Gå til innhold

Ekstern kjøling til stasjonær pc.

EirikKJ

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp satt opp et nytt system med stasjonær pc og Saitek Pro Flight. Stort sett alt er med, men det er en ting jeg ikke får til som jeg vil.

Jeg visste fra før at maskinen blir varm, men jeg er redd jeg bygde "pc-pulten" litt liten rundt kabinettet. Det er vel ca 10 cm på hver side, og 15 cm i høyden.

Maskinen blir ikke på langt nær like varm om jeg tar den ut. Jeg har ikke plass til mer i selve kabinettet, så jeg lurer på om det finnes en løsning for ekstern kjøling. Altså en stillegående vifte som kan sørge for gjennomstrømning av kjølig luft rundt kabinettet.

Dette skal da selvfølgelig monteres i veggen rundt, men jeg kan ikke finne noe med enkle søk på internett.

Håper noen har peiling på dette .!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du litt handy og kreativ av deg, så kan du tilpasse hull til noen vanlige pc-vifter. Har du ei strømforsyning liggende så kan du gjøre en såkalt jumpstart på den, hvor du kan koble viftene i. Deretter monterer du en bryter som du kan feste i pc-pulten eller lignende. Blir pcen varm så skrur du på bryteren og pcen får frisk luft utenfra "rommet" du har den i. Hvis jeg har forstått deg riktig altså.

Hvor du ordner hull til vifter må du tenke litt gjennom ut ifra hvor du har vifter som drar inn og ut inne i kabinettet ditt.

Håper du skjønner bildet jeg så pent har tegnet i paint med touchpad.. :p

post-258184-0-64471500-1345675123_thumb.png

Endret av Borgemeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...