wholmen Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hei, Jeg har sett en del på laptoper i det siste, og hadde egentlig bestemt meg for Asus g75, men nå så jeg denne: http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i7-3610QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10619982 Den koster MYE mindre enn alle andre alternativer jeg har sett. Hva er galt med den? Er det noen som har noe informasjon om denne laptopen? Jeg ser den har 1333mhz ram, men det kan jeg bytte selv. Og jeg installerer selvfølgelig egen SSD. Den veier til og med nesten 1kg mindre enn asusen. Er dette lureri eller et godt kjøp? Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Er det forresten verdt å legge på 1000kr for i7-3610QM? De har et alternativ som er 1000kr billigere men selges med i5-3210M. Dette er en to-kjernet prosessor? Jeg skal game HoN, CS GO, Guild Wars 2 og drive lett naturvitenskapelig programmering. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Ser ut som en knallmaskin det. Clevo maskinene er av veldig bra kvalitet så det skal være et godt kjøp. Hvorfor bytte ram? Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Er det ikke relativt merkbar forskjell på 1333mhz og 1600mhz? Ram koster jo så lite at jeg oppgraderer hvis det er en del forskjell på det! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Forskjellen fra 1333 til 1600mhz er ca 1-2frames/sekund i spill så det er fullstendig bortkastede penger. Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Tenkte vel egentlig mer på programmeringen da. Men det er vel kanskje ikke så stor forskjell der heller ... Men usikker på om det er verdt 1000kr for bedre prosessor og 4gb ram ekstra. Har du noen tanker om det? Takk forresten Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Maskinen leveres med en meget god cpu og 12gb minne som er betydelig mer enn man strengt tatt klarer å utnytte såfremt man ikke rendrer video, viritualiserer maskiner eller lignende minnekrevende oppgaver. Du skal programmere bra kjapt for å bruke noe særlig minne i det hele tatt. Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Ja, det var vel egentlig det jeg tenkte meg. Men spørsmålet mitt er egentlig om jeg skal kjøpe en billigere modell. Nemlig denne: http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-Bluetoothe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10619642 Denne har 8gb ram og en to-kjernet prosessor. Det er relativt stor forskjell på prosessorene på papiret, men jeg har ikke klart å finne ut hvor stor forskjell det er på f.eks. fps i spill Endret 22. august 2012 av wholmen Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 http://www.notebookcheck.net/Quick-Review-Schenker-XMG-A722-Notebook.80223.0.html test av maskinen, så kan du lese litt om du ønsker. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 I spill er det lite til ingen forskjell på en god 2 kjerner og en 4 kjerner. Det er i alt annet en 4 kjerner briljerer så det er nok det jeg ville gått for. Jeg synes den første maskinen du linket var snasen og veldig mye for pengene. Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Er den testlinken samme pc? Sånn jeg forstod det er den litt annerledes enn multicom sin versjon.. Men testen var veldig positiv! Så jeg tror jeg må slå til :-) hehe. Jeg er bare redd de har brukt en dårlig wifichip. Har vært uheldig med det før :-\ Er skikkelig usikker på om jeg skal kjøpe den billigste eller den dyreste! Er den prosessoren verdt 1000kr? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 ja. firekjerner er som regel ålreit. også om du kjører et spill med masse drit i bakgrunnen for 1000kr ville jeg heller tatt i7en da den er bedre på alt annet også(er også litt raskere i ren mhz og) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Er den testlinken samme pc? Sånn jeg forstod det er den litt annerledes enn multicom sin versjon.. Men testen var veldig positiv! Så jeg tror jeg må slå til :-) hehe. Jeg er bare redd de har brukt en dårlig wifichip. Har vært uheldig med det før :-\ Er skikkelig usikker på om jeg skal kjøpe den billigste eller den dyreste! Er den prosessoren verdt 1000kr? Er en annen CPU (3612QM), kan også hende HDD fabrikat og skjermpanel er forskjellig, men ellers skal maskinen være lik (Clevo W370) Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Er den testlinken samme pc? Sånn jeg forstod det er den litt annerledes enn multicom sin versjon.. Men testen var veldig positiv! Så jeg tror jeg må slå til :-) hehe. Jeg er bare redd de har brukt en dårlig wifichip. Har vært uheldig med det før :-\ Er skikkelig usikker på om jeg skal kjøpe den billigste eller den dyreste! Er den prosessoren verdt 1000kr? Er en annen CPU (3612QM), kan også hende HDD fabrikat og skjermpanel er forskjellig, men ellers skal maskinen være lik (Clevo W370) Jeg tror de har et bedre nettverkskort. Jeg får vel bare satse på at multicom har vett nok til å bruke et godt nettverkskort Tror jeg kjøper den dyreste versjonen, jeg. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Er i samme situasjon som deg og skal ha ny pc. Velger man w370e og legger til en ssd 120gb og Win7, så havner man på 10k, mens g75 er på 12k. Blir litt skeptisk nå man får to nesten helt like pcere men med 2000 i prisforkjell. Jeg har hørt mye bra om asus, men aldri hørt om Xishan/clevo. Betaler man mer for merket, skjermkortet, er asusen bedre oppbygd, bedre kvalitetsfølelse??? Noen som vet? Er der forskjell på levetid på de to merkene? G75 W370e Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Clevo er antagelig av bedre kvalitet enn Asus ihvertfall helt i samme klasse og vel det eneste merket som spesialbygger maskiner med det råeste av det råe i skjermkort til spill. Som nevnt så får du faktisk Clevo med det beste kortet du får til bærbare til bittelitt mer penger enn G75 og vi snakker om en helt annen ytelsesklasse til nesten samme pris. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Det er tre ting som er bedre på asusen så vidt jeg vet: 1: Litt lavere støynivå (Clevo W370E er dog ganske stille til clevo å være). 2: Bedre høyttalere 3: Bakgrunnsbelyst tastatur. Men på den annen side er clevoen mye mer kompakt og lettere enn asusen, for de som liker å ta maskinene med seg rundt. Den har også bedre batteritid, nesten dobbelt av asusen ved lett bruk. Og skjermen er minst like god om ikke bedre enn asus skjermen. Og ja man betaler nok en del for asus merket, de begynner å bli så store og kjente at de kan ta mer bare for merkenavnet, men det er en stund til de er på "apple nivå" på det området Endret 23. august 2012 av OC-Freak Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Hva som gjør at w370e har bedre batteritid, er det fordi det er smart lithium ion? Noen som har w370e som kunne gitt sitt inntrykk av den? Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Leste en test av en annen xishan maskin, W110E, det er jo da en helt annen maskin, men tenkt på om denne kan ha noen av de samme svakhetene:? - Ikke det mest solide materialvalget, riper lett synlig i lokket, - lite tastatur, - blir fort varm, Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Lite tastatur er jo fordi det er en liten maskin, dette er jo ikke noe problem på en 17". Skal heller ikke være noe problem med varme på W370E. Forskjellen i batteritid skyldes i hovedsak at W370E bruker optimus teknologi, dette gjør ikke asus G serien, i tillegg har den litt større betteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå