Christian86 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg har i dag ca disse lånene 1,4 millioner på leilighet 300 000 studielån Jeg har BSU på 150 000 (142 000 ink renter - blir 150 med årets ish) og bil anslagsvis verdt 250 000 når den skal selges om 1-2 år (ikke lån på den). Jeg har betalt ned ca 200 000 på lånet i år, 1. året, og januar 2014 løses BSU inn + oppsparte penger, og lånene bør være ca slik: 950 000 boliglån 290 000 Studielån Så er spørsmålet - en kamerat i beste mening tenker jeg bør droppe feks TV og høytalere som jeg har lyst på og heller legge i lånet, men når jeg har bilen som skal selges om 2 år, og med rundt 150 000 oppspart. Sånn sett - er det egentlig verdt - utover det å innløse BSU og sparepengene for å få ned lånet til beløpene ovenfor, å stresse mer da? Jeg tenker at jeg frem til bindingen på rentene går ut i 2016/2017 så kan jeg heller spare en ekstra buffer på 200 000 + bil, og så betale inn, eller evnt dele og kjøpe en elbil. Er jeg på vidda som tenker dette ser greit ut? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Du har kun huslån og studielån? Isåfall hadde ikke jeg stresset mer enn vanlig for å betale ned disse to lånene. Om du har mye til overs hver måned kan det jo være en ide å kanskje betale 2-3k ekstra på huslånet hvert forfall. Men utover det ser jeg ikke helt poenget. Det er jo ikke snakk om veldig mye renter på de lånene du har, men å spare en buffer er jo aldri dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå