Gå til innhold

Black Isle Studios er tilbake (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr dette kanskje muligheten for Baldurs Gate 3?Eller var det et annet studio som har kjøpt rettighetene?Hvis ikke, kan jeg forestille meg at Black Isle skulle lage et isometrisk spill alla baldurs gate, bare med en nyere grafikk motor.

Baldurs Gate I & II var lagd av BioWare... Rettighetene er eid av Atari, så du får ta det opp med dem om du vil ha Baldurs Gate III

Lenke til kommentar

Dette er nok bare et studio som har blitt gitt navnet i den håpe at navnet alene skal selge spill.

Tullete egentlig. Alle som vet hva Black Isle var for noe vet også hvor alt talentet derfra har tatt veien. Tipper dette ikke er mer enn et sjelløst forsøk på å cashe inn på navnet. Også litt dumt, siden vi nå sikkert ikke kan tenke tilbake på Black Isle som noe bra.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan det påvirker dere andre, men for min del faller det virkelig ikke i smak å lese annet enn bokmål. Selv snakker jeg ikke bokmål, men når jeg leser kan jeg ikke fordra hverken comments eller artikkel på annet..

Lenke til kommentar

Vet ikke med dere andre, men personlig missliker jeg virkelig å måtte lese nynorsk når jeg er på slike sider. Prater selv ikke på bokmål, men når det kommer til skriving på forum, enten det være seg comments eller selve artikkelen, ødelegger det svært mye for meg dersom det er på annet enn bokmål..

Lenke til kommentar

Til dere som er optimistiske i forhold til denne nyheten: Skjerp dere! Interplay startet med mottoet "by gamers, for gamers" og snakket sant. I dag måtte de skiftet det til "by suits, for suits" for å få til det samme. Sjansene for at dette nye "Black Isle" (og ikke la dere lure til å tro at det har noe som helst å gjøre med det gamle Black Isle. De folkene kaller seg Obsidian i dag) klarer å få et spill ut på markedet er minimale. Sjansene for at et slikt spill, om det skulle klare å kommme ut, er bra er ekstra minimale. Med andre ord, du har større sjanse til å vinne i lotto enn "Black Isle" har til å produsere et bra spill.

Lenke til kommentar

Til dere som er optimistiske i forhold til denne nyheten: Skjerp dere! Interplay startet med mottoet "by gamers, for gamers" og snakket sant. I dag måtte de skiftet det til "by suits, for suits" for å få til det samme. Sjansene for at dette nye "Black Isle" (og ikke la dere lure til å tro at det har noe som helst å gjøre med det gamle Black Isle. De folkene kaller seg Obsidian i dag) klarer å få et spill ut på markedet er minimale. Sjansene for at et slikt spill, om det skulle klare å kommme ut, er bra er ekstra minimale. Med andre ord, du har større sjanse til å vinne i lotto enn "Black Isle" har til å produsere et bra spill.

Men tenkt hvis! Ingenting hadde vært bedre^^

Og ja, vet mye av talentet er hos obsidian, men dersom "nye" black isle klarer å lage noe anstendig, så betyr det potensielt flere utviklere som lager bra spill.... Og de er det alt for få av for tiden (mener jeg)

Lenke til kommentar

Men tenkt hvis! Ingenting hadde vært bedre^^

Og ja, vet mye av talentet er hos obsidian, men dersom "nye" black isle klarer å lage noe anstendig, så betyr det potensielt flere utviklere som lager bra spill.... Og de er det alt for få av for tiden (mener jeg)

Du ser på feil plass hvis du er ute etter en endring i bransjen. Interplay er fullstendig desperate etter å tjene penger. Spillkvalitet er uten betydning for dem hvis det koster dem ekstra utviklingspenger utover det absolutte minimum. Fortell meg kjapt navnene på noen spill de har gitt ut de siste årene. Ikke så lett, eller hva? Grunnen er fordi Interplay fokuserer på enkle og billige utviklingsprosjekter de kan tjene kjappe penger på. De har ikke ressursene, hverken i form av økonomi eller mannskap, som kreves for større prosjekter.

Brian Fargo (den originale skaperen av Interplay) sa det fint i går kveld på Twitter: "A game division is obviously only as good as the talent it employs." Det var ikke et tilfeldig utspill. Han vet godt at folkene som jobber i Interplay i dag (og det er ikke mange av dem) er fullstendig talentløse folk som bare fokuserer på profitt.

Hvis du ser etter noe som kan løfte gode gamle RPGer opp av grøfta igjen, se på Wasteland 2. Der finner du det virkelige Interplay, det firmaet som lagde spill fordi de elsket både å lage dem og å spille dem. Brian Fargo sitter igjen ved roret. Det var mannen som ga oss Wasteland, Fallout 1 & 2, Stonekeep, osv. Ved å bruke en businessmodell som løsriver dem fra bekymringen om potensielle fremtidige inntekter (Kickstarter) har de muligheten til å fokusere utelukkende på å lage et bra spill i stedet for å forsøke å nå et stort marked og tjene maksimalt med penger. Dette vil du aldri, aldri se nye Interplay eller Black Isle gjøre.

Ikke la dere lure av et navn, folkens. Om noen tar etiketten til Coca Cola og putter på en flaske Pepsi, så betyr ikke det at dere drikker førstnevnte. Et navn skaper ingenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...