Alastor Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Ja, men ikke forvent noe voldsom grafikk pga intet dedikert 3D-kort. Men det finner du ikke akkurat på særlig mange andre ultrabooks heller. Samtidig vil spillet være jævlig responsivt og med lite lag, pga SSD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Ybjmq1OXCE Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Ja, men ikke forvent noe voldsom grafikk pga intet dedikert 3D-kort. Men det finner du ikke akkurat på særlig mange andre ultrabooks heller. Samtidig vil spillet være jævlig responsivt og med lite lag, pga SSD. oki takker Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Etter noen dagers bruk er jeg veldig godt fornøyd med Z930, rask respons og ingen åpenbare irritasjonsmomenter. Men....den har en oppgitt batteri levetid på 8 timer. Ved 100% oppgir Windows at jeg har litt over 3 timer på meg, med Toshibas innstillinger øker dette til 4 timer, men da er skjermen så mørk at man knapt kan se noe. Dette er ved nettsurfing, ingenting annet. Hva er galt? Opplever dere andre det samme? Jeg har ikke avinstallert noen av Toshibas dedikerte programmer, og batteri levetid bør vel oppgis slik pc`n fungerer når den startes opp første gang? Endret 11. september 2012 av Broseen Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Oppgitt batteritid er maksimalt mulig batteritid, denne synker om trådløst nett og bluetooth er aktivert, om du har ekstern mus tilkoblet osv. Om du slår på strømsparingsprofil, slår av wifi og bluetooth og ikke bruker tilkoblet USB utstyr så bør 8 timer stemme sånn noenlunde. Trådløst nett/bluetooth påskrudd reduserer fort batteritiden med 30-40%. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg slo av bluetooth og WiFi, endte da på 4 timer og 19 minutter på tomgang. Jeg kan ikke si at det du sier stemmer med Samsung X125 og Asus 1015BX. Der har WiFi alltid stått på uten at det har gått nevneverdig utover den oppgitte batteri levetiden. Fra 8 til...tsja...la oss si 4 timer ved nettsurfing er tross alt markant. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Sett den på slik at den aldri går i hvilemodus, eller dimmer og skrur av skjerm, og så se hvor lenge den varer? Mao uten at du gjør noe som helst på den? Husk også at toshiba ofte har mye prosesser som kjører i bakgrunnen som kan være lure å skru av. Endret 11. september 2012 av Alastor Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Etter å ha lest testen i begynnelsen av tråden, så ser det ut til at dette med begrenset batteri er helt vanlig for en Ultrabook. Kanskje forståelig nok med tanke på ytelsen. Det stemmer det du sier om prosesser i bakgrunnen, jeg ser i oppgavebehandling at det står mye Toshiba der. Prosessorbruk er oppgitt til ca 20%. Jeg kommer ikke over 4,5 timer om jeg slår av av alt, og synes fremdeles at det er svært drøyt å oppgi tiden til 8 timer. Det man får er egentlig noe helt annet enn forespeilet. Jeg venter en måneds tid og installerer en ren Win8 uten alt av småprogrammer fra Toshiba. Håper det vil hjelpe noe. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 http://www.notebookcheck.net/Review-Update-Toshiba-Satellite-Z930-119-Ultrabook.78958.0.html Litt rart at notebookcheck oppnådde 9 timer 39 min med samme maskin ved idle og maks strømsparing. 5 timer og 6min med wifi på og nettsurfing ved middels lysstyrke på skjermen. Mulig du har en maskin med feil på batteriet? Evt er det bare software som gjør det. Tviler på at notebookcheck bruker ennen windows installasjon enn det som følger med som standard, så burde være sammenlignbart. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Har surret litt med dette i dag igjen. Med Toshibas innstillinger og absolutt alt av får jeg oppgitt 6,5 timer. Setter opp lysstyrken og får 5,5 timer. Dette er da ved null aktivitet. Setter deretter lysstyrke til middels, på med WiFi og surfer litt. Resulatet er da rundt 4,5 timer, men det varierer endel etter "aktivitet" hvis man kan si det om litt surfing. Oppgavebehandling oppgir en prosessorbruk som hopper fra 0 til 4-5%, men det er hele 95 aktive prosesser. Hvis jeg overfører filer til usb stick, så hopper det raskt ned mot 3 timer. Vil dere kalle dette normalt? Hvis jeg blir kvitt all Toshiba programvare, så bedrer det seg vel litt. 9,39 timer må være med svart skjerm Endret 12. september 2012 av Broseen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Ser ut som normal fin batterikapasitet det der ja . Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hmmm...ser ut til at jeg får leve med noe annet enn det jeg er vant til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå