Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Hei, knerta det begge 2gb RAMbrikkene i går, så jeg bestilte nye. Prøvde å starte maskinen i dag, i håp om å få det til å fungere igjen. Viser seg at bare det ene kortet er ødelagt. Så, når jeg får de to nye brikkene, kan jeg kjøre alle tre (de nye brikkene er på 4gb hver, med bedre tilgangshastigheter og clockehastighet, enn det gamle). Vet at det er optimalt med enten 2 eller 4 brikker, men siden jeg har en til overs, kan de jo brukes? Vil jeg få problemer med dette, i form av at de nye brikkene clocker seg ned til det gamle? Skal monteres på et Asus P8Z77-V. Edit: får tak i en tilsvarende brikke som den som røk. Lurer da på om jeg skal gå for 12GB som kjører på 1333mhz eller om jeg skal gå for 8GB på 1600mhz? Endret 22. august 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Den gamle brikken har en clockefrekvens på 1333mhz, og de nye er kjører på 1600mhz. Begge har cl9 latency. Funnet ut at de raskeste brikkene clocker seg ned til de tregeste, vil det være ekstra verdt det å få de to ekstra GBene i mot lavere clockefrekvens. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Ved bruk av moduler med foskjellig klokkehastighet, vil den tregeste bestemme farten. Når du i tillegg bestykker et to-kanalssystem med 3 moduler, vil du igjen halvere ytelsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Fått tak i en ny brikke så jeg kan kjøre med 4. Jeg lurte bare på om det lurte seg å kjøre 12GB i 1333MHZ eller 8GB i 1600MHZ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå