Gå til innhold

Multicom Xishan W370E 17.3" Full-HD


wholmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+19283741

Jeg ville bare legge til angående stuck pixel på skjermen min. Det er forskjell på stuck og dead pixel. Når en pixel er død vil den være slik resten av levetiden på skjermen. Er det en stuck pixel kan den være i flere ulike farger og den kan muligens forsvinne med tiden.

 

Ref. https://www.google.n...chrome&ie=UTF-8

 

Til tross for dårlig kvalitetskontroll (min mening) på disse skjermene er det et meget godt kjøp til prisen. Man får rett og slett mye for pengene. Hele maskinen er av plast ifh. til en Asus som har en bedre følelse av kvalitet. Hvis penger ikke spiller en rolle gå for Asus. Vil du ha mest for pengene anbefaler jeg Xishan.

Jeg har nå hatt denne i noen mnd og er stort sett fornøyd. Fungerer fint med W8.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Masse PC for pengene! Rask og kraftig maskin.

 

MEN også en del som ikke er så bra:

- Dårlige høyttalere, ubehagelig å høre på.

- Elendig pekeplate, for ru og for unøyaktig. Fryktlig dårlig vertikalt scrollefelt.

- Gammeldags tastatur

- For skarp kant rundt PCen som skraper underarmene ved bruk av tastaturet.

- Ingen lett tilgjengelige volumknapper, kun en muteknapp.

- USB portene leser ikke eksterne harddisker, men det er mulig at det er en feil med min maskin.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hei, jegfikk denne pc-en i februar, men får ikke til usb 2.0 utgangen, hvet noen hvordan jeg kan fikse den? kanskje det er noe jeg må installere?

 

Masse PC for pengene! Rask og kraftig maskin.

 

MEN også en del som ikke er så bra:

- Dårlige høyttalere, ubehagelig å høre på.

- Elendig pekeplate, for ru og for unøyaktig. Fryktlig dårlig vertikalt scrollefelt.

- Gammeldags tastatur

- For skarp kant rundt PCen som skraper underarmene ved bruk av tastaturet.

- Ingen lett tilgjengelige volumknapper, kun en muteknapp.

- USB portene leser ikke eksterne harddisker, men det er mulig at det er en feil med min maskin.

jeg liker tastaturet, det er godt å skrive på xD
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Intel 330, sannsynligvis. Om du velger en annen å sette inn i stedet, vil du ikke merke noen forskjell på ytelsen- annet enn ved benchmarking,

Forskjell mellom snurredisk og SSD = stor.

Forskjell mellom SSD'er = ubetydelig, men det kan være forskjell på pålitelighet og stabilitet. Med en Intel burde du være rimelig trygg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har bestilt en Xishan W370E som skal komme med posten i morgen og gjør klar en minnepenn med drivere som jeg laster ned fra serveren til multicom. Jeg ser at en driver under "options" som heter _WLAN.zip er på hele 1,1GB. Noen som vet hva dette er?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en Xishan W370E som skal komme med posten i morgen og gjør klar en minnepenn med drivere som jeg laster ned fra serveren til multicom. Jeg ser at en driver under "options" som heter _WLAN.zip er på hele 1,1GB. Noen som vet hva dette er?

 

"Ved å besøke Multicom.no kunne vi laste ned Windows 7-drivere, og det løste biffen - selv om det tok noe mer tid enn vi hadde forventet. Blant annet var WLAN-driverne på godt over 1 GB!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en Xishan W370E som skal komme med posten i morgen og gjør klar en minnepenn med drivere som jeg laster ned fra serveren til multicom. Jeg ser at en driver under "options" som heter _WLAN.zip er på hele 1,1GB. Noen som vet hva dette er?

 

Har du fått din Xishan nå? Er du fornøyd?

Lenke til kommentar

Hvis du mener http://cdon.no/elekt...m-22383646..tja, samme pris ... win 8, hvem vil ha den shiten ;)

 

 

Er kampanje på -1000kr på cdon.no og med ssd og ikke snurredisk, inklusiv w8.

 

Får og med en Gaming mus og musmatte på kjøpet.

 

W8 ?? Synes selv det var forferdelig til og begyne med. Men du venner det til det meste. Og dessuten må man komme med noe nytt for att vi skal komme videre. Men klart den funker optimalt på touch skjerm da.

 

Spillessi er det ikke store forskjeller. Det er gjort noen tester i Hardware.no forumet der.

Lenke til kommentar

Er kampanje på -1000kr på cdon.no og med ssd og ikke snurredisk, inklusiv w8.

 

Får og med en Gaming mus og musmatte på kjøpet.

 

W8 ?? Synes selv det var forferdelig til og begyne med. Men du venner det til det meste. Og dessuten må man komme med noe nytt for att vi skal komme videre. Men klart den funker optimalt på touch skjerm da.

 

 

Så ikke kampanjen, da blir det noe bedre.

 

Bruker ikke windows, kun Linux.

Lenke til kommentar

Har du fått din Xishan nå? Er du fornøyd?

 

Stoooorfornøyd! Faktisk så fornøyd at jeg skrev en kjapp hilsen om det på multicom's facebook-side. Jeg er så glad for at jeg gikk for 17,3" med tanke på numerisk tastatur, bedre kjøling og selvsagt større skjerm. Jeg gikk for den rimeligste med i5, 8gb RAM, og 750GB HD og føler det vil dekke mine behov noen år fremover. Forrige laptopen min var en top-spec'et Kunshan som holdt i litt over 4 år, så jeg har et håp om at Xishan'ene holder like lenge. På sikt blir det nok satt inn 256GB SSD og noe mer RAM da jeg jobber mye i Bridge, PS CS og liknende. Jeg hadde Win7 fra før og installerte dette fra USB. Ble tatt rett inn i BIOS på første oppstart. Det var en liten jungel av drivere på multicom sin server, men alt i alt tok det knapt 1 time å få satt den ferdig opp.

 

+ God kjøling

+ Nøytralt design

+ Godt tastatur

+ Numerisk tastatur

+ Gode oppgraderingsmuligheter uten brudd av garanti

+ Forbausende bra batterilevetid (takket være Optimus)

 

- Merkelig plassert mikrofon

- Svake/dårlige høytalere (er de ikke alle det?)

 

Etterhvert som jeg blir kjent med maskinen dukker det stadig opp positive ting å si om W370. Thor ble vurdert, men siden W370 hadde fått såpass mye positiv omtale og siden jeg hadde Win7 lisens fra før var valget enkelt. Jeg vet det er litt delte meninger om "hjelpeviljen" til multicom. Jeg har bare opplevd god kundeservice og rask levering.

Lenke til kommentar

Stoooorfornøyd! Faktisk så fornøyd at jeg skrev en kjapp hilsen om det på multicom's facebook-side. Jeg er så glad for at jeg gikk for 17,3" med tanke på numerisk tastatur, bedre kjøling og selvsagt større skjerm. Jeg gikk for den rimeligste med i5, 8gb RAM, og 750GB HD og føler det vil dekke mine behov noen år fremover. Forrige laptopen min var en top-spec'et Kunshan som holdt i litt over 4 år, så jeg har et håp om at Xishan'ene holder like lenge. På sikt blir det nok satt inn 256GB SSD og noe mer RAM da jeg jobber mye i Bridge, PS CS og liknende. Jeg hadde Win7 fra før og installerte dette fra USB. Ble tatt rett inn i BIOS på første oppstart. Det var en liten jungel av drivere på multicom sin server, men alt i alt tok det knapt 1 time å få satt den ferdig opp.

 

+ God kjøling

+ Nøytralt design

+ Godt tastatur

+ Numerisk tastatur

+ Gode oppgraderingsmuligheter uten brudd av garanti

+ Forbausende bra batterilevetid (takket være Optimus)

 

- Merkelig plassert mikrofon

- Svake/dårlige høytalere (er de ikke alle det?)

 

Etterhvert som jeg blir kjent med maskinen dukker det stadig opp positive ting å si om W370. Thor ble vurdert, men siden W370 hadde fått såpass mye positiv omtale og siden jeg hadde Win7 lisens fra før var valget enkelt. Jeg vet det er litt delte meninger om "hjelpeviljen" til multicom. Jeg har bare opplevd god kundeservice og rask levering.

 

Ok, takk for svar. Jeg har selv 2 stk. Xishan (med i7 og SSD) og var litt nysgjerrig på hva andre mener om den.

 

Jeg har opplevd en del tull med driverne/programvare i Windows 8 og Multicom viser liten vilje til å følge opp. Bl.a er det noe grums med Hotkey programmet som gjør at lysstyrken på skjermen går tilbake til et lavere nivå etter restart.

En annen merkelig ting er at Windows utforsker bruker 10 ganger så lang tid på å åpne når jeg bruker senere versjoner av Nvidia driver/programvare. Med versjon Nvidia v.295.XX (den som fulgte med på driver cd'en) startet Windows utforsker opp på et par tideler. Med alle senere versjoner av Nvidia tar det 3sek å åpne utforskeren. Irriterende tregt, med tanke på at dette er en rask maskin med SSD.

Borstett fra det, samt den utrolig dårlige servicen til Multicom, er jeg fornøyd med Xishan.

 

Kjørte Windows 7 en periode og ting funket bedre da, men gidder ikke gå tilbake. Får satse på at Clevo/Multicom får ut fingeren og fikser drivere/programvare for Win8.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Jeg har selv 2 stk. Xishan (med i7 og SSD) og var litt nysgjerrig på hva andre mener om den.

 

Jeg har opplevd en del tull med driverne/programvare i Windows 8 og Multicom viser liten vilje til å følge opp. Bl.a er det noe grums med Hotkey programmet som gjør at lysstyrken på skjermen går tilbake til et lavere nivå etter restart.

En annen merkelig ting er at Windows utforsker bruker 10 ganger så lang tid på å åpne når jeg bruker senere versjoner av Nvidia driver/programvare. Med versjon Nvidia v.295.XX (den som fulgte med på driver cd'en) startet Windows utforsker opp på et par tideler. Med alle senere versjoner av Nvidia tar det 3sek å åpne utforskeren. Irriterende tregt, med tanke på at dette er en rask maskin med SSD.

Borstett fra det, samt den utrolig dårlige servicen til Multicom, er jeg fornøyd med Xishan.

 

Kjørte Windows 7 en periode og ting funket bedre da, men gidder ikke gå tilbake. Får satse på at Clevo/Multicom får ut fingeren og fikser drivere/programvare for Win8.

 

Jeg tok ikke sjangsen på Win8 nettop pga. det du nevner ang. drivere. Jeg er ganske sikker på at multicom er kjent med disse problemene og bør etter min mening ikke ha Win8 som et alternativ til dette er fikset. Problemene ligger nok hos Nvidia med tanke på at alt har fungert fint tidligere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...