Gå til innhold

[Løst] Kresjet uten bil-lappen..straff?


Tranbear

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ulykken var ikke mest min feil, men siden jeg ikke har serfikat så får jeg alikavel all skyld, og sånn er det bare..

Bare lurer, du kjørte inn i rumpa på en annen bil, hva gjorde at det ikke var din feil?

bilen skulle inn en vei, jeg kom i fart, bilen blinket ikke i krysset men bare stoppet, og jeg beregnet feil å rakikje å bremse helt ned, dermed så kjørte jeg i bakende på bilen.
Lenke til kommentar

ulykken var ikke mest min feil, men siden jeg ikke har serfikat så får jeg alikavel all skyld, og sånn er det bare..

Bare lurer, du kjørte inn i rumpa på en annen bil, hva gjorde at det ikke var din feil?

 

Alle 17 år gamle gutter tror at de er bedre til å kjøre enn de er. De fleste tror det hele livet. Så hvis man kolliderer med en bil som står stille fordi man ikke klarer å reagere, er det så klart ikke ens egen feil.

klart det er min feil, jeg har tatt på meg alt ansvar, men når han bråstopper sånn helt plutseli og blinker ikke opp dit han skal så er det sværtsvært få som rekker og tenke seg at bilen faktisk stopper helt opp og ikke bare bremser ned farten litt! men ansvaret ligger på meg, jeg tar konsikvensene, thats it...
Lenke til kommentar

bilen skulle inn en vei, jeg kom i fart, bilen blinket ikke i krysset men bare stoppet, og jeg beregnet feil å rakikje å bremse helt ned, dermed så kjørte jeg i bakende på bilen.

Helt klart utelukkende din feil...

 

Alle 17 år gamle gutter tror at de er bedre til å kjøre enn de er. De fleste tror det hele livet. Så hvis man kolliderer med en bil som står stille fordi man ikke klarer å reagere, er det så klart ikke ens egen feil.

Jepp, desverre er det nok sånn :glare:

 

klart det er min feil, jeg har tatt på meg alt ansvar, men når han bråstopper sånn helt plutseli og blinker ikke opp dit han skal så er det sværtsvært få som rekker og tenke seg at bilen faktisk stopper helt opp og ikke bare bremser ned farten litt! men ansvaret ligger på meg, jeg tar konsikvensene, thats it...

Dette viser vel bare at du ikke er helt klar for lappen enda, du skal ALLTID holde så stor avstand at hvis bilen forran brå-bremser, så skal ikke du kræsje i den.

ALLE burde tenke sånn i trafikken, de fleste gjør det også.

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

6mnd er nok minste ja men du kan og få mer. Ring snuten kjapt og meld deg selv, så kanskje du får minste straffen. Det skader ikke.

 

Så alternativene er :

1. Vent å se (ie vent til forsikringsselskapet anmelder, om det gjør det)

2. Selvangivelse til Politiet

3. Snakk med den annen part og tilby å betale cash for å ordne problemet

 

 

Resultatene:

1. Reparasjonskostnader og kanskje høy bot og utsettelse

2. Reparasjonskostnader og sikker bot og utsettelse (men kanskje noe lavere enn i Alt 1.

3. Reparasjonskostnader

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
ulykken var ikke mest min feil, men siden jeg ikke har serfikat så får jeg alikavel all skyld, og sånn er det bare..

Ikke mest din skyld? - Det er KUN din skyld. (om du har hatt kortet også ja)

 

må huske at jeg kræsjet i en annen bil i trafikken, ikkje i fart, men det var i ett kryss og jeg klarte ikke å reagere fort nåkk til å stoppe i tide, så traff bilen i lav fart, blir dette sett på som ulykke?

 

Ehhh ... hva kan man si - kanskje noen timer teori bør være på sin plass?

 

klart det er min feil, jeg har tatt på meg alt ansvar, men når han bråstopper sånn helt plutseli og blinker ikke opp dit han skal så er det sværtsvært få som rekker og tenke seg at bilen faktisk stopper helt opp og ikke bare bremser ned farten litt! men ansvaret ligger på meg, jeg tar konsikvensene, thats it..

 

Det er ikke uten grunn all påkjørsel bakfra gir 100% skyld til den som kjøre på. Man skal alltid klare å stoppe. Minimum 1003 sekunders regelen. Med en mnd igjen til å ta lappen, så syns jeg du kan utrolig lite av det du skal kunne nå. 'Svært få' som hadde rukket det? - tror du virkelig du har kommet ut for eneste personen i trafikken som gjør ting man ikke forventer akkurat der og da? - Jeg har til gode å gjøre samme feilen og jeg har vært ute for masse rart i mine år på veien.

Endret av kandasa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer helt an på bilen man traff og hvor fort man traff, ja.

 

Skatteflyktning sitt alternativ med å betale cash, gjerne litt mer enn skadene, ville vært det lureste. - Ulempen kommer når man møter disse som absolutt vil gjøre det på "papirmåten" (overraskende mange av disse).

 

Verste som kan skje er om det ble personskader, da snakker vi fort vanvittige summer. - Hvis det som sagt bare var en liten kollisjon i gangfart, og skademelding er fylt ut uten personskade, kan du i alle fall puste lettet ut.

Lenke til kommentar

3. Selvsagt ulovlig.

 

Vi er alle kriminelle. ;)Forskjellen mellom rett og galt stemmer sjelden overens med skillet mellom lovlig og ulovlig.

 

Jeg skal absolutt ikke være moralsk politi, jeg visste om alternativet selv. Jeg føyer bare med informasjon slik at TS ikke graver seg enda lenger ned i grøften.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på bilen man traff og hvor fort man traff, ja.

 

Skatteflyktning sitt alternativ med å betale cash, gjerne litt mer enn skadene, ville vært det lureste. - Ulempen kommer når man møter disse som absolutt vil gjøre det på "papirmåten" (overraskende mange av disse).

 

Verste som kan skje er om det ble personskader, da snakker vi fort vanvittige summer. - Hvis det som sagt bare var en liten kollisjon i gangfart, og skademelding er fylt ut uten personskade, kan du i alle fall puste lettet ut.

Dette var folk som ville gjer de på papirmåten ja, ingen annen måte

Lenke til kommentar

6mnd er nok minste ja men du kan og få mer. Ring snuten kjapt og meld deg selv, så kanskje du får minste straffen. Det skader ikke.

 

Så alternativene er :

1. Vent å se (ie vent til forsikringsselskapet anmelder, om det gjør det)

2. Selvangivelse til Politiet

3. Snakk med den annen part og tilby å betale cash for å ordne problemet

 

 

Resultatene:

1. Reparasjonskostnader og kanskje høy bot og utsettelse

2. Reparasjonskostnader og sikker bot og utsettelse (men kanskje noe lavere enn i Alt 1.

3. Reparasjonskostnader

har skrwvet på papirene, men er det nødvendig at jeg melder meg til politiet? Skjr ikke de kanskje automatisk når forsikringsselskapet ser jeg er under 18år å utenførerkort?

Ingen med erfaring og opplevd dette som kan si hva straff de blir ca? Og hva er best? Jeg ringer politiet å forteller hva som har skjedd? Eller at keg venter på forsikringsselskapet tar kontakt?

 

Lenke til kommentar

Det kan i hvert fall ikke skade å oppsøke dem og vise seg samarbeidsvillig.

 

Kommer helt an på bilen man traff og hvor fort man traff, ja.

 

Skatteflyktning sitt alternativ med å betale cash, gjerne litt mer enn skadene, ville vært det lureste. - Ulempen kommer når man møter disse som absolutt vil gjøre det på "papirmåten" (overraskende mange av disse).

 

Det er ingen ulempe. Uerfarne førere som trådstarter er en fare for både seg selv og andre, og absolutt ingen vi vil ha på veiene. Hvis han ikke kan unngå å kollidere i lav fart i et kryss, er det bare flaks at han ikke rundet et hjørne og traff en fotgjenger på kjøreturen sin. For meg er det helt i orden at fartsglade tullinger kjører seg ihjel på øde landeveier, men det er ikke greit hvis de tillates å kjøre på veier der det finnes andre mennesker. Med andre ord skjønner jeg godt at den andre parten vil gjøre det på papirmåten.

 

Trådstarter, jeg håper at du tar lærdom av denne hendelsen. I likhet med alle andre på din alder, er du ikke så god til å kjøre som du tror. Det er kjipt for økonomien din, men det er mye bedre at du blir straffet for en liten kollisjon før du har fått lappen enn for en annen ulykke der du selv eller andre er skadet. Jeg vet ikke om du får lov til å øvelseskjøre de neste 6 månedene, men ta den tiden til å tenke gjennom hvilket ansvar du og andre har på veiene og hvilke forhåndsregler som er nødvendige for å unngå ulykker.

Endret av Zarac
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det kan i hvert fall ikke skade å oppsøke dem og vise seg samarbeidsvillig.

 

Kommer helt an på bilen man traff og hvor fort man traff, ja.

 

Skatteflyktning sitt alternativ med å betale cash, gjerne litt mer enn skadene, ville vært det lureste. - Ulempen kommer når man møter disse som absolutt vil gjøre det på "papirmåten" (overraskende mange av disse).

 

Det er ingen ulempe. Uerfarne førere som trådstarter er en fare for både seg selv og andre, og absolutt ingen vi vil ha på veiene. Hvis han ikke kan unngå å kollidere i lav fart i et kryss, er det bare flaks at han ikke rundet et hjørne og traff en fotgjenger på kjøreturen sin. For meg er det helt i orden at fartsglade tullinger kjører seg ihjel på øde landeveier, men det er ikke greit hvis de tillates å kjøre på veier der det finnes andre mennesker. Med andre ord skjønner jeg godt at den andre parten vil gjøre det på papirmåten.

 

Trådstarter, jeg håper at du tar lærdom av denne hendelsen. I likhet med alle andre på din alder, er du ikke så god til å kjøre som du tror. Det er kjipt for økonomien din, men det er mye bedre at du blir straffet for en liten kollisjon før du har fått lappen enn for en annen ulykke der du selv eller andre er skadet. Jeg vet ikke om du får lov til å øvelseskjøre de neste 6 månedene, men ta den tiden til å tenke gjennom hvilket ansvar du og andre har på veiene og hvilke forhåndsregler som er nødvendige for å unngå ulykker.

noen verdensmester bak rattet er jeg ikke, men vi hadde en 60sone og plutseli brååbremset bilen forran helt opp uten å blinke pg jeg rakk ikke å breme helt ned så keg koliderte i lav fart siden jeg klarte å bremse ned litt.. Men lærdom skal jeg ta og burde holdt meg hjemme og ikke i trafikken
Lenke til kommentar
men vi hadde en 60sone og plutseli brååbremset bilen forran helt opp uten å blinke

 

Der har vi problemet. Drit i unnskyldningene, det hjelper ikke å prøve å forklare deg. Jeg håper ikke du får lappen før du kan dette godt nok til at du er enig i det.

 

 

Also: veldig enig med nomore på punkt nr. 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...