1814_ Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Er det vanlig skikk hos Brilleland at det ikke er spesifisert hva man har bestilt på kvitteringen man mottar? Og er dette isåfall lovlig? Dette gjelder bestilling i butikk. Lenke til kommentar
kjensen Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det skulle ikke forundre meg. Jeg er linsekunde og har i ett år mast på dem om å få spesifisert på faktura hva jeg betaler for. Nå kommer det kun ett beløp. Virker ikke som de bryr seg. Lenke til kommentar
Estrella90 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Nei, på kvitteringen skal det stå veldig tydelig hva du har kjøpt (det står hvilken innfatning, glass, behandling, brilletilpasning, synsprøve (hvis du har tatt) og insurance (hvis du har kjøpt med forsikring). MEN du får ikke den fullstendige kvitteringen hvis det er snakk om kvittering når du bestiller brillen. Hvorfor ikke? Fordi systemet vi bruker har ikke mulighet for å skrive ut kvittering før brillen er bestilt gjennom datasystemet og deretter bestilt glass hos glassleverandøren. Da går vi inn på datasystemet og bekrefter bestilling. Så venter vi på glass. Må innom igjen og registrere på hver enkelt brille at glasset har ankommet. Når brillen og glass er satt sammen så må vi inn igjen og sette sammen brillen i systemet. Deretter, når kunden henter brillen så registrerer vi at kunden har hentet brillen. DA kommer fullstendig kvittering. Med andre ord: det er ikke mulig for den ansatte å gi deg fullstendig kvittering før brillen er hentet av deg når den er ferdig. Har personlig vært borti at kunde vil ha kvittering når brillen bestilles (i forbindelse med at arbeidsgiver betaler tilbake for kostnadene kunden legger ut), men det er egentlig ikke noe vi som ansatte kan gjøre for å gi kunden den fullstendige kvitteringen på forhånd. Hvis det er slik at du ikke har fått spesifisert kvittering etter at du har hentet brillen bør du ta kontakt med butikksjefen i gjeldende butikk eller eventuelt sende en mail via "callsenteret". Har aldri hørt at en ikke får kvitteringen. Ang. kvittering for linser som linsekunde så er det ikke normal praksis som jeg kjenner til. Kjøper man linsene kontant over disk får man kvittering. Det du kan gjøre er å ta en tur til butikken og be dem printe ut oversikten over betalte faktura, det er mulig. Men det vil jo ikke stå da heller, at du har betalt for x antall linser i det og det merket. I tilfelle det var noen som lurte så jobber jeg hos Brilleland og så denne diskusjonen, så tenkte jeg kanskje hjelpe med et lite svar. Alle butikksjefene er glad for tilbakemelding og ingen ønsker at en kunde ikke skal være fornøyd. Så det er bare til å ta en prat med dem Så får en den hjelpa en trenger. -Rebecca Endret 24. august 2012 av Estrella90 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Med andre ord: det er ikke mulig for den ansatte å gi deg fullstendig kvittering før brillen er hentet av deg når den er ferdig. Kvitteringsblokk, penn og stempel er trikset her. 1 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Nei, på kvitteringen skal det stå veldig tydelig hva du har kjøpt (det står hvilken innfatning, glass, behandling, brilletilpasning, synsprøve (hvis du har tatt) og insurance (hvis du har kjøpt med forsikring). MEN du får ikke den fullstendige kvitteringen hvis det er snakk om kvittering når du bestiller brillen. Hvorfor ikke? Fordi systemet vi bruker har ikke mulighet for å skrive ut kvittering før brillen er bestilt gjennom datasystemet og deretter bestilt glass hos glassleverandøren. Da går vi inn på datasystemet og bekrefter bestilling. Så venter vi på glass. Må innom igjen og registrere på hver enkelt brille at glasset har ankommet. Når brillen og glass er satt sammen så må vi inn igjen og sette sammen brillen i systemet. Deretter, når kunden henter brillen så registrerer vi at kunden har hentet brillen. DA kommer fullstendig kvittering. Med andre ord: det er ikke mulig for den ansatte å gi deg fullstendig kvittering før brillen er hentet av deg når den er ferdig. Jeg har bare bestilling inne, men det er vel strengt tatt ikke kundens problem at systemet til Brilleland har mangler. Når det er sagt opplevde jeg veldig god service på Brilleland. Blide og hyggelige folk. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Om det er noen som mener brilleland bryter lover og regler med slike kvitteringer, så er anbefalingen å klage på forbrukerombudets sider, de har mulighet til å se på sånne saker hvor kunden blir villedet, og kreve endring . http://www.forbrukerombudet.no/2007/07/klager-tips-spoersmaal Velg nederste punktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå