kj_ Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det har seg slik at jeg kjøpte en ny stasjonær pc i februar, men jeg opplever at bildet flakker. Dette gjelder spesielt ved kjøring av større flash-filer, men også i andre tilfeller. Har forsøkt å oppdatere bios, skjermkortdrivere og lignende uten hell. Har også forsøkt å bytte skjermkabel (men det kan være mulig at begge er noe billige saker(?)). Noen som kan ha noen formening om hva årsaken kan være? Silver Power SP-SS620M 620W PSU ASUS DRW-24B3ST, DVD±RW Writer Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Oppgraderingspakke Intel - Core i7 2600K3,4GHz Quad core, 8GB DDR3 1600MHz, ASUS Sabertoot[*]Seagate Barracuda® Green 2TB [*]TP-LINK TL-WN951N 11n Wireless Adapter [*]XFX Radeon HD 6870 2GB GDDR5 I tillegg til dette, har jeg en Samsung Syncmaster SA300B Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Gjelder dette kun Flash, å ikke i spill/filmer etc. Så er jo kjangsen stor for at det er programvaren som kjører flash det er noe feil med. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Nei, det gjelder ikke bare flash, men det forekommer i større grad ved kjøring av det. Tror kanskje ikke at jeg har sett det ved kjøring av fullskjermspill(?) Ble litt usikker nå. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Har du flere skjermer? Jeg vet at eldre AMD kort hadde problem med flere skjermer, da den ene skjermen blinket ved refreshing på den andre skjermen. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Forsøkte nå og opplevde i den lille tiden noe mindre flakking, men siden jeg ikke vet hva som fremkaller det, er det litt vanskelig å vite om det faktisk var bedring eller ikke Endret 24. august 2012 av kj_ Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Om du prøver å koble fra skjerm nr2. Får du flakking i bildet da? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Beklager.. jeg leste den forrige posten din feil. Nei, jeg har kun brukt én skjerm.. og det ble noe flakking med hver av skjermene. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Ville nesten sjekket om det var noe feil med skjermkortet ditt. Virker som det eneste som er logisk. Se om du kan få fatt i et annet for å teste med. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Jeg fant tilfeldigvis en video på youtube som på en måte akkurat viser hva som er problemet.. men ja.. http://www.youtube.com/watch?v=r3j-Mdcf9lw Endret 24. august 2012 av kj_ Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Tror det viser seg at skjermkortet på en måte var underbelastet, slik at det kontinuerlig gikk ut og inn av idlemodus. Løste seg ved å øke klokkefrekvensen manuelt. Aktivere OverDrive Opprette en ny profil Åpne den tilhørende XML-filen som ligger i Øke Want_0 til følgende verdier: Har i alle fall ikke opplevd noe etter jeg endret til dette, men tiden vil vise! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Ser bra ut. Eventuelt teste med diverse settings på catalyst om dette ikke endrer noe. Muligens deaktivere overclocken i catalyst programvaren og bruke MSI Afterburner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå