Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst tilkobling faller ut til stadighet

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg hjelper en kompis med et trådløst nett som faller ut til stadighet. Feilen har ingenting med selv internettlinjen å gjøre, siden nettet fungerer utmerket på alle andre enheter (bærbar og stasjonær).

Det er en ny stasjonær Dell maskin (windows 7) som kjører med et HP Wireless 802.11 b/g/n PCIe Card

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06c/A10-51210-64274-1130363-64274-3769770-3769771-3769773.html

Det er installert med driverene som fulgte med CDen.

Noen som kan gi noen tips om hva jeg bør prøve..?

Noen ganger faller nettet ut etter 10 min.. andre ganger 2 min... noen ganger en time :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei,

jeg hjelper en kompis med et trådløst nett som faller ut til stadighet. Feilen har ingenting med selv internettlinjen å gjøre, siden nettet fungerer utmerket på alle andre enheter (bærbar og stasjonær).

Det er en ny stasjonær Dell maskin (windows 7) som kjører med et HP Wireless 802.11 b/g/n PCIe Card

http://h10010.www1.h...71-3769773.html

Det er installert med driverene som fulgte med CDen.

Noen som kan gi noen tips om hva jeg bør prøve..?

Noen ganger faller nettet ut etter 10 min.. andre ganger 2 min... noen ganger en time :)

Noen PC'er er stilt inn slik at operativsystemet har tilgang til å deaktivere nettverkskortet for sparing av strøm. Dette må du manuelt endre. Alternativt er den trådløse routeren rett og slett bare ustabil (mye dårlig routere der ute).

Regner med du har sjekka at det ikke er fysiske forstyrrelser i rommet? Andre artikler som kjører på samme frekvens etc.

/Anette

Lenke til kommentar

Hvilken router har han? Og er det mange andre trådløse nettverk i området?

Om det, så kan en enkel fiks være å endre kanalen ruteren sender signalene på. Mange routere har AUTO, 1 eller 11 som standard. Da kan det være lurt å skifte til for eks 8 eller 5. Og ikke bare en opp eller ned da disse 2 "frekvensene" er nært hverandre.

Kan prøved det værtfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...