Cuneax Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Oppsiktsvekkende tall fra den svenske musikktjenesten. Spotify tjener nesten ingenting på gratisutgaven Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg skulle gjerne ha betalt for Spotify jeg, hadde de begynt å tagge sangene korrekt. For meg som aktivt bruker last.fm til å kartlegge musikken min så er det helt uaktuelt at en sangs artistfelt er f. eks. "Shaggy feat. Justin Bieber" i stedet for "Shaggy" og "(feat. Justin Bieber)" i tittelfeltet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ikke overraskende. Gratis og billigtjenester er ofte demovarer som skal lokke folk til å bli vant til tjenesten og senere bli betalende kunder. Med den markedsandelen de har i dag har de defintivt lykkes med strategien. 1 Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg skulle gjerne ha betalt for Spotify jeg, hadde de begynt å tagge sangene korrekt. For meg som aktivt bruker last.fm til å kartlegge musikken min så er det helt uaktuelt at en sangs artistfelt er f. eks. "Shaggy feat. Justin Bieber" i stedet for "Shaggy" og "(feat. Justin Bieber)" i tittelfeltet. Enig i at det er irriterende, men Last.fms "auto correct"-funksjon bøter langt på vei på det problemet. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ikke langt nok, det må X antall stemmer til for at en sang skal bli autokorrektert, og dersom det er en relativt ukjent artist så har det ikke mye for seg. Ofte korrekterer last.fm feil vei også. Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ikke så overraskende; folk som ikke er interessert i å betale den relativt lille summen av 99,- i måneden for tilgang på Spotify på 'alt' man har av enheter er jo ikke en gruppe som er spesielt kjøpesterke - eller kanskje det rette uttrykket er 'kjøpevillige', og det er jo noe annonsørene tar med i vurderingen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det er jo gratiskundenes potensiale til å bli betalende kunder som er den virkelige verdien deres. Spotify må bare fortsette å bedre produktet for de betalende kundene, så skal man se at folk flytter over. Personlig bruker jeg bare Spotify om jeg ser en lenke jeg har lyst til å lytte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg