Gå til innhold

Dopingtest i skoletiden (gym)


JAYZ

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvor mye makt har en gymlærer? Kan han kreve at jeg lar meg dopteste?

 

Hvis jeg bruker et pre-workout middel som inneholder et stoff som står på dopingslisten på fritiden, vil det nok også slå ut på en eventuell test på skolen.

 

Mitt spørsmål er om jeg kan nekte dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går VGS? Sjansen for at det blir foretatt dopingtest er vel ekstremt liten. Aldri hørt det har blitt foretatt faktisk. Er større sjanse for at Politiet kommer innom skolen med narkohund for eksempel.

 

Så lenge du ikke gruser tidligere rekorder så bør du nok ikke uroe deg for dette.

 

Om du dog går Toppidrett eller noe lignende så finnes det vel muligheter.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Går VGS ja. Stoffet jeg vil få i meg heter Geranium (det er en urte) og det står på dopinglistene.

Det er ikke ulovlig så vidt jeg vet, men dersom man er en testet atlet, som det står på boksen, kan man ikke bruke det.

 

Med tanke på at dette forbedrer resultatene mine i gym, er det ikke egentlig ulovlig?

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvordan regelverket er innenfor dette.

Jeg vet jo at slike stoffer er ulovlig under konkurranser, stevner, osv. Men jeg vet ikke om det er ulovlig å bruke det på "privat" basis. Tror faktisk det ikke er ulovlig nemlig.

Tror det uansett vil gå fint.

 

Jack3d du tar eller?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Gymlæreren vår ville dopteste elevene helt spontant en gang. Han ble mildt sagt rævkjørt, for det hadde han ABSOLUTT ikke lov til å gjøre uten oppsyn fra "høyere makter". Det er ikke en gymlærers ansvar å ferske eller straffe elever for det de gjør utenfor skoletida. Det gjelder forøvrig lærere generelt.

Endret av Aleks855
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...