Gå til innhold

Kommentar: Velkommen til nye Hardware.no!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ingen ting blitt gjort med font størrelsen på menyen eller logoen siden betaen startet? Ser fortsatt litt for stort ut.

Ellers ser det nå greit ut :)

Er mye endret siden dere startet beta versjonen?

Hei

Vi har faktisk bestemt oss for å krympe header ca 10 prosent, men jeg tror ikke teknisk har kommet så langt i arbeidslisten ennå. (vi jobber i prioritert rekkefølge fra kritisk nedover til kosmetisk)

Det er jobbet kontinuerlig med designen den siste måneden, totalt har vi behandlet litt over 100 tickets fra leserne i tillegg til alt som er gjort internt. Her er listen over ting som er kommentert og fikset:

http://www.diskusjon...&showproject=14

Så gå fra 300 piksler til 270 i praksis da? Det er fortsatt ALT for stort. Det vil ikke gjøre noe hverken fra eller til for å få flere nyhetssaker som ligger under hovedsaken på forsiden.

Edit:

Inlc8.jpg

Her er øverste diven redusert til 150px, og den er strengt tatt litt for stor fortsatt spør du meg. Kan sikkert fikses ved å ta bort den linjen som ligger rett under hovedsaken.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Da skal logoen og menyteksten være krympet noen hakk.

Det har vært mange meninger om headerstørrelsen vår, og vi har prøvd flere forskjellige varianter før vi landet på dagens høyde. Det er en utfordring å få logoen til å stå frem mellom store bilder, bannere og mye annet innhold på siden, og vi har prøvd å finne et bra kompromiss mellom tydelighet og å ikke presse innholdet for langt ned.

For øvrig er det ingen tvil om at designen vår tar seg best ut på stor skjerm. Vi har bevisst designet for dette, da 95 % av web-brukerne til Hardware nå har større oppløsning enn 1000 px i høyden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Slutt å vær så paranoid da, du overlever nok ;)

Sorry, men jeg vil ikke at nettleseren min skal bidra med å trykke ads opp i trynet på meg. Jeg holder meg til frie alternativer.

EDIT: Nå har det seg slik at jeg kjører Privoxy og Adblock for filtrering av alle ads, men det er bare en workaround til problemet med Chrome, ikke en fiks. Dataen de samler med Chrome påvirker også dine Google/Youtube søkeresultater, og påvirker også Recommended Videos (Youtube).

Selv om brukeropplevelsen kanskje blir bedre for noen, så vil ikke jeg at nettbruk skal påvirke søkeresultater og reklame. Overvåkning er og forblir etisk feil etter min mening.

Det har vært mange meninger om headerstørrelsen vår, og vi har prøvd flere forskjellige varianter før vi landet på dagens høyde. Det er en utfordring å få logoen til å stå frem mellom store bilder, bannere og mye annet innhold på siden, og vi har prøvd å finne et bra kompromiss mellom tydelighet og å ikke presse innholdet for langt ned.

Fjern toppbanneret. Problem solved. Irriterer folk mye mindre også.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Da skal logoen og menyteksten være krympet noen hakk.

For øvrig er det ingen tvil om at designen vår tar seg best ut på stor skjerm. Vi har bevisst designet for dette, da 95 % av web-brukerne til Hardware nå har større oppløsning enn 1000 px i høyden.

Problemet er vel at slik det er nå, må du ha minimum 1920x1200 oppløsning for at det skal se tålelig greit ut. I disse 16:9 dager er jo ikke det gitt at alle har.

Lenke til kommentar

Digg! I mange måneder nå har siden her dukket opp med horisontale kutt og repeterte linjer, sett det gjennom flere versjoner av Opera, og bare på hw.no. Nå ble det endelig mulig å se siden skikkelig uten å måtte scrolle ned og opp flere ganger først. :)

Lenke til kommentar

Likte ikke de første skissene av beta-utgaven, men ser det har blitt gjort mang en finpuss siden den gang og resultatet er svært bra.Når vil forresten de resterende sidene bli oppdatert?

Takk, det er hyggelig å høre :) Nå vil vi først luke ut alle bugs og mangler på Hardware. Så snart det er gjort, tar det ikke mange dagene å flytte over Amobil, Akam og Tek, siden de kjører på akkurat samme kodebase. Med forbehold om at vi kan støte på uante problemer, vil jeg tippe at de tre sitene er flyttet over før august er omme.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Sidene er trege og tar svært lang tid å laste inn, til sammenligning så dukker Vg sine sider opp på under 30 sek på denne tilkoblingen , opp mot 40 sek om det er svært mange store bilder.Hardware.no sine sider har tatt mer enn 2 minutter å laste inn her.Edit : For å være fullastet og kunne feks svare direkte inn på forumtråden.Edit 2 : Med litt caching går det noe fortere, men fortsatt tregt (over 60 sek ).

Hva i alle dager for en oppkobling sitter du på? Her laster både VG og HW.no på under 2 sekunder i både Chrome, Firefox og Safari. Testet også med Telenor Mobilt bredbånd. Max 5-6 sekunder for å laste hele sidenene.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal like eller hate den nye looken.

Eneste klagen jeg sitter med er at den ikke går overens med forumet, men det er fordi jeg har selv fikset problemet utviklerne i Edda media ikke giddet å fikse, som er fargebruken.

Synes det virker litt for luftig og lite integrert, men ellers er den helt grei.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er stort sett greit.

Jeg hater stort sett alle forandringer på sider jeg er ofte innom, men jeg har ikke kasta opp enda så det må være et bra tegn.

Jeg misliker Live- feeden, dog. Den ser utrolig primitiv ut med scrollefelt og artikler mikset sammen med forumposter er rotete. Og Hover er ubrukelig.

En løsning med livefeed av artikler og forumposter hver for seg, og i en fast størrelse hadde vært bedre syntes jeg. Kasnkje rett og slett forumlinkene mer sånn det var før. Med den infoen man da fikk om tråden uten å måtte hovere (!) eller trykke seg inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...