Gjest Harley Quinn Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Mer umotivert person skal dere nok lete lenge etter her inne! Men jeg trenger et sted hvor ikke alt er nazi på kaloritelling og ting som yoga/pilates går under hard trening Alder: 25 Høyde: 179-180 Vekt: 92,7 Fett%: 48,3 Vann%: 38,2 Muskel%: 17,6 Vært sykemeldt/syk de siste 5 årene pga depresjon og annet medfølgende ting! Fysisk trening og aktivitet har vært så og si på null, det mest fysiske jeg har gjort er vel å lufte bikkje på "langtur" to timer om dagen, og hatt noen småturer her og der! Men nå har yndlingsklærne blitt for små, og vekta bikka 90, så da MÅ jeg gjøre noe med det! Også kjøpte jeg meg sånn fancy vekt som viser % av en haug med ting, hvor mye den stemmer er nå en ting, men tallene skremmer meg uansett! Har kommet så langt at jeg har ordnet medlemskap til treningssenteret, ikke vært der og trent enda pga mye jobbing (og tunge løft på jobb, så litt trening ), men satser på å starte friskt neste uke! Bestille time med PT for jeg trenger garantert et opplegg! Kondisen er lik null og resten av meg føles også slik! Og denne tråden som en lite motivator i et håp om at noen kan hjelpe meg, og evt minne meg selv litt på det når jeg egentlig har mest lyst til å sitte inne, gnafse sjokolade og være deppa! Endret 22. august 2012 av AnnChristin Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Kan ikke si annet enn stå på! Gi gjerne også en tilbakemelding på hva PTen sier du skal trene, så kan vi gi lyd om hva vi synes om det Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jo mindre sukker du inntar, jo mindre tiltrukket blir du av mer. Avstå fra sjokolade i en uke og merk hvor lett det er å unngå å begynne igjen! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Lykke til! Skal starte på det samme prosjektet (igjen) i høst. Men jeg skal prøve å komme med på vekta du har no Endret 24. august 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jo mindre sukker du inntar, jo mindre tiltrukket blir du av mer. Avstå fra sjokolade i en uke og merk hvor lett det er å unngå å begynne igjen! Nei nei, den der har noen lurt meg på før Det endte opp med at jeg ga opp hele greia ettersom det er så ufattelig mye ting det er sukker i! Dessuten vet jeg at jo bedre form jeg er i, jo mer forsvinner søtsuget! Så jeg tar det den veien istedenfor, det er sjelden jeg gir inn for å gumle sjokolade desperat, men jeg er jente, og deprimert, det trengs fra tid til annen for at ikke alt skal gå skeis Lenke til kommentar
Corey Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Unnskyldninger unnskyldninger unnskyldninger. Ta det fra meg! Fra jeg var 16 til jeg var 24 var jeg avhengig av cola (om det var sukkeret, eller koffeinen vet jeg ikke). Jeg drakk mellom 2 til 4 liter hver dag. Det du trenger er en sunn, naturlig erstatning, ikke noe prefabrikert tull. I mitt tilfelle fant jeg melk. Jeg har drukket 0.3 l cola siden mandag, og jeg drikker det fordi jeg synes det smaker godt, ikke fordi jeg MÅ ha det. Derfor har vi noe som kalles cheat-day (kall det gjerne lørdagsgodt hvis det passer deg bedre). Dette er en dag der du har lov å skeie ut! Drikke, spise, gjøre hva du vil. Hva er vel bedre enn en dag du gleder deg til? Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Å nei nei, det er ikke snakk om at det er sjokolade konstant og bare brus o.l. Det er snakk om at skal jeg lage meg frokost og vil ha på nugatti så velger jeg det, på lik linje som jeg velger makrell i tomat en annen dag om det er det jeg vil ha! Som oftest går det i vann eller saft til drikke og sjokolade og annet godt er det tilogmed lite av i helgene. 2-4 liter er vel det jeg drikker i løpet av en måned tenker jeg! Jeg vil heller ha en dag her og der med sjokolade og godt når jeg har en dårlig dag, enn å velge meg en dag å se fram til for slik jeg fungerer vil jeg kanskje ikke ha noe som helst godt i heletatt den dagen. Det hele har en sammenheng med depresjonen min, for meg er det enten det eller piller. Jeg har ikke "fråtset" i noe på to uker nå, dermed ingen sjokolade, ingen brus, ikke noe godteri e.l. rett og slett fordi det frister ikke! Og når jeg "fråtser" er det snakk om kanskje en melkerull, en liten kartong med sjokomelk fra litago e.l. Men ja, det er kanskje en dårlig unnskyldning, men det fungerer for meg, og det er ikke noe som jeg ser på som drastisk i forhold til vekt o.l. Men så har igjen jeg fokus på trening og kondis og komme i form, å telle kalorier, vurdere hver minste lille ting jeg putter i meg er ikke noe for meg. Det har jeg prøvd før og det er så demotiverende for meg at et ødelegger hele gleden ved å trene og komme i form. Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Drikk en liter vann eller to før hvert (spesielt usunne) måltid. Så blir du mett fortere! Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Drikk en liter vann eller to før hvert (spesielt usunne) måltid. Så blir du mett fortere! Ok, sånne tips er bedre for meg =D Jeg spiser også mindre porsjoner enn før og begynner jeg å bli småmett slutter jeg å spise selv om det er noe jeg liker forbanna godt, den reglene dropper jeg bare på fredag/lørdag (spørs hva vi spiser når ) Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Sykdom har hindret meg fra i å trene, men i går var første økt (ting tar tid)! Fulgte en av disse basis programmene som ligger på treningssenteret, men det var IKKE noe for meg! 7 av ti øvelser gikk på armene (egentlig rygg, skuldre o.s.v. men ja, man bruker jo armene), hvilket resulterte i at etter fem øvelser fungerte liksom ikke armene lengre, mens jeg omtrent ikke hadde gjort noen øvelser med beina! Heldigvis er jeg så flink at jeg har ingen anelse hva verken apparater heter eller greier å forklare hvordan de ser ut, så litt vanskelig å si hva jeg gjorde! Skal gjøre ting etter eget tempo et par ganger til (så jeg faktisk greier å jogge på tredemølle uten å føle at jeg dør) før ei vennine og jeg skal få satt opp personlig treningsprogram til hver av oss! Føler formen er så dårlig at jeg heller ville få den litt igang før jeg starter opp skikkelig. Sikkert ikke det riktige, men jeg greier alltid å starte for hardt og da forsvinner motivasjonen også ganske så kjapt! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det er lurt å få hjelp til et program som er tilpasset deg ja, kanskje mest for at PT'en kan hjelpe deg med å vise øvelsene og passe på at du får noe du klarer å komme gjennom (og har lyst til å komme gjennom!). Hvordan går det nå, liten stund siden forrige logging? Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Jeg bruker apparatene, jeg tørr rett og slett ikke bevege meg på vektene alene i fare for å gjøre noe galt og at jeg strekker noe på feil måte! Jeg må bare vente på lønning så jeg får ordnet PT og dermed fått et bedre opplegg! Har trent minst 3 ganger i uka siden oppstart, tvang meg tilogmed opp i dag til tross for litt småvondt i ryggen, og godt var det for det løsnet på oppvarminga mi Dessverre er det slik at hu jeg trener med er mer gira på å gå på timer, og vi trener på fresh fitness og jeg kan ikke helt se at virituelle timer, med en kjedelig instruktør kan motivere meg noe særlig, har vært med et par ganger for å se på de forskjellige, men har konkludert med at for de første så gir de meg ingenting, jeg gjør øvelsene, blir støl og hele pakka, men jeg føler ikke at jeg er sliten eller at jeg virkelig har trent når jeg er ferdig, og for det andre så er det så lett å jukse, og lett å gjøre feil! Var på bodytoning i dag for første gang og vennina mi ble støl forrige gang og virket ivrig ettersom det var så bra. Jeg håpet for mye og ble ganske så skuffet når det var simple øvelser jeg heller kunne gjort hjemme foran xboxen min! Faktisk ville det vært bedre og gjort dem hjemme foran xboxen min for matta jeg har sklir ikke på gulvet som de hos fresh gjorde! Ettersom ryggen ikke var helt god valgte jeg å heller droppe mer trening etter timen i dag og gjøre en bedre innsats i morra! Jeg må si jeg er forholdsvis flink i forhold til hva jeg ville trodd og pusher meg mye enn jeg normalt ville gjort! Jeg startet jo med en av disse dårlig oppleggene og tar da 15 reps tre ganger, om det er en bra ting eller ikke vet jeg ikke, men tar heller et hakk høyere på vekta, pusher med til 10 reps og så gir meg enn å ta 15 på det som da blir akkurat for lett! Men alt i alt er jeg overraskende sterker enn hva jeg hadde trodd faktisk! Også er jeg litt sånn semiflink og legger inn noen joggebiter på turen med bikkja! Venter på såler så kan ikke jogge for lenge av ganger for da merker jeg det godt i beina, men litt gikk vist greit og litt er bedre enn ingenting! Vurderer nesten barfot sko, for merker ikke noe på verken timer eller jogging når jeg er barbeint eller i sokkelesten! Endret 17. september 2012 av AnnChristin 1 Lenke til kommentar
Martine1989 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Stå på! Ser frem til å lese om fremgangen din videre Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Haha, takk, hadde helt glemt dette nå! Ting har gått litt trått i det siste. Det har vært bursdag, noe oppussing, og litt trått økonomisk, så noe treningsopplegg har jeg ikke fått enda! Men jeg trener, vekta står på det samme, men prosentene har beveget seg riktig vei! Cm måler'n også! Bare med litt mer aktivitet pr uke, så jeg er storfornøyd! Vi har prøvd oss litt på vekter o.l., men er usikker på løfteteknikker, så vet ikke om jeg tørr helt i fare for å skade meg selv! 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Jeg ser hvor dette ender liksom. Kjenner sykt mange som er akkurat lik deg, kommer med all slags unnskyldninger og kommer ingen vei. Skriv her når du faktisk har løfta noen vekter, da kan vi jo kanskje motivere deg videre. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Er enda bedre om noen er hjelpbare med f.eks videoer som viser hvordan man løfter vekter! Jeg har tidligere ødelagt ryggen pga feil løfting av tungt på jobben og etter seks måneder med fysioterapi og rehabilitering så gjør jeg ikke den tabben igjen for å si det slik Så nei, før jeg har råd til PT, eller får sett videoer med rene teknikker, så rører jeg ikke vekter. Med mindre man tenker på de små på 2-5 kilo, de brukes sammen med disse stativene hvor alt er forklart på idiot nivå, og enkel stang med 10 kg på, men de tunge tør jeg altså ikke bruke! Har dog hittil også prøvd litt utfall, ingen keetlebells på treningssenteret, men har alierte meg med litt tyngre baller. Formen er som forventet, og ja, det blir dessverre mye surring og rot, men håper å få et skikkelig opplegg på nyåret når jeg endelig har fått betalt tilbake staten pengene jeg vistnok skylder de! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Sykdom har hindret meg fra i å trene, men i går var første økt (ting tar tid)! Fulgte en av disse basis programmene som ligger på treningssenteret, men det var IKKE noe for meg! 7 av ti øvelser gikk på armene (egentlig rygg, skuldre o.s.v. men ja, man bruker jo armene), hvilket resulterte i at etter fem øvelser fungerte liksom ikke armene lengre, mens jeg omtrent ikke hadde gjort noen øvelser med beina! Heldigvis er jeg så flink at jeg har ingen anelse hva verken apparater heter eller greier å forklare hvordan de ser ut, så litt vanskelig å si hva jeg gjorde! Skal gjøre ting etter eget tempo et par ganger til (så jeg faktisk greier å jogge på tredemølle uten å føle at jeg dør) før ei vennine og jeg skal få satt opp personlig treningsprogram til hver av oss! Føler formen er så dårlig at jeg heller ville få den litt igang før jeg starter opp skikkelig. Sikkert ikke det riktige, men jeg greier alltid å starte for hardt og da forsvinner motivasjonen også ganske så kjapt! Ta mye lettare vekter og konsentrer om teknikk. Skal du bruke rygg, så bruk rygg, ikkje armer. Er vekta rett og slett for tungt for at du greier å "dra" den ved brukk ta rygg, så skal ikkje du bruke armer, men heller ta lavare vekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå