Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få tak i eier av åpent nett

Anbefalte innlegg

en av naboene i nabolaget har ett åpent gjestenettverk, problemet er at når jeg skulle stenge ned nettet vårt for guttungen (så å si avhengig av Minecraft) så hadde han fortsatt nett.

Er det noen måte å peile seg frem til hvilket hus dette nettverket kommer fra, sånn at jeg kan kontakte de og be de om å sette passord på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at det er feil ende - det er så enkelt som å sette grenser.(ja, har oppdratt 3 sønner med tilgang 24/7, så snakker av erfaring) Vil han, så kommer han seg på de andre nettene lett også hvis de ikke bruker wpa2.

Edit: for å svare konkret på spørsmål, så ta med deg maskinen og se om signalet endrer seg. Der det er sterkest sjekker du de forskjellige navnene folk har satt på sitt nett - bruker av og til å gi en indikasjon på hvem som eier det. Så må du nesten forske litt på hvem det kan være - de er ikke så alt for langt unna ettersom dere har signal (kommer selvfølgelig an på hvordan dere bor - trevegger, mur osv)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Feil ende å begynne i. Det er ingen garanti for at vedkommende ønsker passord på nettet sitt, og da er du like langt.

Hva med å ta fra poden datamaskinen?

Jo vi tar fra ham pc'n på kveldstid (det hender at han lurer seg ut av sengen for å sitte å spille)

men det hadde nok vært litt greitt å få snakket med naboen uansett, hadde det vært mitt gjestenett så hadde jeg selv ville hatt passord på det, noe jeg også har.

Nettverkene rundt om her er alle sikret med wpa2

Lenke til kommentar

Har du android telefon kan du bruke Wifi Analyzer til å lete opp hvor signalet er sterkest. Jo sterkere, jo nærmere er du huset som har nettverket.

iPhone/WM har sikkert lignende programmer om du har de telefonene.

Et annet alternativ er å logge på nettverket og se om de har en trådløs skriver koblet til. Da kan du "sende" meldinger til naboen på skriveren hans, det vil sikkert være veldig effektivt. :)

Lenke til kommentar

Dette blir jo som å pisse for å holde varmen i minusgrader!

Du må da klare å sette så pass klare regler for dine barn at når de får beskjed om å ikke bruke datamaskin så gjør de ikke det.

Dersom dine regler blir ignorert av dine barn så må du seriøst vurdere måte du velger å oppdra de på.

Gjør det enkelt.

Hører han ikke etter når han får beskjed om å slutte, så fjern datamaskinen helt for noen dager. Fortsetter han å ignorere dine regler så fjerner du datamaskinen for en lengre periode.

Det må jo være konsekvenser når barn ignorerer regler foreldre setter, ellers er dette bare begynnelsen, tro meg!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...