andos93 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Jeg så på en Nissan Primera 2001 2.0 liter. Eneste problemet med den var at den holdt mye igjen i en oppoverbakke, og akselrete dårlig til å ha 140hk. Da jeg gikk ut av bilen lukta det rart av det ene dekket bak på bilen. Det var også glovarmt, og jeg hadde ikke kjørt mer enn 10min. Er dette et vanlig problem for primera, også de nyere modellene? Og kan bytting av bremseklossen på dekket løse problemet, eller er det en ventil som har satt seg fast? Endret 22. august 2012 av andos93 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Sjekk hjullager og bremseklosser (både for drifts- og parkeringsbrems) for varmgang i et hjul. Regner med at lufttrykket er ok. Dersom dette er samme 2.0/140 som står i X-trail fra samme periode, har den fått mye kritikk for dårlig effekt, se bl.a. her: www.nettavisen.no/motor/article460331.ece Lenke til kommentar
andos93 Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 ja, men det kan også være en ventil i hjulet som har satt seg fast, eller at rust har mye av skylda.. rart for jeg leste at nissan er nesten like driftsikker som toyotaer :/ Sjekk hjullager og bremseklosser (både for drifts- og parkeringsbrems) for varmgang i et hjul. Regner med at lufttrykket er ok. Dersom dette er samme 2.0/140 som står i X-trail fra samme periode, har den fått mye kritikk for dårlig effekt, se bl.a. her: www.nettavisen.no/motor/article460331.ece Hvordan sjekker jeg hjullager og bremseklosser forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå