Gjest Harley Quinn Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Og andre veien traff en bil meg når jeg sto stille en vinter, var kun en bitte liten skade i skiltet, ikke noe mer vi så, men vi valgte å skrive skjema i tilfelle noe annet hadde skjedd. Og glad for det var jeg for ei uke seinere og kulda satte skikkelig inn viste det seg at det var en sprekk bak skiltet som sprakk opp og hele bakfangeren måtte byttes! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Det er ikke nødvendigvis snakk om og være vanskelig ovenfor andre personer, det handler om og luke bort de som er en fare for seg selv og andre i trafikken. Uhell skjer, om uhellet er klandreverdig og medfører at lappen ryker får være opp til politiet og avgjøre. Og når slike uhell ikke rapporteres inn så kan potensielt farlige personer i trafikken holde på i lang tid, uten at politiet blir oppmerksom på det. Før det kanskje går veldig, VELDIG galt. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Bilen min ble påkjørt bakfra i en nesten stillestående kø. Alt skjedde temmelig langsomt, selv om det ble et ubehagelig rykk. Jeg og bakomkjørende stoppet på en parkeringsplass, snakket sammen og inspiserte skaden. Bakenforkjørende bil var rød, og hadde etterlatt et "kyssemerke" på nummerplata mi. Ellers ingen skade. Ikke mye å bry seg om, så jeg gadd ikke å ta navn og nummer engang. Je er ikke interessert i å ødelegge for folk så de mister sertifikatet. Han hadde vel ikke mistet sertifikatet på grunn av den hendelsen alene? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Han hadde nok fått dårligere bonus på forsikringen. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Han hadde nok fått dårligere bonus på forsikringen. Men da må fyren kjøre bedre neste gang, ekke verre. Han sin feil så da får han stå for det. Som sagt senskader kan komme av veldig små ting. Hørt om folk som har død senere av å bli kjørt i ræva i små hastigheter. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Opp til hver og en enkelt. Blir jeg påkjørt ved lav hastighet, sjåføren har lappen, og det ikke er store tegn til skade. - Skal det mye til for at jeg krever å sende inn papirene. Hvis jeg dør i ettertid, får det være. Har ikke selv hørt om noen som døde av et svakt sammenstøt. Endret 11. september 2012 av Notelitten 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Er jo ikke verre enn å fylle ut, og la være å sendw inn men spare på papirene dersom noe skulle skjee... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Du skal ha gode grunner for å vente i årevis med og sende inn disse papirene. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Du skal ha gode grunner for å vente i årevis med og sende inn disse papirene. Mener ikke årevis. Det finnes grenser. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Det er maks to mnd eller er de ikke mer gyldig, har du krasjet og motparten har sendt inn så har du to mnd på deg så faller saken uansett. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Du skal ha gode grunner for å vente i årevis med og sende inn disse papirene. Mener ikke årevis. Det finnes grenser. Men nå er det dessverre slik at det kan ta månedsvis, eller årevis, før senskader eller skjulte skader viser seg. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Siden jeg ser det diskuteres dette med å gjøre opp på stedet, eller kanskje la det gå "siden det var så lite skader", fikk jeg bare litt lyst til å poste noen bilder jeg tok i dag. Her har vi en nyere VW Polo, hvor man ser en liten sprekk i skiltet ved 7-tallet. Nytt skilt koster Kr 70, og skiltplate kr 20, så hvis man får 500, så har man vel fått litt for tort å svie også...? (klikk for større bilde) Men slik ser det ut bak støtfangerplasten; I tillegg er det sprekk i frontseksjon/frontplate, som altså er den store rammen alle radiatorer, lykter, panserlås, osv sitter festet i. Så det som ved første øyekast så ut som skader for en hundrelapp ble i praksis ca 20.000 kroner. (var noe skade på spoiler også, som jeg ikke har bilde av) Dette er et veldig vanlig scenario på nye biler, spesielt i den varme halvdelen av året spretter ofte plasten pent ut igjen med veldig lite synlige skader utvendig, men med diverse skader på frontseksjon, bjelke, radiatorer, sensorer, lamper, etc i det skjulte. 9 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Perfekt eksempel. Og ett typisk eksempel som man ikke oppdager før ved neste verkstedbesøk mange måneder etterpå(med mindre man har flaks). Da har skademeldingen særdeles liten verdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå