Gå til innhold

BK: Rose

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet er bra, men noe kort dybdeskarphet. 300 millimeter og blender 5,6 fører jo automatisk til dette så det er kanskje et bevisst valg :)

Ellers er det jo så at zoom-linser ikke yter sitt aller beste rent skarphetsmessig på lengste brennvidde. Så når det er mulig, er det lurt å gå ned på zoom-nivået...

Lenke til kommentar

Takk for kommentarene til dere begge :-) Her lærte jeg noe igjen, eller for å si det sånn, fikk bekreftet noe jeg nå har begynt å erfare :-) Har en tendens til å stille meg for nærme motivet mitt. Ellers er det to blålige flekker opp på hver side i bildet, husveggen, synes kanskje dette forstyrrer litt, deler blikkføringen om en kan si det sånn, men mulig det ikke stjeler så mye oppmerksomhet alikevel ? Ellers prøvde jeg meg frem med litt forskjellige blendere og endte opp med dette fordi det var av de skarpeste jeg fikk til :) Men jobber videre med saken. Takk igjen, for at dere deler tanker rundt bildet mitt !

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Fine farger og vakkert lys.Enig med de andre som har kommentert bilde med tanke på forbedrings potensialer.Det er også mye å hente på oppskraping for å få fram detaljene og glansen i regndråpene

.

Takk for kommentaren, det hjelper masse å forstå bildet fra forskjellige synspunkter og tanker rundt hva man ser eller ikke ser :)

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...