Gå til innhold

Kjøp av ny laptop. Asus G75?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe en ny laptop, og jeg har sett en del rundt på forskjellige laptoper. Den vil bli brukt til surfing, se film/serier og for spill som HoN, diablo 3, football manager, MW3 og lignende. Noe jeg ser etter i denne laptopen er at den er kjapp, og at det skal være bra kjøling og forholdsvis stille vifter. Jeg er villig til å bruke opp mot 12 000 kr.

De jeg har sett på er Asus G75: http://www.dustinhome.no/product/5010636672/asus-g75vw-ci7-2-3-8gb-750-gtx670m-17-3-w7hp/#intcmp=searchProvider_dacsa

Asus G55:

http://www.dustinhome.no/product/5010636716/asus-g55vw-ci7-2-3-8gb-750-gtx660m-15-6-w7hp/#intcmp=searchProvider_dacsa

Har også sett på Multicom Xishan W370E:

http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i7-3610QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10619982

Det jeg lurer på er hvilken av disse som ville vært best mtp på spill + rask + kjøling. Jeg har en SSD på 120 gb liggende som vil bli montert for å installere Windows på :-) har siklet en del på Asus G75 - er det den som er best av de tre ? Finnes det noen andre som evt er bedre for ca samme pris?

På forhånd takker jeg for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke veldig stor forskjell på GTX 660 og GTX 670. I det fleste spill skiller det kun noen få fps og da fremstår W370E som et mye bedre kjøp enn G75.

Multicom Kunshan P150E 15.6" Full-HDMatt, Intel Core i7-3610QM, 16GB, 120GB SSD + 500GB harddisk, AMD Radeon HD 7970M, HDMI, USB3.0, Uten operativsystem til 11995kr er jo også en mye bedre maskin med tanke på spillytelse med sitt HD 7970 kort som strengt tatt er det beste kortet du kan få i en bærbar idag.

Lenke til kommentar

Det er ikke veldig stor forskjell på GTX 660 og GTX 670. I det fleste spill skiller det kun noen få fps og da fremstår W370E som et mye bedre kjøp enn G75.

Multicom Kunshan P150E 15.6" Full-HDMatt, Intel Core i7-3610QM, 16GB, 120GB SSD + 500GB harddisk, AMD Radeon HD 7970M, HDMI, USB3.0, Uten operativsystem til 11995kr er jo også en mye bedre maskin med tanke på spillytelse med sitt HD 7970 kort som strengt tatt er det beste kortet du kan få i en bærbar idag.

Takk for svar. Så hvis jeg hadde kjøpt W370E og satt inn en SSD på den - vil jo den bli ca like kjapp som G75? :-) Og vet du hvordan kjølinga er på W370E i forhold til G75/P150E? Jeg har hatt en HP pavilion de siste to årene og den blir varm etter 10 min med surfing og spilling. Dette er noe jeg helst vil unngå! Hvis jeg kunne kjøpt W370E og spart 3000 kr så gjør det meg ingenting det :) men det hadde vært godt med en laptop som ikke blir så varm!

Lenke til kommentar

Clevo maskinene har veldig gode kjøleløsninger så det skulle ikke være noe problem, nå blir de jo selvfølgelig varme da det jo ikke er mulig å unngå med slike kraftige skjermkort men de har godt dimensjonerte kjølere så det er som sagt ikke noe problem.

Asus og Clevo har vel omtrent like gode kjølere så det er gode valg samme hvilke merke du går for.

Det blir vel ca 2000kr du sparer da W370E leveres uten os og det koster jo rundt 1000kr, men jeg kan ikke se at Asus modellen gir noe mer som skulle forsvare prisforskjellen så Clevoen er et bedre kjøp.

SSD'er gir bedre generell ytelse men du vil ikke oppleve noe forskjell i spill utenom når ting laster fra disk som bytte fra et kart/sone til en annen og oppstart av spillet.

Lenke til kommentar

Clevo maskinene har veldig gode kjøleløsninger så det skulle ikke være noe problem, nå blir de jo selvfølgelig varme da det jo ikke er mulig å unngå med slike kraftige skjermkort men de har godt dimensjonerte kjølere så det er som sagt ikke noe problem.

Asus og Clevo har vel omtrent like gode kjølere så det er gode valg samme hvilke merke du går for.

Det blir vel ca 2000kr du sparer da W370E leveres uten os og det koster jo rundt 1000kr, men jeg kan ikke se at Asus modellen gir noe mer som skulle forsvare prisforskjellen så Clevoen er et bedre kjøp.

SSD'er gir bedre generell ytelse men du vil ikke oppleve noe forskjell i spill utenom når ting laster fra disk som bytte fra et kart/sone til en annen og oppstart av spillet.

Det høres bra ut! Da tror jeg at jeg heller kommer til å gå for W370E :-) ja, tenkte ikke på det med os, men 2000 er uansett godt å spare det ;)

Ser at mens jeg kjører FM12 og firefox samtidig på pcen jeg har nå, så er grafikkortet opp på minst 75-80 grader tvert, ifølge speedfan. Og temperaturen i pcen ligger på over 75 grader i snitt. Dette håper jeg og regner jeg med vil være litt bedre på W370E :-)

Lenke til kommentar

Det er helt normalt med slike temperaturer på krappe skjermkort, og det er tross alt snakk om en bærbar maskin så det begrenser kjøleevnen noe i forhold til stasjonære maskiner.

Hehe, okei :) håper uansett at det blir LITT bedre på den nye ;) men skjønner så klart at de blir varme :) men sånn som bosituasjonen min er nå, med samboer og to-roms er det veldig greit med bærbar isteden for stasjonær :) så jeg tror at jeg går for W370E!

Den jeg har nå er en hp som har blitt vannskadet. Noe av spesifikasjonene på den er;

CPU Intel Core i7 720QM / 1.6 GHz

Grafikkprosessor NVIDIA GeForce GT 230M - 1 GB

6 gb ram

Så det blir nok en fin forbedring :) takk igjen for hjelpen!

Lenke til kommentar

Jeg kjøper w370e nå jeg også. Jeg kjøper også en 256gb vertex 4 ssd, men det var ikke poenget :p

Dersom du ikke vil kjøpe nytt Windows, kan du installere consumer preview til Windows 8. W8 skal visstnok koste rundt 200kr ved launch, så da sparer du en fin liten sum der :) Jeg kommer til å dual boote w8 og ubuntu.

Windows lisensen blir forresten knyttet opp til hovedkortet, så du kan ikke flytte Windows over på en annen maskin. Det sa i hvert fall kundeservice da jeg ringte dem angående familiePC for noen år siden. Hvordan fungerer det på stasjonære? Da kan du vel bytte hovedkort uten å måtte kjøpe nytt Windows?

Lenke til kommentar

Bestilte den i går kveld :-) står at den er sendt i dag, men den er sikkert ikke registrert til posten enda :)

Jeg kommer til å sette inn en corsair ssd på 120gb som jeg installerer Windows og spillene på osv.

Meh, får vel gå for Windows 7, synes ikke w8 ser så fett ut enda, men takk for tipset ;)

Lenke til kommentar

w8 er bedre enn w7 imo :p litt tilvenning, men prøv å henge med i tiden

Hehe, jo, det kan så være.. Men jeg brukte ganske lang tid på å gå fra xp også :-) så det blir sikkert det samme med w7 :-) hvorfor blir forresten w8 så mye billigere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...