colombo230 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Etter at PCen frøs med en gang jeg kom inn i WinXP, og harddisken lagde litt rare lyder, bestemte jeg meg for å formatere c: og installere WinXP på nytt. Etter at jeg hadde gjennomført reinstallasjonen, frøs ikke lenger pc'en når jeg kom inn i XP, og jeg hadde da muligheten til å gå inn i Windows Explorer for å se på en av partisjonene mine. Da manglet en hel masse filer fra partisjonen som jeg hadde hatt der tidligere. Jeg har to harddisker, og har to partisjoner på den ene harddisken , og to på den andre. Det var på den andre og nyeste harddisken at mange filer manglet. Jeg fikk gjenopprettet en del filer ved å kjøre error-checking på partisjonen, men fremdeles mangler mange filer (fortrinnsvis nye filer som jeg har lastet ned). Hva er det som kan ha ført til at harddisken har oppført seg slik? Harddisken er en Seagate Barracuda 7200.7 160 GB m/2 MB cache, og den er plassert rett ved siden av den andre harddisken min i kabinettet. Kan det være at den har blitt for varm etter at PC'en har stått på i flere dager? Jeg har ikke installert noen harddiskvifter eller ekstra kabinettvifter siden jeg kjøpte PCen for snart tre år siden, men jeg har bare tre IDE-enheter installert (en kombo DVD-spiller/CD-brenner, og to harddisker (en IBM 75 GXP, og den nye Seagate'en)). Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Noen som vet noe? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 La meg gjette... det var IBM'en som hadde rølpet seg? Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 La meg gjette...du har ikke lest posten min...? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hehe, det har du helt rett i! Gikk litt fort som vanlig... ser nå at det var seagate'n d gjaldt... Tuddelidu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå