Kazuo Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/-Politiets-onske-bor-veie-tungt-6971692.html Ifølge tillitsvalgt ved Grønland politistasjon, Adnan Naeem, var fjorårets undersøkelse god, men den sviktet på ett punkt. - Den skilte ikke mellom de som jobber ute og de som jobber inne. Det er en veldig stor blemme. Vi ville vise frem at dette er noe vi er opptatt av her på Grønland. Vi jobber i Norges største politistasjon, med den desidert verste kretsen. Vi har psykiatri, vi har gjenger, vi har rus, og vi har mye konflikter i rusmiljøet. Noen bør lytte til oss på ordensavdelingen her, sier Naeem til Politiforum. @Adnan Naeem Hva med at dere på Grønland heller tar opp det at Narkotika bruk er noe dere ALDRI vil kunne stoppe og at avkriminalisere vil totalt endre deres behov for våpen samt gi en hel del mennesker et langt mer verdig liv ? Ikke minst dere vil slutte å sløse bort skattepengene på rett ut ubrukelig ting, ingen narkomane blir bedre i et møte med Politiet, og det er FAKTA. Når skal noen fornuftig mennesker reise seg opp blant politiet når de først uttaler seg ? Endret 23. august 2012 av DaniNichi Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Det finnes steder med nesten like store rusmiljø som Grønland i Oslo, likevel er det snakk om veldig små politistasjoner, lite vold og voldelig kriminalitet. Enten er det at politiet bruker så mye ressurser som er problemet, ellers er det en annen faktor som spiller inn. - Jeg har lest at det er en høy innvandrerandel i Grønnland, hvorfor nevnes ikke dette? Endret 23. august 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 er ikke politisk korrekt ta opp slikt 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Jeg skjønner politiets ønsker om bevæpning mtp det miljøet de må håndtere og de farene det medbringer. Men hvis politiet får håndvåpen, får de kriminelle AK-47 osv. Jeg er enig i at narkotika bør legaliseres 100%, dette ville få politiets ressurser bort fra narkotika og fokuset over på mere viktige saker som ran, vold, voldtekt osv. Måten dette kan gjøres på er å selge narkotika over disk, på et slags apotek der profesjonelle er bak disken og der de med størst problemer får hjelp. På den måten blir narkolangerne som står for mye av voldskriminaliteten arbeidsløse, og antall folk på narkotika i lengden kommer til å gå ned. Selv om det da er lovlig og enkelt å få tak i dop for de tyngste narkomane, skal unge allikevel få det vanskelig med å få tak i narkotika, selv om jeg tror det blir unødvendig siden folk som ikke er narkomane ikke ønsker å bli det! Noen sier at "jammen, hvis narkotika blir lovlig kommer det til å bli flere avhengige!"... Tvert om, det blir faktisk mindre. Hvor mange av dere som ikke er narkomane, ville gått ut å kjøpt narkotika, fordi det ble legalisert? 100% legalisering ville revolusjonert et av de største samfunnsproblemene vi har i verden, over tid. Litt legalisering her og litt der vil ikke funke. Det har vi sett der det har blitt testet. Endret 23. august 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Jeg skjønner politiets ønsker om bevæpning mtp det miljøet de må håndtere og de farene det medbringer. Men hvis politiet får håndvåpen, får de kriminelle AK-47 osv. Jeg er enig i at narkotika bør legaliseres 100%, dette ville få politiets ressurser bort fra narkotika og fokuset over på mere viktige saker som ran, vold, voldtekt osv. Måten dette kan gjøres på er å selge narkotika over disk, på et slags apotek der profesjonelle er bak disken og der de med størst problemer får hjelp. På den måten blir narkolangerne som står for mye av voldskriminaliteten arbeidsløse, og antall folk på narkotika i lengden kommer til å gå ned. Selv om det da er lovlig og enkelt å få tak i dop for de tyngste narkomane, skal unge allikevel få det vanskelig med å få tak i narkotika, selv om jeg tror det blir unødvendig siden folk som ikke er narkomane ikke ønsker å bli det! Noen sier at "jammen, hvis narkotika blir lovlig kommer det til å bli flere avhengige!"... Tvert om, det blir faktisk mindre. Hvor mange av dere som ikke er narkomane, ville gått ut å kjøpt narkotika, fordi det ble legalisert? 100% legalisering ville revolusjonert et av de største samfunnsproblemene vi har i verden, over tid. Litt legalisering her og litt der vil ikke funke. Det har vi sett der det har blitt testet. Hvorfor tror nesten alle at avkriminalisere er legalisere, det er 2 helt forskjellig ting.. Uansett Politiet kjører her en linje som går på hvem som har størst pikk, en konkurranse de fleste gutter hadde som 14-15åringer men som politiet ikke helt ser ut til å ha lagt ifra seg.. Liberal politikk fører med seg langt flere ansvars fulle mennesker og dermed et bedre samfunn, Sveits reduserte vel vinningskriminalitet samt kriminalitet knyttet til Narkotika med 30%(noe usikker på % her ) de 2 første årene de begynte gi ut heroin til misbrukere.. Endret 23. august 2012 av DaniNichi Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg skjønner ikke helt hva du mener med forskjellen på avkriminalisering og legalisering, kanskje det bare er fordi jeg ekstremt trøtt, forklar gjerne. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Jeg skjønner ikke helt hva du mener med forskjellen på avkriminalisering og legalisering, kanskje det bare er fordi jeg ekstremt trøtt, forklar gjerne. Kunne jo søkt det opp selv http://en.wikipedia....criminalization http://en.wikipedia....ki/Legalization Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg ser fortsatt ikke forskjellen. Enten er det ulovlig, eller så er det lovlig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Men ikke alt som er ulovlig er kriminelt. Kriminalitet er i hovedsak brudd på straffeloven. Avkriminaliserer vi bruk og oppbevaring av narkotika så vil ikke brukere/misbrukere kunne straffes for det. Det kan fortsatt være ulovlig å importere/produsere/omsette slike stoffer. Legaliserer vi narkotika så vil det være tillatt å omsette det (om enn muligens med restriksjoner, slik vi har på alkohol.) Men så langt behøver vi altså ikke gå. (Så kan det diskuteres om vi bør.) Den umiddelbare fordelen med avkriminalisering er at vi ikke automatisk gjør brukere til kriminelle. Stoffmisbruk er et sosialt problem, med brukerne som ofre, og det blir ikke borte fordi om vi sender politiet på disse ofrene. Geir 5 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Akkurat. Er enig i det, men vil ikke en form for lovlig distrubisjon av narkotika medføre bedre sikkerhet for missbrukere, mindre kriminalitet siden det ikke er kjøp og salg på gatenivå? Jeg tror avkriminalisering kan virke litt, men total legalisering tror jeg er det som må til for å få helt slutt på volden rundt problemet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Legalisering er et mye større skritt, delvis på grunn av internasjonale avtaler og forpliktelser. Å si at vi ikke straffer bruk har mindre politiske konsekvenser. Og man kan spørre om legalisering er spesielt realistisk: Så lenge stormaktene, inklusive USA, sloss mot produksjonen av narkotiske stoffer, som dermed er i hendene på mafia og andre kjeltringer, hvor skulle man finne leverandørene til et legalt marked i Norge? Det ideelle kan fort bli det muliges fiende her... Geir 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Legalisering er et mye større skritt, delvis på grunn av internasjonale avtaler og forpliktelser. Å si at vi ikke straffer bruk har mindre politiske konsekvenser. Og man kan spørre om legalisering er spesielt realistisk: Så lenge stormaktene, inklusive USA, sloss mot produksjonen av narkotiske stoffer, som dermed er i hendene på mafia og andre kjeltringer, hvor skulle man finne leverandørene til et legalt marked i Norge? Det ideelle kan fort bli det muliges fiende her... Geir Akkurat man må kjempe for realistiske mål, avkriminalisere er noe som jeg personlig tror vil bli mer utbredt i årene som kommer rundt om i verden.. Er mye fordeler med det, blir som et kompromiss mellom oss som vil ha alt lovlig og de som ikke vil det, man møttes på midten.. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Blir ikke det i praksis en dårligere ordning for alle untatt de kriminelle? Større etterspørsel uten at man har kvalitetssikringene legalisering gir samtidig som man opprettholder de samme kriminelle miljøene og dermed også ressursbruk på disse. Da ser jeg heller en fullstendig legalisering av enkelte rusmidler. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 hvor skulle man finne leverandørene til et legalt marked i Norge? Tja, nå subsidieres norske bønder fordi dyrking av matvarer ikke har høy nok profittmargin. Basert på min forståelse, er profittmarginen på dyrking av rusmidler så høy at vi kunne sluppet dagens subsidiering. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 hvor skulle man finne leverandørene til et legalt marked i Norge? Tja, nå subsidieres norske bønder fordi dyrking av matvarer ikke har høy nok profittmargin. Basert på min forståelse, er profittmarginen på dyrking av rusmidler så høy at vi kunne sluppet dagens subsidiering. Eller importere fra våre kjære venner i Afghanistan Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Tja, nå subsidieres norske bønder fordi dyrking av matvarer ikke har høy nok profittmargin. Basert på min forståelse, er profittmarginen på dyrking av rusmidler så høy at vi kunne sluppet dagens subsidiering. Profittmarginen er høy fordi det er ulovlig. Hvis vi legaliserer, hva skjer da med prisene? Geir 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Enkelte stater i USA har legalisert produksjon, salg og kjøp (edit: medisinsk), likevel er prisene noenlunde det samme som i stater hvor det ikke er lov. Det er ikke nødvendigvis et problem, og skulle det bli det, ville det i verste fall kunne kompenseres med avgifter (som igjen kunne betalt subsidiene) Endret 23. august 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 Enkelte stater i USA har legalisert produksjon, salg og kjøp (edit: medisinsk), likevel er prisene noenlunde det samme som i stater hvor det ikke er lov. Det er ikke nødvendigvis et problem, og skulle det bli det, ville det i verste fall kunne kompenseres med avgifter (som igjen kunne betalt subsidiene) USA, de statene som det er lov med medisinsk cannabis som igjen kun er et rusmiddel blant mange blir skattet høyt samt de som jobber kan ikke ta fortjeneste ut av salg ifra hva jeg kan om det, kun ta ut lønn etc samt utgifter.. Uansett er USA et helt idiotisk sted sammenligne Norge med da USA er forskjellig ifra stat til stat på det meste.. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg skjønner politiets ønsker om bevæpning mtp det miljøet de må håndtere og de farene det medbringer. Men hvis politiet får håndvåpen, får de kriminelle AK-47 osv. For det første er det vanskelig å få tak i AK-47 i Norge, og skjule den. For det andre så er hovedgrunnen til at kriminelle gjenger får våper er for å beskytte seg mot andre gjenger, ikke for å beskytte seg mot politet. Skyter man ned politet havner man i enormt mye trøbbel, så det ønsker man ikke å gjøre. Det var en politimann på utøya. Hva om han hadde hatt en pistol? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. august 2012 Forfatter Del Skrevet 26. august 2012 Jeg skjønner politiets ønsker om bevæpning mtp det miljøet de må håndtere og de farene det medbringer. Men hvis politiet får håndvåpen, får de kriminelle AK-47 osv. For det første er det vanskelig å få tak i AK-47 i Norge, og skjule den. For det andre så er hovedgrunnen til at kriminelle gjenger får våper er for å beskytte seg mot andre gjenger, ikke for å beskytte seg mot politet. Skyter man ned politet havner man i enormt mye trøbbel, så det ønsker man ikke å gjøre. Det var en politimann på utøya. Hva om han hadde hatt en pistol? De på utøya kunne jo like gjerne hatt en vann pistol slik som de jobbet.. AK47 er lett å ordne, men de trenger det ikke i Norge , gjenger her vet hvor mye "heat" som kommer av skytinger og skyting mot politiet spesielt.. De som går til væpnet angrep på politiet har som oftest mentale problemer eller er hardkokte kriminelle som de skal arrestere(da har de delta), generelt da selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå