Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette gjelder vitnemål fra VDG - skole.

Under reform 94 så var det krav om fem timers matte for å få vitnemål.

Jeg hadde ikke vitnemål da jeg gikk ut av videregående skole, i ettertid tok jeg de nødvendige fagene for å få utstedet vitnemål. Det viser seg nå at etter 2010 så tredte en ny reform i kraft: Kunnskapsløftet - som igjen har krav om 8 timers matte.

Er det slik at vi som gikk under reform 94 også skal falle innunder den nye reformen anno 2010 på grunnlag at vi manglet nok kompetanse da vi gikk ut, og i ettertid tok opp igjen de nødvendige fagene for å kvalifisere? Har snakket med rådgiveren på skolen og hun mente at jeg måtte oppjustere matten til et å timers dag, men jeg håper jeg slipper å bruke et halvt år på dette, og i stedet kan gå i gang med høyere studier med en gang.

Takker for eventuelle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et vitnemål fra R94 og du har fått generell studiekompetanse så skal du ikke trenge å ta opp matte.

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Om du gikk ut fra videregående uten vitnemål, men senere tok opp de fagene du trengte mens vi hadde R94? Eller tok du opp fag etter 2010 (kunnskapsløftet)? Hvis du har tatt opp matte etter kunnskapsløftet så må du ha nok timer (f.eks Matte 1P+2P).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...