JaySpearing Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hei! Har fått harddisk feil på min laptop. Det står at jeg må bytte den ut. Vil helst ikke bruke penger på en ny. Noen som har noen aning om det går og fikse dette? Og hvordan? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Du sier alt for lite om feilen til å kunne hjelpe deg. Kopi av feilmeldingen ? Er det under oppstart dette står etc. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Du sier alt for lite om feilen til å kunne hjelpe deg. Kopi av feilmeldingen ? Er det under oppstart dette står etc. Her har vi en med det samme problemet : http://www.itavisen.no/forum/index.php?/topic/60367-windows-oppdaget-en-harddiskfeil/ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Har du testet disken? Den behøver ikke være defekt, det kan være at filsystemet er korrupt og kan repareres alternativt reinnstallere os på den. Hvis du har samme feil som han i tråden du linket så er det derimot ikke noe håp da den disken har gått tom for reservesektorer og da er løpet kjørt. Defekte sektorer er den mest hyppige årsaken til at disker feiler men du kan ha ganske mange defekte sektorer før den går tom for erstatningssektorer. En disk kan leve i mange år med voksende antall defekte sektorer inntil den tilslutt ikke har flere å bytte til og tryner helt. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Jaja... da må jeg nok kjøpe meg en ny. Takk for svar! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hvor gammel er laptop'en / harddisken ? Det er mulig at du kan ta det på reklamasjon, og da skal det ikke koste deg noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå