Gå til innhold

[Løst] Kresjet uten bil-lappen..straff?

Tranbear

Anbefalte innlegg

Har seg sånn at jeg var så dom at jeg tok bilen som er registrert på min far, men som egentlig er "min". Men jeg er 17år og skulle få lappen nå om en månedstid da jeg fyller 18. Men var så jævla smart at jeg tok meg en biltur, der jeg klarte å kjøre inni bakende på en annen bil. Inge personskader, og heller ikke kontaktet vi politiet, men vi har fylt ut forsikringspapirer på at jeg ikke hadde lappen når ulykken skjedde.. hva straff kan jeg få? var ikke i storfart det skjedde, vet jeg må betale alle skader fra egen lumme..

utsettelse? bot? hva skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kommer jo nå til å miste muligheten i minst 6mnd (mest sannsynlig ikke lenger) til å ta lappen og betale for skadene på begge bilene..

kunne jo unngått det hele med en hvit løgn..

andre bilføreren ville ikke verme på noen annen avtale og ville levere inn papirene som de var.
Lenke til kommentar

Å kjøre uten lappen kan gi enorme konsekvenser.

Den største faren er ikke å bli tatt, men om du forårsaker en ulykke, og det viser seg at du ikke har sertifikat.

Men jeg er 17år og skulle få lappen nå om en månedstid da jeg fyller 18.

Mulig du trenger flere kjøretimer...

ulykken var ikke mest min feil, men siden jeg ikke har serfikat så får jeg alikavel all skyld, og sånn er det bare..

Hvem fylte ut forsikringspapirene?

min far eiger bilen og jeg fylte ut forsikringpapirene på at jeg kjørte bilen
Lenke til kommentar

utsettelse på 2-4år sånn ca vill jeg tro...

Nei, 6mnd hvis uheldig 9mnd..

2år ved fyllekjøring, 5år ved andre gangs fyllekjøring.

må huske at jeg kræsjet i en annen bil i trafikken, ikkje i fart, men det var i ett kryss og jeg klarte ikke å reagere fort nåkk til å stoppe i tide, så traff bilen i lav fart, blir dette sett på som ulykke? og kan da straffen bli enda verre? har hørt de..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...