Gå til innhold

Asus gtx 680 DirectCU II TOP skal klokkes med asus GPU-tweak.


Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til innkjøp av et Asus gtx 680 DirectCU II TOP skjermkort (http://www.komplett....aspx?sku=750512). Vet kortet er beregnet for overklokking, men usikker på hvor langt det kan klokkes uten at jeg tar noen sjanser. Har fra før av lite erfaring med overklokking (enten om det er CPU eller GPU).

 

Bruker Asus GPU Tweak der både GPU boost clock, memory clock og voltage kan justeres "on the fly". Kortet har fra fabrikken GPU boost clock satt tilas 1201 MHz og memory clock på 6008 MHz. Har justert opp GPU boost clock til 1260 MHz, noe som (i følge Asus GPU Tweak) gir meg en topphastighet under stor belastning på 1300 MHz.

 

Mine spørsmål er derfor:

 

1) Vil det være forsvarlig å øke GPU boost clock'en noe mer?

 

2) Hvor høyt kan jeg overklokke minnet? Har forløpig ikke tullet med fabrikkfrekvensen på 6008 MHz, men på Hexus.net ser det ut som om de klokker minnet til 7008 MHz: http://hexus.net/tec...ii-top/?page=13 Har sett enda høyere et par andre steder også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kort klokker forskjellig, så hvor langt du kan klokke ditt er det ikke mulig å si sikkert.

 

Mitt tips vil være å øke klokkefrekvensene litt etter litt og teste for stabilitet i tunge spill som BF3 eller en test som Unigine Heaven.

 

Hva kan jeg se etter som en indikasjon på at jeg har klokket for langt (hvis vi ser bort fra høy temperatur)? Vil klokkking av selve prosessoren vs klokking av minnet gi de samme "symptomene" om jeg går for langt?

Lenke til kommentar

Alle kort klokker forskjellig, så hvor langt du kan klokke ditt er det ikke mulig å si sikkert.

 

Mitt tips vil være å øke klokkefrekvensene litt etter litt og teste for stabilitet i tunge spill som BF3 eller en test som Unigine Heaven.

 

Hva kan jeg se etter som en indikasjon på at jeg har klokket for langt (hvis vi ser bort fra høy temperatur)? Vil klokkking av selve prosessoren vs klokking av minnet gi de samme "symptomene" om jeg går for langt?

Symptomer på problemer:

Merkelige farger

Svart skjerm

Full kræsj

Merkelig grafikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...