banansplitt™ Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg går nå på en privat høyskole. Jeg mangler en eksamen fra videregående, men har fått utsatt vitnemål-innlevering til 2013. Det jeg da lurer på, siden jeg blir 23 år i 2013, er om jeg går inn under 23/5 regelen? Dvs. faget jeg mangler karakter i er ikke blandt de fagene man trenger i 25/3-regelen. Kan jeg rett og slett droppe det faget? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det beror på reglene den private høyskolen har satt for deg. Dersom du har fått betinget opptak mot at du kan fremvise vitnemål året etter er det vitnemål du må vise året etter. Dette kravet kan ikke erstattes med å få generell studiekompetanse på annet grunnlag med mindre det står i regelverket for den aktuelle høyskolen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det kan vel også påpekes at det ikke holder å være 23. Har du 5 års yrkeserfaring? (100%) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Yrkeserfaring eller utdannelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå