Øystein.F. Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Det legendariske rollespelstudioet vaknar frå dei døde. Les hele saken Lenke til kommentar
Populært innlegg Zedarius Skrevet 22. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. august 2012 Hvis dette er et forsøk på å samle og videreutvikle RPG-talent, samt styre sjangeren vekk fra Dragon Age-veien og ikke nødvendigvis ta oss tilbake til det gode gamle men heller lage noe som er forfriskende nytt OG dypt, så skal jeg med største glede sitte å klappe mer entusiastisk enn en stereotypisk mongo som har fått smørbukk. Hvis det handler om å cashe inn på det kjære merkenavnet kan det brenne i det dypeste helvete sammen med Dragon Age 2 og løkhodene som har ansvar for lore i nyere Blizzard-spill. 11 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Betyr dette kanskje muligheten for Baldurs Gate 3? Eller var det et annet studio som har kjøpt rettighetene? Hvis ikke, kan jeg forestille meg at Black Isle skulle lage et isometrisk spill alla baldurs gate, bare med en nyere grafikk motor. 1 Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Tenker bare det er Caen-brødrene som har frekkheter på gang... Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Krysser fingrene for gode nyheter fremover! Lenke til kommentar
Joachim_Buverud Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Betyr dette kanskje muligheten for Baldurs Gate 3?Eller var det et annet studio som har kjøpt rettighetene?Hvis ikke, kan jeg forestille meg at Black Isle skulle lage et isometrisk spill alla baldurs gate, bare med en nyere grafikk motor. Baldurs Gate I & II var lagd av BioWare... Rettighetene er eid av Atari, så du får ta det opp med dem om du vil ha Baldurs Gate III Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Interplay har vel faktisk ikke rettighetene til noe av de gamle Black Isle-sakene. Bortsett fra Lionheart kanskje da. Alt annet er vel Atari pga D&D rettighetene. http://news.bigdownload.com/2008/08/07/interplay-and-atari-settle-dispute-over-dandd-game-rights/ Endret 22. august 2012 av Godsaker Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Dette er nok bare et studio som har blitt gitt navnet i den håpe at navnet alene skal selge spill. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Dette er nok bare et studio som har blitt gitt navnet i den håpe at navnet alene skal selge spill. Tullete egentlig. Alle som vet hva Black Isle var for noe vet også hvor alt talentet derfra har tatt veien. Tipper dette ikke er mer enn et sjelløst forsøk på å cashe inn på navnet. Også litt dumt, siden vi nå sikkert ikke kan tenke tilbake på Black Isle som noe bra. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Skal innrømme at jeg sannsynligvis kaster pengene mine etter dem uansett... I blindt håp, på grunn av minnene.. Så de oppnår jo uansett noe xP Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 En meget tabloid overskrift. Som allerede nevnt så er det vel bare et stunt av Caen-brødrene. De som var verdt å samle på aner jo ingenting om dette greiene her. Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Twitter-frekkas fra Fargo da: "A game division is obviously only as good as the talent it employs." (jeg ignorerer fullstendig Hunted: Demon's Forge eller hva den nå het) Lenke til kommentar
Xmasbeer Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Herve Caen er omvendt Midas: han forvandler alt til dritt. Mest sannsynlig så vil han lage et prosjekt som aldri blir gjennomført, men som rekker å samle inn penger fra dumme investorer før hele selskapet slår seg konkurs... igjen! Lenke til kommentar
Nju Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Vet ikke helt hvordan det påvirker dere andre, men for min del faller det virkelig ikke i smak å lese annet enn bokmål. Selv snakker jeg ikke bokmål, men når jeg leser kan jeg ikke fordra hverken comments eller artikkel på annet.. Lenke til kommentar
Nju Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Vet ikke med dere andre, men personlig missliker jeg virkelig å måtte lese nynorsk når jeg er på slike sider. Prater selv ikke på bokmål, men når det kommer til skriving på forum, enten det være seg comments eller selve artikkelen, ødelegger det svært mye for meg dersom det er på annet enn bokmål.. Lenke til kommentar
MMO-fjott Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Hmm kan dette være et tegn på en ny era hvor spillmarkedet er mettet av FPS shootere og slikt fjas? Håper det! Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Til dere som er optimistiske i forhold til denne nyheten: Skjerp dere! Interplay startet med mottoet "by gamers, for gamers" og snakket sant. I dag måtte de skiftet det til "by suits, for suits" for å få til det samme. Sjansene for at dette nye "Black Isle" (og ikke la dere lure til å tro at det har noe som helst å gjøre med det gamle Black Isle. De folkene kaller seg Obsidian i dag) klarer å få et spill ut på markedet er minimale. Sjansene for at et slikt spill, om det skulle klare å kommme ut, er bra er ekstra minimale. Med andre ord, du har større sjanse til å vinne i lotto enn "Black Isle" har til å produsere et bra spill. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Til dere som er optimistiske i forhold til denne nyheten: Skjerp dere! Interplay startet med mottoet "by gamers, for gamers" og snakket sant. I dag måtte de skiftet det til "by suits, for suits" for å få til det samme. Sjansene for at dette nye "Black Isle" (og ikke la dere lure til å tro at det har noe som helst å gjøre med det gamle Black Isle. De folkene kaller seg Obsidian i dag) klarer å få et spill ut på markedet er minimale. Sjansene for at et slikt spill, om det skulle klare å kommme ut, er bra er ekstra minimale. Med andre ord, du har større sjanse til å vinne i lotto enn "Black Isle" har til å produsere et bra spill. Men tenkt hvis! Ingenting hadde vært bedre^^ Og ja, vet mye av talentet er hos obsidian, men dersom "nye" black isle klarer å lage noe anstendig, så betyr det potensielt flere utviklere som lager bra spill.... Og de er det alt for få av for tiden (mener jeg) Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Til dere som er optimistiske i forhold til denne nyheten: Skjerp dere! Interplay startet med mottoet "by gamers, for gamers" og snakket sant. I dag måtte de skiftet det til "by suits, for suits" for å få til det samme. Sjansene for at dette nye "Black Isle" (og ikke la dere lure til å tro at det har noe som helst å gjøre med det gamle Black Isle. De folkene kaller seg Obsidian i dag) klarer å få et spill ut på markedet er minimale. Sjansene for at et slikt spill, om det skulle klare å kommme ut, er bra er ekstra minimale. Med andre ord, du har større sjanse til å vinne i lotto enn "Black Isle" har til å produsere et bra spill. Men tenkt hvis! Ingenting hadde vært bedre^^ Og ja, vet mye av talentet er hos obsidian, men dersom "nye" black isle klarer å lage noe anstendig, så betyr det potensielt flere utviklere som lager bra spill.... Og de er det alt for få av for tiden (mener jeg) Du ser på feil plass hvis du er ute etter en endring i bransjen. Interplay er fullstendig desperate etter å tjene penger. Spillkvalitet er uten betydning for dem hvis det koster dem ekstra utviklingspenger utover det absolutte minimum. Fortell meg kjapt navnene på noen spill de har gitt ut de siste årene. Ikke så lett, eller hva? Grunnen er fordi Interplay fokuserer på enkle og billige utviklingsprosjekter de kan tjene kjappe penger på. De har ikke ressursene, hverken i form av økonomi eller mannskap, som kreves for større prosjekter. Brian Fargo (den originale skaperen av Interplay) sa det fint i går kveld på Twitter: "A game division is obviously only as good as the talent it employs." Det var ikke et tilfeldig utspill. Han vet godt at folkene som jobber i Interplay i dag (og det er ikke mange av dem) er fullstendig talentløse folk som bare fokuserer på profitt. Hvis du ser etter noe som kan løfte gode gamle RPGer opp av grøfta igjen, se på Wasteland 2. Der finner du det virkelige Interplay, det firmaet som lagde spill fordi de elsket både å lage dem og å spille dem. Brian Fargo sitter igjen ved roret. Det var mannen som ga oss Wasteland, Fallout 1 & 2, Stonekeep, osv. Ved å bruke en businessmodell som løsriver dem fra bekymringen om potensielle fremtidige inntekter (Kickstarter) har de muligheten til å fokusere utelukkende på å lage et bra spill i stedet for å forsøke å nå et stort marked og tjene maksimalt med penger. Dette vil du aldri, aldri se nye Interplay eller Black Isle gjøre. Ikke la dere lure av et navn, folkens. Om noen tar etiketten til Coca Cola og putter på en flaske Pepsi, så betyr ikke det at dere drikker førstnevnte. Et navn skaper ingenting. 1 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Må stille meg i samme gruppe som de som tror at dette er kun ett forsøk på å tjene penger på ett kjent navn. Forblir skeptisk til de klarer å bevise noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå