Josh! Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 For omtrent en uke siden fikk jeg en melding fra One Call, som er den operatøren jeg bruker, om at jeg snart hadde nådd mine inkluderte MB denne måneden. Jeg gikk umiddelbart inn på Mine Sider, og fant til min forskrekkelse ut at jeg var belastet for over 1GB med mobildata i løpet av et par timer. Etter litt undersøkelser kom jeg fram til at det måtte være en podcast jeg hadde prøvd å lastet ned hjemme på WiFi, som aldri hadde kommet skikkelig i gang med nedlastingen, hadde hengt seg, som sannsynligvis var årsaken til mobilbruken. Dette er imidlertid bare gjetning, da dette aldri har skjedd meg før. Jeg var i kontakt med One Call, men de avslo blankt å redusere regninga som er på godt over tusenlappen, da feilen ikke lå hos dem. Er det mulig å få dekt dette på andre måter? Har Apple et ansvar her, da jeg har slått av å bruke mobildata for nedlasting av kjøp, eller må jeg bite i det sure eplet og betale? Takker for råd og vink Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Tidligere klagesaker tyder på at du må ta regningen selv, med mindre du kan påvise uaktsomhet hos teleleverandøren (bevisbyrden ligger hos deg): https://www.brukerklagenemnda.no/www/Forside/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2011/Mai/Sak-98-93311-mai-2011 Apple har neppe noe ansvar, begrensningen gjelder vel bare nedlasting fra App store. Finnes det ikke noe a la 3G Watchdog for iphone, som gir deg beskjed når kvoten er brukt opp? Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Du må nok betale. Du bør sjekke om den appen du bruker for å laste ned podcaster har en innstilling som gjør at den bare kan laste ned når du er tilkoblet wifi for å unngå lignende situasjoner i fremtiden. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg tviler også på at Apple står for feilen i dette tilfellet da iTunes også har en størrelsesbegresning på hvor store filer man får laste ned over 3G. (Utrolig frustrerende begrensning når man har fri data på abonnmentet sitt). Uansett, du må nok betale gitt.. Lenke til kommentar
euphoria. Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Tidligere klagesaker tyder på at du må ta regningen selv, med mindre du kan påvise uaktsomhet hos teleleverandøren (bevisbyrden ligger hos deg): https://www.brukerkl...-93311-mai-2011 Akkurat den saken du viste til her var jo litt dårlig i utgangspunktet, da vedkommende hadde gjenåpnet for datatrafikk til tross for å ha mottatt varsler. Selv har jeg kommet unna et urimelig krav engang ved et forhåndsbetalt abonnement. Men om det går kommer an på teksten i vilkårene og markedsføringen av abonnementet/tjenesten. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Du må nok bite det sure eplet. Pun intended. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå