alex100 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei! Jeg skal kjøpe meg en Eheim pumpe, og lurer i den sammenhengen hvordan man starter den. F.eks. WaterChill pumpa har egenstrømledning som kobles på en kontrollenhet. Hvordan er det da med å få startet Eheim pumpen? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 D e nå berre å pøte i kontakta alex! Evt montere dej en bryter. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 D e nå berre å pøte i kontakta alex! Evt montere dej en bryter. ok. men kontakten kommer rett fra Eheim pumpa? hvordan blir det da når jeg senker pumpen i tanken jeg skal lage selv? Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Berre ta det me ro alex, høle e isolert. Kjøm ikkje nokke vatn ned i der nei. He hatt eheim pompe sjøl ej. Berre å senke pompa ned i vatnet. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 ok. takk for hjelpa håvard. Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Berre hyggli alex. Ka pompe du skal ha da? 1046? 1048? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 siden eheimpumpa er slik at den går når du setter i kontakten så kan det være lurt å ha en bryter som lar pumpen gå litt før maskinen startes og at den starter automatiskt så slipper du dette med at en elelr annen glemmer å starte pumpen når de skrur på pcn og svir av maskinen Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Okey. Meget god pumpe det. Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 siden eheimpumpa er slik at den går når du setter i kontakten så kan det være lurt å ha en bryter som lar pumpen gå litt før maskinen startes og at den starter automatiskt så slipper du dette med at en elelr annen glemmer å starte pumpen når de skrur på pcn og svir av maskinen Det problemet løyser du lett ved å koble både pumpa og maskina i ei stikkontakt med bryter. Da er det umulig å starte maskinen uten at pumpa går. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 siden eheimpumpa er slik at den går når du setter i kontakten så kan det være lurt å ha en bryter som lar pumpen gå litt før maskinen startes og at den starter automatiskt så slipper du dette med at en elelr annen glemmer å starte pumpen når de skrur på pcn og svir av maskinen Det problemet løyser du lett ved å koble både pumpa og maskina i ei stikkontakt med bryter. Da er det umulig å starte maskinen uten at pumpa går. Enig, pass på å bruk artic silver 3 mellom cpu og blokk, eller shin etsu da Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 tenker jeg skyter inn et lite spørsmål om peltier, mens dere to er så aktive da :wink: gjør det noe om jeg starter et peltier element uten at kjøling på? det er vel nødvendig å kjøle ned den varme siden med en gang peltieret starter, eller? Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Enig, pass på å bruk artic silver 3 mellom cpu og blokk, eller shin etsu da Ja det er et godt utgangspunkt. Bruk tuba flittig, det lønner seg. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 så på waterheads.dk har de noen greier som en kobler slik at pumpen starter når hovedkortet blir slått på. Noe for microplex å ta inn? kosta ikke mye heller Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 så på waterheads.dk har de noen greier som en kobler slik at pumpen starter når hovedkortet blir slått på.Noe for microplex å ta inn? kosta ikke mye heller De har den :wink: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...PRSKIT&toc=5490 Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 siden eheimpumpa er slik at den går når du setter i kontakten så kan det være lurt å ha en bryter som lar pumpen gå litt før maskinen startes og at den starter automatiskt så slipper du dette med at en elelr annen glemmer å starte pumpen når de skrur på pcn og svir av maskinen Hvorfor ikke bare ha på pumpa 24/7 ? Det er en trygg, enkel og god løsning. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Er jo beregnet for å stå på noen år i strekk ja, kan være litt irriterende lyd av den om PC'n er på soverommet hehe Lenke til kommentar
simes Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Berre ta det me ro alex, høle e isolert. Kjøm ikkje nokke vatn ned i der nei. He hatt eheim pompe sjøl ej. Berre å senke pompa ned i vatnet. og D e nå berre å pøte i kontakta alex! Evt montere dej en bryter. For en dialekt! :o Genialt! Lenke til kommentar
huf Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Berre ta det me ro alex, høle e isolert. Kjøm ikkje nokke vatn ned i der nei. He hatt eheim pompe sjøl ej. Berre å senke pompa ned i vatnet. og D e nå berre å pøte i kontakta alex! Evt montere dej en bryter. For en dialekt! :o Genialt! Er førnøyd med den ja! (alex og jeg er omtrent naboer..) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hvis et peltier-element ikke får nok kjøling på den varme siden blir det ødelagt nesten med en gang... (i hvertfall det jeg har hørt) Jeg er veldig førnøyd med min Eheim 1048, men det er noen ganger jeg glemmer å plugge den i... Men pc'en funker like fint (CPU core har et lite svi-merke da men)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå