screenman Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg har ved flere anledninger fått alvorlig dystoni, hvor det ved det alvorligste har gått så langt at jeg har fått pustestans i opp til 2 min flere ganger i opp til mange timer, og nå har jeg hver dag milde dystonier. Jeg har vært til fastlegen min for å få henvisning til nevrolog, men han mener dystonien skyldes alkoholbruket mitt, men selv etter at jeg nå har sluttet med alkohol har det ikke gitt seg. Idag var jeg til en kommunelege, og heller ikke han ville gi meg henvisning til nevrolog. Han mente dette var opp til fastlegen min, siden han kjenner meg best. Så mitt spørsmål er; Kan jeg ordne en henvisning til en nevrolog på egenhånd? Og kan også leger hos legevakten gi en slik henvisning? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Du kan jo ta kontakt med en privat klinikk. De tar pasienter mer seriøst. Lenke til kommentar
screenman Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Du kan jo ta kontakt med en privat klinikk. De tar pasienter mer seriøst. Har du noen spesielle i tankene? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Er jo ikke noe rart når du har spist så mye benzo... Men la oss gå ut i fra at du er avvendt. Når du har pustestans, besvimer du? Har du prikking i ansikt eller hender rett før, som forsvinner etterpå? Når man puster for mye blir CO2-nivået i kroppen for lavt. CO2 virker muskelavslappende og angstdempende. Man får da stramme muskler og angst. Etter å ikke puste en stund normaliseres CO2-nivået og musklene slapper bedre av. Dette kan være en "naturlig" forklaring. Anonym poster: 4f7c3ea72901f931854eaab89d1d2790 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå