Gå til innhold

[Løst] Hacket. Kan jeg finne ip-logg for Facebook-pålogginger?

Anbefalte innlegg

Hei,

min Facebook ble hacket av min eks i går og der lette hun etter samtaler mellom meg og en venninne av meg.

Jeg hadde slettet de samtalene mellom meg og min venninne, men likevel kunne hun sitere fra samtalen.

Så jeg har kommet frem til at hun må ha klart å hacke seg inn på min venninnes konto òg.

Hun har sjekket inne på Facebook under Kontoinnstillinger > Sikkerhet > Aktive Økter, men er usikker på om det vil dukke opp der, om eksen min logget ut etterpå.

Finnes det noen mulighet til å kontakte facebook på, eller finne en logg over pålogginger som er gjort den siste tiden?

Lette litt rundt på Facebook, men fant ingenting.

Jeg vil gjerne ha noe fast å slå i bordet med da jeg skal konfronterere henne.

PS, jeg tenkte jeg skulle poste denne anonymt, da hun har en tendens til å snoke her på forumene òg, men hadde ikke noe alternativ for å gjøre det. Er det kun på svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier hun har "hacket" kontoen din regner jeg med at hun bare har resonert seg frem til passordet på noe vis? I såfall er det nok ikke noe Facebook er ansvarlige for og isåfall har hun ikke hacket noe som helst men bare utnyttet at du har dårlig passordpolicy. Derimot anbefaler jeg å aktivere den hendige funksjonen som sender deg en epost hver gang du/noen logger seg inn på kontoen din fra et nytt system. Da får du IP og alt.

Lenke til kommentar

Nei, du kan poste som anonym (hvis kategorien du poster i tillater det)

Hadde ikke noe alternativ her i denne kategorien. Kan være fordi den handler om sikkerhet, kanskje?

Når du sier hun har "hacket" kontoen din regner jeg med at hun bare har resonert seg frem til passordet på noe vis? I såfall er det nok ikke noe Facebook er ansvarlige for og isåfall har hun ikke hacket noe som helst men bare utnyttet at du har dårlig passordpolicy. Derimot anbefaler jeg å aktivere den hendige funksjonen som sender deg en epost hver gang du/noen logger seg inn på kontoen din fra et nytt system. Da får du IP og alt.

Vel, du har rett når du sier at hun ikke hacket seg inn på min konto, der har hun funnet mine passord osv, men min venninnes konto? De har aldri snakket sammen engang. De har noen felles venner, men det er det. Kan ikke skjønne at hun har gjettet seg frem til passordet der. Men skjønner det like lite iogmed at min eks ikke har noe som helst peiling på "hacking" i den grad.

Når det gjelder funksjonen om å få mail når noen logger seg på fra en ny og ikke-godkjent IP, så aktiverte jeg den og skiftet passord TILFELDIGVIS en halvtime før hun endret mitt passord på Facebook via min mail som hun kunne passordet til. Så det var egentlig bare flaks.

Men det er litt i seneste laget for min venninne nå.

Så da gjelder fortsatt spørsmålet mitt.

Så dere tror ikke at Facebook vil gi meg noen logg?

Lenke til kommentar

Facebook vil kun gi ut logger hvis de får rettslig henvendelse fra politiet i Norge. Med andre ord vil de ikke gi deg noe som helst så vidt meg bekjent.

Det er ytterst tvilsom at din eks har hacket noe som helst og da har hun i den forstand ikke brutt noen lover og regler.

Problemet her er jo ikke på Facebook sin side, det er jo du som har gitt henne tilgang til din egen epost og Facebook-konto.

Så for å konkludere, du kan nok ikke få noe informasjon fra Facebook utover det som er tilgjengelig for deg allerede. Derimot kan du forebygge fremtidige hendelser ved å stramme opp sikkerhetsrutinene dine litt. ;)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Facebook vil kun gi ut logger hvis de får rettslig henvendelse fra politiet i Norge. Med andre ord vil de ikke gi deg noe som helst så vidt meg bekjent.

Det er ytterst tvilsom at din eks har hacket noe som helst og da har hun i den forstand ikke brutt noen lover og regler.

Problemet her er jo ikke på Facebook sin side, det er jo du som har gitt henne tilgang til din egen epost og Facebook-konto.

Så for å konkludere, du kan nok ikke få noe informasjon fra Facebook utover det som er tilgjengelig for deg allerede. Derimot kan du forebygge fremtidige hendelser ved å stramme opp sikkerhetsrutinene dine litt. ;)

Dang...

Javel.

Jeg har nå bevis for at hun gikk inn på min gikk inn på min epost, skiftet passord og snoket i min Facebook. Så det får holde at jeg faktisk VET det og at hun gikk noe over streken.

Nå har jeg skiftet så og si ALLE mine passord og satt opp epostvarsling på ny IP hos Facebook.

Så da satser vi på at alle de "skitne" samtalene jeg kan tenke meg hun var ute etter, er trygge :p

Tusen takk for hjelpen, uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...