QveltinG Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Som dere kanskje har skjønt, trenger ny telefon. Jeg har spotify premium allerede, derfor vil jeg gjerne ha telefon hvor jeg kan få brukt dette. Foretrekker faktisk uten touch. Jeg bruker telefonen veldig lite. Har brukt kontantkort siste 3 årene og ligger på ca 4-500 kr i året. Det er vel ikke mulig å få abbonement hvor det blir stort billigere en det? Om telefonen jeg skal kjøpe er med eller uten bindingstid spiller ikke så stor rolle. Viktigeste er at det blir billig. Og helst kan bruke spotify. Håper jeg har vært klar og tydelig nå. Takker for hjelp på forhånd. Mvh QveltinG. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ja altså, det er jo bare å se etter en hvilken som helst smarttelefon det. Spotify kan du få på både iOS, Android og WP7, så det er nok å velge mellom. Hva som er billig og bra er jo en annen sak, og jeg kan ikke akkurat si jeg har oversikt over dette prissegmentet. Du kan jo ta en titt i Prisguiden og se hva som finnes av telefoner, men er du ute etter å få mest mulig for pengene så ville jeg ha sett på Huawei og ZTE - eller noen eldre modeller fra de mer kjente produsentene. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Samsung Ace koster 1400 kr. Men du sier du bruker 4-500 kr i året? Det vil si 40 kr i måneden ca.? Hvis du da skal lytte til Spotify, så må du ihvertfall bruke offline mode hele tiden, siden det på kontantkort er ca. 10 kr per megbyte (tror jeg) og da koster det en del med sanger på 5 MB++. Så da må du med andre ord laste ned sangene på Spotify via WIFI. Hvis du vil surfe på Spotify uten WIFI, så anbefaler jeg et abonnement der du har en pakkeløsning for data. Jeg har f.eks. 3 GB i måneden til 169 kr. Endret 23. august 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
QveltinG Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Jeg har ikke helt oversikten over hvor mye jeg bruker. Men mener jeg ligger på rundt 3/4 kort på 150 kr per år. Da blir 169 kr ganske stor prisøkning, spesielt når jeg ikke har behov for å kunne surfe på telefonen. Tanken var å bare oppdatere offline-lista når jeg er hjemme og har wi-fi. Har ikke tenkt å surfe spotify når jeg er ute, bare høre på de sangene jeg allerede har addet. Det er mulig det, vel? Har ingen erfaring med spotify på telefon. Takker uansett for svar, meget snilt av deg. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Joda, det går fint å oppdatere offline-biblioteket når du er hjemme på WiFi. Det er bare å sette den i offlinemodus hver gang du skal noen steder. Ellers burde du også deaktivere data over mobilnettverket da dagens smarttelefoner automatisk oppdaterer både det ene og andre i bakgrunnen (vær, epost, kontakter, widgets o.l). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå