Gå til innhold

Galaxy S III får Jelly Bean neste uke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det jeg er aller mest spent på av alle ting.

Men jeg finner ingen plass der hvor de faktisk skriver NOENTING om hvordan Google Now faktisk fungerte. GSMarena, Engadget, Amobil, RootsWiki, diverse youtubevideoer... Jeg skjønner ikke hvorfor ingen sier noenting om hvordan det fungerer i praksis, bare at det eksisterer og slik skal det fungere. Jeg tipper jo da at det betyr at det ikke fungerer spesielt bra.

Alt Amobil sier om Google Now her i Norge:

Når du åpner søkeskjermen vil det vanligvis dukke opp ett eller flere "kort" under søkefeltet. Denne funksjonen kalles Google Now, og viser deg kort med informasjon om blant annet hvordan været blir eller kommende avtaler i kalenderen. Google Now har en slags innebygget intelligens, så den skjønner blant annet når du er på vei hjem fra jobb. Da kan det dukke opp et kort som forteller deg hvor lang tid det sannsynligvis er til du er hjemme igjen, og om det eventuelt er kø på veien. Et trykk på dette kortet tar deg rett til Googles navigasjonsprogram. Befinner du deg i nærheten av stasjoner for kollektivtrafikk, vil det kunne dukke opp kort som forteller deg når den neste trikken går. Google Now vil også kunne komme med forslag til restauranter i nærheten eller automatisk gi deg valutakurser når du er på reise.

Jeg skjønner det ikke, fordi etter min mening er Google Now den største (og egentlig eneste bemerkelsesverdige) oppdateringa ifra ICS til JB...

Lenke til kommentar

Den største oppdateringen fra ICS til JB er Project Butter. Videre er det litt snacks med notifications, kamera/video og slikt. Men Google Now er foreløpig (ihvertfall for meg) mest en artig gimmick som ikke byr på mange overraskelser. Det hender den klinker til og forteller meg at jeg må komme meg av gårde for å rekke noe, eller tipper at jeg lurer på hvor lang tid det tar å komme et sted (stort sett fordi jeg har søkt på det via kart), men som oftest er det til nytteverdi med mindre jeg beveger meg over store avstander eller helst ut av landet.

Lenke til kommentar

Project Butter ser jo ut til at ting ser ut som det yter bedre, men det faktisk yter dårligere? Det er det jeg ser i hvert fall på Galaxy Nexus og Galaxy S3.

Og Notifications kan jeg være enig i, det er en større nyhet, synes jeg. Men det jeg er mest spent på, er Google Now. Grunnen er potensialet, og dersom det faktisk fungerer slik Google har tenkt at det skal, så er det jo helt genialt. Men jeg forstår det slik at det ikke gjør det på deg?

Lenke til kommentar

Blir Google now noe nyttig i Norge ??

Bortsett fra at den ikke svarer deg på norsk ennå?, blir den kongen da den bruker Google og din søkehistorikk til å planlegge dagen din kan man si. Jo lenger man bruker den, jo bedre blir den iflg de som tester. Søker du på resultater av kamper etc vil GN huske dette og kanskje fortelle deg det neste gang uten at du må spørre. Søker du etter et bestemt flyt vil den huske dette etc..

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Google noen år nå, så de burde ha et greit grunnlag for å gi meg kort med god info. I praksis viser den meg kun få ting via Google Now, og det er avtaler og tid å kjøre til jobb eller hjem (evt avtalte steder). Ettersom jeg jobber i umiddelbar nærhet til hjemmet blir det lite av sistnevnte, men har jeg søkt på et sted i kartet vil den oppdatere meg på hvor lang tid det tar å komme seg dit. Skal jeg på et møte hvor jeg har lagt inn lokasjon vil den si ifra når jeg må tenke på å dra. Nyttig!

Ellers viser den ikke værmelding, valuta eller noe særlig annet med mindre jeg er utenlands ser det ut til. Valuta er jo naturlig nok ikke så nøye i hjemlandet...

Project Butter var en stor forbedring på Galaxy Nexus for min del. Mobilen oppleves som vesentlig raskere, spesielt i launcher, men også i mange apps.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • Opprett ny...