gratisbruker genererer kun 7-8kr pr år. 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Bruker betalingsversjonen fra Spotify og det er jeg helt fornøyd med. Vil både ha den beste lyden og ikke irritere meg over reklamen som jeg mener ødelegger musikkopplevelsen når jeg er interessert i å høre på et helt album. Skjønner meg ikke på dem som ønsker at musikken skal være gratis. Det er mer verdt å betale for musikken synes nå jeg da. Det eneste minuset med Spotify er at de ikke har alle artistene sine album og at Metallica og Ac/Dc ikke finnes i katalogen deres. Men da finner jeg heller andre artister som jeg kan høre på. Og finner jeg ei plate av disse artistene så kjøper jeg de. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Det må bli flere gode grunner til å gå over til Premium, f.eks. få avtaler med artister som Pink Floyd og Metallica (som nå ikke er på Spotify). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå