Mokolotivet Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Hei Jeg reinstallerte W7 64-bit i går. Har plutselig fått problemer med at ett eller annet ønsker å være i forgrunnen. Skriver jeg f.eks her, så må jeg plutselig klikke på chrome for å fortsette å skrive. Spiller jeg BF3, blir plutselig fullscreen om til windows-screen, og jeg må klikke på BF3 for å fortsette. Dette skjer med ca. 30-60 sekunders mellomrom. Noen ideer om hvor/hvordan jeg skal begynne å lete? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Skrev medlagt program for deg. Det viser prosess-id og prosessnavn når forgrunnsvinduet endrer seg. WindowInfo.zip Her er kildekoden: using System; using System.Runtime.InteropServices; namespace WindowInfo { class Program { [DllImport("user32")] static extern uint GetWindowThreadProcessId(IntPtr hWnd, out uint processId); [DllImport("user32")] static extern IntPtr GetForegroundWindow(); static void Main(string[] args) { var proc = System.Diagnostics.Process.GetCurrentProcess().Id; uint lastProcId = (uint)proc; while (true) { uint procId; GetWindowThreadProcessId(GetForegroundWindow(), out procId); if (procId != lastProcId && procId != proc) { var p = System.Diagnostics.Process.GetProcessById((int)procId); Console.WriteLine(string.Format("{0}:{1}", procId, p.ProcessName)); lastProcId = procId; } } } } } Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Takker så mye. Skal sjekke nå Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Fant synderen. Var TWCU, dvs programvare til ny usb-nettverkskort. Igjen, tusen takk for nydelig svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå